Olen tässä muutaman päivän ihmetellyt ja pähkäillyt, piilevähän se siellä
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Aah, ei ole tullut mieleenkään laittaa hiekkaan sitä ruokaa. Mitä ruokaa laitat piikkisilmille? Täällä ne kyllä siivoaa ahkerasti muiden jäljet ruuan jälkeen, mutta en tiedä saavatko he tarpeeksi. Joskus ne kyllä häätää nuoliaiset oikein porukalla mutta usein jää kakkosiksikerttu kirjoitti:No just tommosia ne kyllä on! Kuusiraidatkin suhaa ihan hulluna ruuan perässä ja todellakin vetää liian isoja palasia jos niitä on tarjolla. Yhden kerran tarjoilin pakasteruokaa vähän reilulla kädellä kun ajattelin että vaihdan vedet sen jälkeen ja jäis piikkisilmillekin jotain. Se oli kyllä virhe, sillä kuusiraidat veti itsensä niin ähkyyn että osa meni pohjan tuntumaan lepuuttamaan ahmimisensa jälkeen (ei todellakaan tyypillistä niille). Nykyisin tarjoilen pakasteet niin, että hautaan ne osin pohjaan, että piikkisilmät saa osansa ja barbit taas ei ahmi liikaa.
Akvaario pelkille raitabarbeille olisi kyllä hauska. Mulla tuo 10 näyttää olevan aika maksimi satalitraisessa - ei siksi ettei niitä mahtuisi, mutta jos niitä olis enemmän niin muut ei saisi enää ruokaa...
Jess, yritän olla kärsivällinen. Ja kyllähän ne kasvit kasvaa hurjaa vauhtia, sen vaan ei itse huomaa. Mutta eilen vertasin kuvia nykyseen tilanteeseen, niin piti vaan todeta että kasvien karsimispäivä kohta tulossa. Pahimmat lehdet olen kyllä napsinut vesitähdikistä pois ja lyhentänyt vallisneriat, mutta eihän se näy missään! Mutta hyvä niin. Nyt vaan kun pääsisi levästä eroon. Virittelin eilen kiljupullon, toivottavasti sen avulla saisi pH:n vielä vähän laskemaan. Miehellä on myös suunnitelmissa jonkinlainen led-viritys tuohon, meinasi (mikäli ymmärsin oikein) laittaa 1W ledit kiinni valaisinkoteloon. Niitä pitäisi tuohon mahtua sen 20 kpl. Olisin halunnut ihan uuden led-valaisimen, mutta ne maksaa kivasti enkä oikeasti tiedä mitä kasvit tykkää niistä. Lisäksi nykyiset putket pitää veden tarpeeksi lämpimänä, lämmitin on päällä vain öisin. Eli kiva kompromissi jos saan 20*1W ledit putkien rinnalle. Toisaalta tämä taitaa kuulua siihen "ikuisuusprojekti"-kategoriaan77 kirjoitti:Malttia Dessan! Minulla sama ongelma - 240 litraa aasialaisteemalla ollut kypsymässä nyt reilu kolme viikkoa ja piilevää ja rihmalevää on tullut pieniä määriä, ei kuitenkaan vielä häiritsevästi. 5 piikkisilmää ovat olleet altaassa n. viikon ja suuttuivat minulle, kun poistin ison juurakon, josta tykkäsivät kovastiJoudun poistamaan kannon, koska se värjäsi vettä liiaksi ruskeaksi ja näytti, että kasvit alkavat kärsiä.
77 kirjoitti: Ja ilmoittele, jos löydät jostain niitä leväbarbin pikkuserkkuja!
Hyvä kysymys, enhä mä muistaGinger kirjoitti:Todella hyvältä näyttää!Millaisella reseptillä teit muuten tuon kiljuseoksen? Itse asensin myös kiljuhiilarin omaan 54L, mutta kuplien tulo hyytyi ekan 2 vrk:n jälkeen.
Tämä oli Adrianna:n alkuperäinen ohje:Ginger kirjoitti:Todella hyvältä näyttää!Millaisella reseptillä teit muuten tuon kiljuseoksen? Itse asensin myös kiljuhiilarin omaan 54L, mutta kuplien tulo hyytyi ekan 2 vrk:n jälkeen.
Juuh, ihan se perus 1,5 litran pullo.Ginger kirjoitti:Kiitos Dessan! Laitetaan uusi seos kokeiluunKäytätkö ihan tavallista 1,5L limupulloa vai? Miulla on tuollainen akvaarioliikkeestä ostettu ferplastin kiljuhiilarilaitteisto ja siinä kiljupullo on vain 0,50L vetoinen. Mietin et jos ois vaihtanu tilalle ison limupullon niin saisi tehtyä aina kerralla enemmän.
Kyllä, piikkisilmät pakollisiajennali kirjoitti:Onpas kaunis allas ja kasvit näyttävät tosi hyvinvoiville!..Ja sullakin näkyy olevan mun uusia lempparikaloja, eli piikkisilmiä!
Omani on kyllä vieneet totaalisesti sydämmeni, ne on niin söpösiä ja vähän hömelöitäkin!
Avautuminen tekee välillä hyvääDessan kirjoitti:Siis miten voi ihmisellä mennä kaikki mönkää?!![]()
Kolme päivää sitten (kylläh, 3!) minulla oli valmis kiljupullo suihkun lattialla, letku paikallaan ja levitin vesiämpärissä. Hyvän reseptin ansiosta pullon sisältö lähti heti nätisti käymään, mutta mihin ne kuplat hävisi? Nooh, ensin korkin liitos petti. Meni seuraavalle päivälle ennen kun pääsin hakemaan silikonia. Letkuliitos korjattu ja kaikki hyvin. Mutta ei, taas ne kuplat hävisi jonnekin?! Tällä kertaa kuplia oli kyllä vesiämpärissä, mutta ne kupli isoina kuplina levittimen tiivisteen läpi. KivaaJa sitten meni toinenkin päivä kun yritin saada sen samperin tiivisteen tiiviiksi. Loppupeleissä en saannut sitä itse, onneksi täällä asuu kalojen ja koiran lisäksi myös mies
Eli lopulta sain levittimen kiinni ja akvaarioon. Huoh. Oli pakko tarkistaa pankkitilin saldoa ja taas kerran todeta ettei rahat riitä kunnolliseen systeemiin. Ehkä sitten joskus kun on sen kuution allas olkkarissa... ehkä. joskus.
Ei tullut kuvia tälläkään kertaa, oli pakko päästä avautumaan