Valvoja: Moderaattorit
Meillä monniset tekee tuota samaa kun valot sammuu. mitäköhän se tarkoittaa?Applemiina kirjoitti:Meillä valojen sammuttua taistelukalat ja ruostekirjoahven menevät kasvien sekaan yötään viettämään. Yleensä akvaarion päätyihin, luultavastikin sellaiseen paikkaan missä virtaus on pienempi. Monniset löllöttävät pohjalla kuka missäkin. Kun taas salamanteripleko ja vasamamonnit hiippeilevat esiin koloistaan noin tunti sen jälkeen kun on tullut pimeää. Joskus yllätän mokomat lasissa roikkumasta, kun tulen myöhään kotiin. Olisivatpa esillä päivälläkin..
Onneksi monniset ovat lopettaneet öisen vedenpinnan lutkuttamisen. Että se oli rasittavaa joskus aikoinaan, kun minulla oli parvi täplämonnisia. Aina kun koko huoneessa oli pimeää rupesi vähän ajan päästä kuulumaan ihme lässymistä akvaariosta ja kun laittoi valon päälle niin täplämonninen pinkasi pinnalta pohjaan. Ja kun sammutti valot niin pieni hetki ja taas kuului sama ääni. Valot takaisin päälle ja taas jäi monninen kiinni itse teossa =P Tätä renkslaamista kesti joka ilta viitisen kertaa ennen kuin itse nukahdin väsymyksestä tai kun kala luovutti =P
Unentarve on kiinni aivojen koosta mikä on ihmisellä iso.thank kirjoitti:Minä epäilen suuresti, etteivät kalat nuku samassa mielessä kuin ihmiset. Ennemminkin "lepäilevät". Riippuen eläinlajista, nukkumistottumukset vaihtelevat suurestikin. Esimerkiksi hevonen nukkuu yössä vain noin neljä tuntia, kun taas ihminen tarvitsee ne kahdeksan tunnin syvät unet. Päiväunet vielä päälle kummallakin lajilla.