720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Uiko ne sulla porukassa vai onks ne puskajusseja? :D
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Porukassa polskuttelee :D Enempi noi kardinaalitetrat leviää ympäriinsä. Ainaki mulla.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

mirauria kirjoitti:Täältäkin ääni mustaneoneille! Kivoja kalasia :)

pisarat2 Riittäisiköhän sitä ricciaa tännekin päin? [:I]
Luon ricciasta siis ihan oman myynti-ilmoituksen. Sieltä sitten nopeimmille.

Meillä ricciat kasvavat pinnalla juuri siksi, että niiden kiinni sitominen oli niin kovin työlästä. Ja aina sittenkin joku "karva" pääsi karkuun ja kellui pinnalla. Nyt kasvavat kauniina pyöreinä lauttoina suodattimen virtauspyörteessä. Kasvavat vaan niin kovaa vauhtia, ikään kuin vähän salaa.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

No nyt on ollu tapahtumarikas päivä! Ensinnäkin, vaimonhakkaaja lehtikalaukkeli sai lähtöpassit. Ja tilalle tuli ihan ihka-aito Surinam! Mä mietin kauan että ostanko sen vai maksanko sähkölaskun, mut aattelin et kyl se on sen arvoinen! Kuvat on vähän huonoja ja honteloita, mut ohessa on siis kuva kyseisestä otuksesta joka ainakin toistaiseks on tullut vallan mainiosti toimeen tuon vanhan vaimokkeen kanssa. Ookoo, sukupuolesta ei oo varmuutta sen enempää kuin että "potentiaalia on pojaksi", mutta pääasia että tulevat toimeen. Joku lehtikaloista enemmän tietävä voi esittää arvioitaan :D Nythän tässä kävi vaan niin että tuo hurmas mut niin täysin että alkoi heti kaduttaa etten ostanut kahta Surinamia kerralla, mutta ehtiihän sitä.. ja jätetään sitten vaikka nettimaksu maksamatta xD

Niin! Ja se parvikala! Näistä oli ihan älyttömän vaikeeta saada mitään kuvaa mutta äänestyksen voitti... tattadatattadaa.... Mustaneonit! Otin kaikki mitä altaasta löytyi, eli 26 kpl. Kynäkalat oli näistä ihan innoissaan ja ne ui tuolla yhtenä isona parvena nyt. Sitten toivotaan vielä että Pantterikiipijä ei koe niitä ruuaksi, aika nopeita viilettäjiä kyllä ovat, että tuo tahmea tampio tuskin saa niitä edes kiinni, mikäli nyt edes kiinnostaa..

Oon niin äärettömän tyytyväinen noihin hankintoihin ettei mitään rajaa. Ja aina voi syödä makaronia loppukuun :D

Once you go altum, you can't go back. Niin se vaan on.
Uus tyyppi! Ristin hänet Uljaaksi. Viel vähän hämmentyneen värinen, mut kyl se siitä :)
Uus tyyppi! Ristin hänet Uljaaksi. Viel vähän hämmentyneen värinen, mut kyl se siitä :)
surinam.jpg (88.27 KiB) Katsottu 17176 kertaa
Tavis ja tyyppi. Ei noikaan huononnäköinen pari oo :)
Tavis ja tyyppi. Ei noikaan huononnäköinen pari oo :)
surinamjakaveri.jpg (94.21 KiB) Katsottu 17176 kertaa
Niin, vähän hankala kuvauskohde. Mut kyl tästä jotain kaloja erottaa.. :)
Niin, vähän hankala kuvauskohde. Mut kyl tästä jotain kaloja erottaa.. :)
mustaneonit.jpg (77.03 KiB) Katsottu 17176 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Kaunis parvi! Noita mahtuis vielä toienkin mokoma, jos hyvällä hetkellä vastaan tulee. Yksinkertainen, mutta ah, niin näyttävä.

Ehkä sama asia kiehtoo noissa lehtikaloissakin: tyylikäs yksinkertaisuus.

Hienot valinnat. Nyt vain toivotaan lehtareille edes sitä naapurisopua. Jos ei avio-onnea peräti.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Jee! Mustaneoneita! Ne on kyllä ihan tosi kivoja. Ja tosiaan varmasti vielä upeampia, mitä isommassa parvessa ovat :) Uusi lehtikala on myös hieno. ^^
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Sanoinko mä jotain et once you go altum... ;) Tuo uusi Surinamista tuotu lehtari oli vähän apaattisen oloinen niin otin tänään lisäksi kaksi F1 Manacapurulehtarivauvaa. Nää on niin söpöjä! Ihanasti parveilevat porukassa ja hengailevat niinkuin bestikset konsanaan. Tuo vanha kaksikkokin ihan selkeästi piristyi kun sai parven ympärilleen. Mutta ilmeisesti kun ovat paljon enemmän parvisidonnaisia kuin nuo pelkät scalare-muunnokset.

Ja niin, sen verran rohkeita ovat nuo mustaneonit, että ovat jakaantuneet kaikki eri päätyihin ja osiin allasta, että se siitä "parvesta" :D Kauniita ovat kyllä edelleen.

Ohessa lehtarityyppien ryhmäkuvaa, alinna uudet tulokkaat. Ja ei, te ette ole vihreinä kateudesta, kuvat ovat vain jännän värisiä.. :P
lehtisryhmä1.jpg
lehtisryhmä1.jpg (76.48 KiB) Katsottu 17054 kertaa
lehtisryhmä2.jpg
lehtisryhmä2.jpg (80.11 KiB) Katsottu 17054 kertaa
lehtisryhmä3-manacot.jpg
lehtisryhmä3-manacot.jpg (76.8 KiB) Katsottu 17054 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Meillähän kaikki ovat siis kavereita, kuten alla olevasta kuvasta näkyy :D Mitä iso edellä, sitä pienet perässä... Ja vielä pitkästä aikaa koko allas-päivitys. Hiljalleen se vaan muokkautuu lopulliseen uomaansa. Kuva on kyllä kovin kehno ja edelleen vihreä (mömmöjä vedessä), mutta yrittäkää kestää :)
Kuka ei kuulu joukkoon? ;)
Kuka ei kuulu joukkoon? ;)
kukaeikuulu.jpg (56.48 KiB) Katsottu 16981 kertaa
1505.jpg
1505.jpg (35.28 KiB) Katsottu 16981 kertaa
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Vai että lopullinen uoma!
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Pitäähän jokaisella projektilla olla joku määränpää. Tai uoma.

Ohessa päivän söpöilykuva. Punanoidat vaan osaa olla niin höpöjä. Ja pantteri heidän takanaan murjottaa :D
Kamuja koosta huolimatta :)
Kamuja koosta huolimatta :)
punikset.jpg (75.11 KiB) Katsottu 16858 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Kasvipäivitys. Niin, se Ricciamatto... Vaikka mä tykkäänkin läträtä tuon altaan kanssa niin jatkoa aatellen totesin että kaksimetrisen maton trimmaaminen ja niiden palasten kalastelu on ehkä sittenkin vähän liian työlästä. Niinpä Riccia jatkaa mulla kasvuaan harvoissa ja valituissa paikoissa ja etualalle ilmestyi HC-yritelmä. Oon todennut sen kasvavan paremmin kivissä ja kannoissa kun hiekkapohjassa mutta yritetään nyt sitten tätäkin.

Lisäksi kuvaa mun puskajusseista eli Mustaneoneista. En tiedä miksi kaikki mun tetrat menevät tuolla altaassa aina tuonne pusikkoihin elämään omaa elämäänsä, etenkin kun Kynäkalat ja Pikkulasimonnit ovat koko ajan etulasissa tyrkyllä. No, ehkä metsässä on kivaa...

Nyt jännitetään lähteekö tuo HC ikinä leviämään vai hajoaako palasiksi kellumaan pintaan niinkuin joskus ennenmuinoin. Pakko oli vaan tätäkin koettaa toisen kerran :P
hc.jpg
hc.jpg (85.06 KiB) Katsottu 16703 kertaa
mustaneoneitapiilossa.jpg
mustaneoneitapiilossa.jpg (94.63 KiB) Katsottu 16703 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Uudet lehtarit on ihan vienyt mun sydämen. Surinam on alkanut syömään jo muutakin kuin survaria, se on iso juttu! Ja Manacapuruvauvat kasvaa kovin ja ottaa kohta isoserkkunsa kiinni. Kuvaan on päässyt myös mun väkivaltaisen avioliiton kokenut "tavislehtis", joka nautiskelee nyt elämästään neljän parvessa.
scalare-surinam.jpg
scalare-surinam.jpg (48.83 KiB) Katsottu 16537 kertaa
scalare-manacapuru.jpg
scalare-manacapuru.jpg (56.91 KiB) Katsottu 16537 kertaa
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Tetrat saattavat hyvinkin pakoilla myös noita lehtikaloja. Meillä lehtikalojen lisäys purkkiin oli se ainoa hetki, jolloin neontetratauti uivat parvessa, muuten menivät aina kukin missäkin.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Voi olla niinkin. Minä kun luulin et "petokalojen" olemassaolo saa ne nimenomaan parveilemaan eikä kököttelemään puskissa ympäri allasta. Anyways, otin niitä vielä kymmenen lisää niin tuollainen vajaa 40 Mustaneonia alkaa jo erottua puskastakin. Noiden läsnäolo on kyllä kovasti rohkaissut puolestaan Kynäkaloja, jotka ei enää jaksa edes väistää Lehtareita kohdatessaan.

Ja siis ihan oma vika, mitäs oon tunkenut tuon täyteen kasveja! :D

Vaimonhakkaajalehtikalakoiras muuten jahtaa nyt uusia naaraita akvaariokaupassa. Kävin tänään katsastamassa sitä ja aikamoinen meininki oli päällänsä... Hullu mikä hullu.

En muista olenko koskaan esitellyt muuten tuota tankin pyrstöpuolta, oon niin rehupäissäni ollut aina. Kasvien lisäksi siellä on siis MYÖS kaloja :D

4 Lehtikalaa (Yksi "tavallinen", Surinam ja 2 x Manacapuru)
4 Rusokirjoahventa
Pantterikiipijäkala
29 Pikkulasimonnia
20 Kynäkalaa
36 Mustaneontetraa
40 Ottoa (Villi veikkaus, luulen näiden myös lisääntyneen, sillä en muista ostaneeni noin lilliputteja)
2 Punanoitamonnia
8 Pandamonnista
Partamonni
Lisäksi vielä eläkevuosiaan viettävät parven jämät Timanttitetroista, 5 kipaletta.

You do the math... :)
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Jos kasvienkin kanssa, kyllä käy kateeksi tuo tilan määrä kalojenkin kanssa! Kun on vettä ympärillä, saa luotua isoja parvia. Neljäkymmentä tetraa alkaa jo olla parvi.

Itse olen keskittynyt tuohon kasvipuoleen niin, että huomaan hoitelevani melkein kalatyhjää allasta. Tetraparvenkin sieltä poisti, joten jäljelle jäi "uivista" kaloista vain se yksi lehtikala. Lisäksi partamonni, otot ja piilossa viihtyvät kultakylkimonniset.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Niinhän se on että kalat kiinnostaa enemmän kaverin koiraa kun sitä kaveria. Arvostan :D
Frankkatselee.jpg
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Meillä anopin tiibetinspanieli pelkää mun kaloja :roll: mutta vaihtovedet se tahtoisi juoda jos sille vaan antais, joten vedenvaihdossa on aktiivisesti mukana :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Mun kissan suosikkipäiviä on kans kasvienharvennuspäivä, kun se haluaa syödä ne! Outo kissa, se syö salaattiakin...

Kalat taas ei kiinnosta pätkääkään :P
kalaton1
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Ihan ot, mutta meillä oli joskus kissa joka rakasti ananasta, makaronilaatikkoa se söi myös mutta ainoastaan puolukkahillolla :mrgreen:
Niin ne on yksilöitä.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Allas näyttää kyllä hyvältä! Ja niin hienoja noi sun isot parvet! Olisin muuten kade, mutta onneksi jo järkikin huomauttaa ettei vajaaseen pariinsataan mahdu ihan tuommoista porukkaa. :mrgreen:
No, ehkä joskus minunkin allas kasvaa isoksi... Siihen asti onkin hyvä ihailla tätä, on kyllä hieno!
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

[groovehai] kirjoitti:Mun kissan suosikkipäiviä on kans kasvienharvennuspäivä, kun se haluaa syödä ne! Outo kissa, se syö salaattiakin...

Kalat taas ei kiinnosta pätkääkään :P
Ehkäpä kasvit ovat hajustettu kalanhajulla:). Uusi ruokalaji kisulle:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Altailla on tapana kasvaa juu isommiks.. ne on vähän ku vauvoja. Kohta ne on niin isoja ettei mahdu enää kunnolla ees koko kotiin :D Mut joo, isot parvet rulettaa. Viisi mustaneontetraa näyttäis ehkä lievästi orvolta tuolla..
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Lehtisten joukkio könötti siivouspäivänä nii nätisti yhdessä että ihan nauratti. Manacapuruvauvat alkaa näyttää jo ihan aikuisilta lehtiksiltä, mutta niiden ruokahalulla en yhtään ihmettele asiaa.. :D Oiva bongailija huomaa kuvasta myös linssiludenoitamonnin...
"Dude, varo vähän sen letkun ja kameran kanssa!"
"Dude, varo vähän sen letkun ja kameran kanssa!"
lehtisetkesäkuus.jpg (66.38 KiB) Katsottu 15823 kertaa
Isoserkku ja pikkuherkku.
Isoserkku ja pikkuherkku.
katin8.jpg (52.49 KiB) Katsottu 15823 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member

Nyt on ehkä pakko hehkuttaa. Mulla on ollut rusokirjoahvenia ehkä vuodesta nakki (eli varmaan kohta 6 vuotta putkeen) mutta kertaakaan en oo onnistunut löytämään niistä vielä pariskuntaa vaikka yritys on ollut kova. Ja nyt! Kaiken tämän ajan jälkeen, ne on kutenu ensimmäisen kerran. Ostin nelikkoon tuossa kuukausi sitten tollasen miniruson, joka yllättäen lehäytti itsensä kirkkaankeltaiseksi, kaappasi vaimon ja nyt altaassa uiskentelee myös lukematon määrä siimahäntiä. Eihän tää mitään överiharvinaista oo, mutta tiiättekö sen tunteen kun ne ei oo vaan suostunut tykkäämään toisistaan.. ahventen rakkauselämä kun on vähän hankalaa joskus.. :D

Eipä täs muuta. Nautiskelen vauvoista niin kauan kun ne pysyy hengissä. Tiedä sitä vaikka joku tuolla viidakossa selviäisi aikuiskokoonkin...Näillä eväillä jussin viettoon! Älkää hukkuko, edes akvaarioon :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Onnittelut! Varaan heti muutaman rusopennun, jos tulee hyvä sato ja riittää myyntiin. Pidä hyvää huolta pennuista. :D

http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?t=188318
Pitäisikö nille syöttää artemiaa? Selviävät pääakvassa? Löytyykö sieltä akvaariosta fisuja, jotka voisivat pistellä suihin poikasia? Lehtikset?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”