Monnisten kutu

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Damae
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Damae »

Nyt poikaset ovat 6-7 päivän ikäisiä. Hengissä on n. 20 poikasta, että kova kato on käynyt. Nyt muutamaan päivään ei kuolleita ole ollut kuin pari. Voisiko tässä jo alkaa toivomaan, että nämä jäljellä olevat ovat ne sissit jotka kasvavat isoksi! Parempi varmaan ettei elättele liikaa toivoa.. :|

Vettä olen nyt vaihtanut kaksi kertaa, viimeksi eilen. Olen veteen sekoittanut muutaman tipan vedenparannusainetta, jos se vaikka vahvistaisi poikasten limakalvoja. Nitriitti on pysynyt nollilla ja lämpö tasaisesti 25 asteessa.
Pessimisti ei pety.
Damae
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Damae »

Nyt kuparimonnisen poikaset, joita jäljellä enää 6 kpl, ovat kolmen viikon ikäisiä. Isoin lapsukainen on jo 1½cm pitkä, kaksi on sentin pituisia ja loput kolme pienempiä. Sitä tässä olen ihmetellyt että kokoero isoimman ja pienimmän välillä on melkein sentti 8O Kuitenkin samaan aikaan kuoriutuneita ovat. Kyllä tämä pieni tirri syö ja melskaa siinä missä muutkin, ei vaan ole kasvanut toisten tahdissa.
Pessimisti ei pety.
sihteeri
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sihteeri »

Minulla varttuu samaan aikaan nyt kuudes ja seitsemäs poikueeni kuparimonnisia ja yrityksen ja erehdyksen kautta kerta kerralta selviytyvien poikasten määrä on kasvanut.

Mutta yksi minua ihmetyttää. Poikasaltaassa minulla on yksi vanhempi kuparimonninen (maaliskuulta), joka on paljon muita vaaleampi ja sillä ei ole pyrstöä!Monninen ui hurjasti häntäpäätään heikuttaen, kasvaa ja kehittyy muiden mukana, mutta pyrstö puuttuu?
Osaako kukaan kertoa mistä voisi olla kysy?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”