Olisiko kenelläkään kenties kokemusta k.o. mittareista? Tilasin tässä taannoin PinPoint pH-mittarin ja saan sen varmaankin parin päivän sisällä kun Hesasta tuli papru, että tulli sitä ja tätä, ym.. Meinaan, että kunhan kalibrointi on kohdallaan, niin on kiva tietää tarkasti akvojen pH-arvot...vaikka jatkuvalla näytöllä jos niin halajaa.
-Sale
Mun kalat ei osaa puhua. P*rkeleen valehteleva myyjä.
Digitaalinen pH-mittari
Valvoja: Moderaattorit
Mulla on Hanna merkkinen käsimittari. Toimii paristoilla ja mittaa ihan tarpeeksi tarkasti eli 0.1 tarkkuudella. Maksoi noin 45€. Ei ehkä paras mahdollinen jatkuvaan mittaukseen paristojen ja näytön takia (paristot kestää valmistajan mukaan 400 h ???), mutta eipä sitä kyllä ole ollut tarvettakaan sellaiseen mittaukseeen, vaikka merivesiakvaariossa tuo pH ihan tärkeä parametri on.VetyVoima kirjoitti: Olisiko kenelläkään kenties kokemusta k.o. mittareista? Tilasin tässä taannoin PinPoint pH-mittarin ja saan sen varmaankin parin päivän sisällä kun Hesasta tuli papru, että tulli sitä ja tätä, ym.. Meinaan, että kunhan kalibrointi on kohdallaan, niin on kiva tietää tarkasti akvojen pH-arvot...vaikka jatkuvalla näytöllä jos niin halajaa.
-Sale
Itselläni on myös Hanna Instrumentin valmistava käsimittari. Ihan kätevä kapistus. Maksoi hieman vähemmän kuin simpun mittari, kun sain sen suoraan englantilaisesta tukusta.
Toiminut ihan hyvin. Kalibroidahan noita kyllä saa jos ne ovat ahkerassa käytössä niin tarkkuus häviää omasta mittarista noin puolen vuoden kuluessa.
Toiminut ihan hyvin. Kalibroidahan noita kyllä saa jos ne ovat ahkerassa käytössä niin tarkkuus häviää omasta mittarista noin puolen vuoden kuluessa.
Minulla on parikin erinlaista pH mittaria, pattereilla ja verkkovirralla toimivat. Toinen on jatkuvassa mittauksessa ja toinen ns. "kynämalli(Hanna)". Yleisenä huomiona lasielektronilla varustetuista mittareista: 1.muista puhdistaa elektrodi riittövön usein 2.jos elektrodi pääsee käyttöjen välilla kuivumaan, pitäisi sitä liottaa vedessä(tai varastoliuoksessa) n. 1vrk jotta toiminta palautuisi 3.kalibrointi riittävän usein.
T:Ville
T:Ville
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
Itse palasin tippatesteihin, koska mittarin käyttö oli mielestäni työläämpää (anturin liuosten kanssa pelaaminen), ja anturit kalliita.VetyVoima kirjoitti: Olisiko kenelläkään kenties kokemusta k.o. mittareista? Tilasin tässä taannoin PinPoint pH-mittarin ja saan sen varmaankin parin päivän sisällä kun Hesasta tuli papru, että tulli sitä ja tätä, ym.. Meinaan, että kunhan kalibrointi on kohdallaan, niin on kiva tietää tarkasti akvojen pH-arvot...vaikka jatkuvalla näytöllä jos niin halajaa.
-Sale
Jatkuvakäyttöisenä käytinkin sitä sen mitä käytin. Siinä se on kyllä hyvä, mutta anturin levääntyminen on ongelma. Kalibrointi pitää kutinsa riittävällä tarkkuudella kyllä aika pitkiä aikoja (riippuu varmaan anturista). Oman mittarini anturi meni lopulta vaihtokuntoon, enkä viitsinyt sijoittaa 200mk uuteen anturiin.
Mulla on ainakin tähän asti toiminut kiitettävästi ph:n jatkuva mittaaminen+säätö. Toimii 1/100 yksikön tarkkuudella. Jossain vaiheessa on kuitenkin edessä anturin vaihto, toivottavasti siihen nyt pari vuotta menisi. Levä ei ainakaan tähän asti ole anturiin pesiytynyt ja eikä ole vaatinut liiemmälti kalibrointia.
-
- Junior Member
- Viesti:
Hain tänään tullitoimistolta mittarini ja se ainakin alustavasti toimii mukavasti. Soitin vesilaitokselle ja kysyin Oulunsalon pH:ta. Vastaus oli että se on suurinpiirtein 8. No, kalibroin mittarin (kaksipistekalibrointi) ja mittasin veden pH. Mittari näytti tasan 8,00. Jee. Tai siis voi paska, kun en ole meriakvaariota rakentelemassa.. No, turvetta suodatinpönttö täyteen (tai ainaki melkein), eiköhän se siitä laske hiljalleen..
Noniin, ja mittailemaan.
-Sale
Noniin, ja mittailemaan.
-Sale