Paineistettu hiilidioksidi ja mitä siihen tarvitaan.
Valvoja: Moderaattorit
Re: Paineistettu hiilidioksidi ja mitä siihen tarvitaan.
Hienoa kun sait systeemit toimimaan. Mikä Ferplastin malli sinulla on?
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Paineistettu hiilidioksidi ja mitä siihen tarvitaan.
Liian nopeasti pääsin riemuitsemaan.. Tänään aamulla katsoin että pullo on tyhjä. Ei kyllä pullo voi parissa viikossa tyhjentyä... Tällä kertaa en voi sitäkään syyttää että olisi huonosti hoidettu pullon kiinnitys kun se laitettiin liikkeessä valmiiksi paikoilleen. En tutkinut saippuakuplamenetelmälllä vuotaako systeemi jostain... olisi varmaa pitänyt. En nyt tiedä onko se vuotanut pikkuhiljaa jostain vai kerralla koko satsi. Epäilen että on tämäkin paineenalennin sitten rikki... Onneksi kaapissa on yksi jemmassa jonka pitäisi toimia.
Ferplastin levittimen mallista ei ole mitään hajua mutta se näyttää toimivan vielä ihan nätisti eikä ole mennyt tukkoon. Kasvit eivät kyllä kasva mitenkään erityisen hyvin, osa näyttää kärsineen muutosta ja ovat vähän kulahtaneen näköisiä. Lammikit sulivat kokonaan pois. Kasvien istuttelu on kyllä ihan hirveän hankalaa isossa altaassa jossa on vielä kehys ja eipä ne kasvipihdit hirveästi auta asiaa kun niiden kanssa on touhu todella kömpelöä. Ei tästä taida kummoista kasviallasta tulla mutta ehkä ihan hyvä että vilkkailla kaloilla on paljon uimatilaa vaikka itse vähän kaipaisin enemmän vihreää. Jotkut hitaasti kasvavat näyttävät köynnoskasvit olisi kivoja mutta en keksi mikä sellainen olisi, jättiläisvesitähdikkeja minulla on jo entuudestaan. Vaihdoin eilen vettä ja samalla lorautin lannoitetta kunnon läjän. PItäisi ostaa vielä yksi led-valaisin joukon jatkoksi ja heittää kiina-ledit kaappiin varalampuiksi.
Ferplastin levittimen mallista ei ole mitään hajua mutta se näyttää toimivan vielä ihan nätisti eikä ole mennyt tukkoon. Kasvit eivät kyllä kasva mitenkään erityisen hyvin, osa näyttää kärsineen muutosta ja ovat vähän kulahtaneen näköisiä. Lammikit sulivat kokonaan pois. Kasvien istuttelu on kyllä ihan hirveän hankalaa isossa altaassa jossa on vielä kehys ja eipä ne kasvipihdit hirveästi auta asiaa kun niiden kanssa on touhu todella kömpelöä. Ei tästä taida kummoista kasviallasta tulla mutta ehkä ihan hyvä että vilkkailla kaloilla on paljon uimatilaa vaikka itse vähän kaipaisin enemmän vihreää. Jotkut hitaasti kasvavat näyttävät köynnoskasvit olisi kivoja mutta en keksi mikä sellainen olisi, jättiläisvesitähdikkeja minulla on jo entuudestaan. Vaihdoin eilen vettä ja samalla lorautin lannoitetta kunnon läjän. PItäisi ostaa vielä yksi led-valaisin joukon jatkoksi ja heittää kiina-ledit kaappiin varalampuiksi.
30 litran rapula, 100 litran taistelukalan valtakuntaa+nanokalat, 120 litran sekametelisoppa ja 720 litraa pusukaloille ja kavereille.