Koomikko kirjoitti:Anteeksi jos pahoitin taas joidenkin mielen mutta ketään ei ollut tarkoitus mollata. Itse en ole ainuttakaan kasvia saanut kasvamaan ilman lisättyjä ravinteita enkä ole syyllistänyt vesilaitosta en ainakaan ennen kuin olen selvittänyt oman akvaarion olosuhteet. Jos kysyy apua eikä kerkeä vastauksia lukemaan eikä niihin vastaamaan niin onko sille akvaariollekkaan aikaa. Pyydän anteeksi jos joku pahoitti mielensä minun vastausista ja kysymyksistä. Minä vaikenen.......
Äläs nyt noin niistä palkokasveista innostu!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vaativammat kasvit tietenkin tarvivat lannoitusta, valaistuksen säätöä, rummutusta täysikuun valossa ja herra ties mitä kaikkea. Mutta tosiasiassa jaavansaniainenkin meni ämpärissä monta kuukautta kesällä pihavarastossa mihin sen unohdin. Ja monellako harrastajalla valisneria tai karvalehti tukkii koko altaan täyteen pienimmästäkään mahdollisuudesta? Eli kaikenlaisia kokemuksia ja myös kasveja on olemassa.
Mitä tulee aikatauluihin, niin opiskeluvuosina oli semmoisia viikkoja, että syömään olisi ehtinyt mutta ruokaa ei ehtinyt viikolla tehdä. Eli tein sitten viikonloppuisin koko viikon ruuat kerralla. Eli annetaan jokaisen elää ajallaan ja tavallaan.
Ei vaan ole aloittelijan, harrastuksen, meidän eikä varsinkaan niiden kalojen etu, jos heti kalautetaan jokaista väärintekijää halolla päähän. Annetaan kaikkien altaiden kukkia, tai jotain sinnepäin ainakin... Joohan?