Uretaani sisustuksessa
Valvoja: Moderaattorit
Uretaani sisustuksessa
Olen siinä käsityksessä, että (poly)uretaanivaahto soveltuu akvaariokäyttöön. Hämminkiä aiheuttaa kuitenkin vaahtojen käyttötarkoitusten (ja hintojen) määrä, eli jotain eroa niissä on, eivätkä ne samaa tavaraa oletettavasti ole. On talvea, saumausta, kiviliimaa ja ikkunantiivistysvaahtoa. Minkäs merkkisiä vaahtoja olette käyttäneet? Onnistuuko muuten "päällystäminen" ripottamalla hiekkaa päälle uretaanin ollessa kosteaa (en ole uretaania koskaan edes käyttänyt)?
Seurala 110 litraa: neontetroja, kiilakylkiä, kotiloita.
Re: Uretaani sisustuksessa
Kannattaa metsästää tietoa tekokivien ja 3D taustojen tekemisestä. Niistä ketjuista ja ohjeista saa hyvää tietoa akvaarioon sopivista materiaaleista ja väriaineista. Lähes kaikki teollisuusmateriaalit sisältävät erilaisia kemikaaleja, homeen- tai palonestoaineita, jotka akvaarioon liuetessaan tappavat kaiken. Monia myrkyllisiä materiaaleja voi käyttää jos ne päällystää sopivalla lakalla.
Uretaania sellaisenaan en käyttäisi ilman pinnoittamista.
Itse en tosiaan ole rakennellut altaaseen mitään, mutta olen lueskellut noita "tee se itse 3D tausta" artikkeleita useampia, joten suosittelen niitä sinullekin ennen töihin ryhtymistä.
Uretaania sellaisenaan en käyttäisi ilman pinnoittamista.
Itse en tosiaan ole rakennellut altaaseen mitään, mutta olen lueskellut noita "tee se itse 3D tausta" artikkeleita useampia, joten suosittelen niitä sinullekin ennen töihin ryhtymistä.
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
Haulla löytää kyllä ihan uretaani-sanalla, mutta en ihan tarkkaa listaa saanut. Uretaania käyttävät, mutta mitä uretaania? Tietysti akvaariotuotteita myyviltä nettisivuilta saa akvaariokäyttöön soveltuvaa uretaania, mutta ei kiinnostaisi maksaa 2 x hintaa samasta sotkusta mitä saa tavan rautakaupasta. Se vaan, että mikä niistä sopii ja mikä ei. Pullon kyljessä sitä tuskin lukee. :/ Siksi olisi kätevää, jos saisin vinkkiä muilta, mitä merkkiä ja mihin tarkoitukseen se uretaani on.
Kunhan siinä ei ole homeenestoainetta niin pitäisi kyllä käydä.
Samahan on silikoonin kanssa.
Samahan on silikoonin kanssa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Okei, hyvä tietää. Niissä tuoteselosteissa kun ei aina lue tyyliin "uretaani" tai "homeenestoaine" niin se aiheuttaa vähän hämminkiä.