projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

timantteja
timantteja
20160327_173445m.jpg (71.52 KiB) Katsottu 9364 kertaa
Siinä on joku kuva noista timanteista, kun semmoista toivottiin. Noita vaan on melkein mahdotonta kuvata, kun ei ne mitään paikallaan pysy :D
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja ivy »

Oih! <3 Taitavat olla aika pieniä vielä? :) Nyt jo kauniita mutta kaunistuvat entisestään kasvaessaan! Onko timanteilla muuten tapana nyppiä? Taistohaaremi ja iso timanttiparvi olis ne kaks juttua mitkä tällä hetkellä eniten haluaisin sitten joskus kun heivaan telkkarin mäkeen ja laitan siihen ison akvaarion ;), mutta jos timantit on nyppijöitä niin sittenhän eivät mahtuis samaan akvaarioon nuo kaksi haavetta...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Juu. Nää on ihan poikasia vielä eivätkä mun altaassakaan ole olleet kuin viikon verran. Mun pikkukirsikkatetrat näyttää aika jäteiltä näiden vieressä tällä hetkellä :D Mulla on lehtikaloja myös ja toistaiseksi eivät ainakaan niihin ole koskeneet. Pidemmästä aikavälistä en vielä osaa sanoa. Ja taiston evät on varmaan vielä houkuttelevammat. Voin jossain välissä raportoida, miten on mennyt. Tosin kannattaa ehkä muistuttaa :D

Ja sitten kuvaspämmi. Kuvailin vähän tyyppejä parsakaalilla ^^
helmeri lähettää Fisutar10:lle terkkuja
helmeri lähettää Fisutar10:lle terkkuja
20160328_113142m.jpg (81.6 KiB) Katsottu 9300 kertaa
Vanha Herra
Vanha Herra
20160328_113233m.jpg (60.38 KiB) Katsottu 9300 kertaa
Vanha Herra + leväbarbi
Vanha Herra + leväbarbi
20160328_113244m.jpg (67.33 KiB) Katsottu 9300 kertaa
Punkkukin lähettää Fisutar10:lle terkkuja
Punkkukin lähettää Fisutar10:lle terkkuja
20160328_113328m.jpg (73.89 KiB) Katsottu 9300 kertaa
Punkku
Punkku
20160328_113610m.jpg (61.95 KiB) Katsottu 9300 kertaa
seepra piilossa
seepra piilossa
20160328_113502m.jpg (83.92 KiB) Katsottu 9300 kertaa
3 tyyppiä
3 tyyppiä
20160328_113523m.jpg (71.84 KiB) Katsottu 9300 kertaa
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hienoja fisuja kaikki tyyni. Terkkuja Helmerille ja Punkulle. :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja ivy »

Joo, mä en isompaa akvaariota ole hommaamassa vielä pitkään aikaan, niin ainakin voin sulta sitten urkkia että tuleeko ne timantit ja taistot toimeen timanttien vielä vähän kasvettuakin. :D Bongasin noi kuvat jo Facebookin Akvaariot-ryhmästä, söpöjä kavereita. Mua melkein harmittaa, että kasvikset ei oikein kelpaa yhdellekään mun asukeista, mieluusti niitä antaisin. :D Edes sukaravuille ei kelpaa kurkku. Yks vaan sahas haarukan vartta ees taas mutta ei koskenutkaan kurkun palaan. :roll:
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

ivy kirjoitti:Joo, mä en isompaa akvaariota ole hommaamassa vielä pitkään aikaan, niin ainakin voin sulta sitten urkkia että tuleeko ne timantit ja taistot toimeen timanttien vielä vähän kasvettuakin. :D Bongasin noi kuvat jo Facebookin Akvaariot-ryhmästä, söpöjä kavereita. Mua melkein harmittaa, että kasvikset ei oikein kelpaa yhdellekään mun asukeista, mieluusti niitä antaisin. :D Edes sukaravuille ei kelpaa kurkku. Yks vaan sahas haarukan vartta ees taas mutta ei koskenutkaan kurkun palaan. :roll:
Kokeile kesäkurpitsaa. Hyvin mehevä ja tuore pala, hieman pehmeä. Ja itse kuorin vielä varmuudeksi (hyvä toki ainakin pestä). Minulla kalat syövät paljon mielummin kesistä kuin kurkkua :).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja ivy »

Fisutar10 kirjoitti:
ivy kirjoitti:Joo, mä en isompaa akvaariota ole hommaamassa vielä pitkään aikaan, niin ainakin voin sulta sitten urkkia että tuleeko ne timantit ja taistot toimeen timanttien vielä vähän kasvettuakin. :D Bongasin noi kuvat jo Facebookin Akvaariot-ryhmästä, söpöjä kavereita. Mua melkein harmittaa, että kasvikset ei oikein kelpaa yhdellekään mun asukeista, mieluusti niitä antaisin. :D Edes sukaravuille ei kelpaa kurkku. Yks vaan sahas haarukan vartta ees taas mutta ei koskenutkaan kurkun palaan. :roll:
Kokeile kesäkurpitsaa. Hyvin mehevä ja tuore pala, hieman pehmeä. Ja itse kuorin vielä varmuudeksi (hyvä toki ainakin pestä). Minulla kalat syövät paljon mielummin kesistä kuin kurkkua :).
Katselin viime kauppareissulla kyllä kesäkurpitsaa, mutta en ottanut siksi, että en sitä itse kummemmin syö, enkä usko että mun minikokoisten akvaarioiden minikokoiset asukit sais koko kesäkurpitsaa syödyksi ennen kuin menee huonoksi. Ei kai auta muu kuin opetella kokkaamaan jotain hyvää kesäkurpitsasta... :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Täällä on uponnut kaikki, mitä olen keksinyt akvaarioon tiputtaa :D Lehtikalatkin mutusti tuota parsakaalia ihan onnesta soikeina :D Kokeiltu on siis katkaravut, parsakaali, paprika, kesäkurpitsa ja kurkku. Porkkanaa ajattelin testata seuraavana :mrgreen:

Juu. Kerron sulle ivy, että miten tuolla yhteiselo sujuu :)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Parsakaali voisi olla terveellistä fisuille :). Paprika ehkä melkoisen eksoottinen kokeilu. Boita katkarapuja en ole uskaltanut laittaa kippoon, vaikka moni niitä menestyksellä syöttää.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
jage
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 12:36, 19.02.2016

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja jage »

mirauria kirjoitti:Täällä on uponnut kaikki, mitä olen keksinyt akvaarioon tiputtaa :D Lehtikalatkin mutusti tuota parsakaalia ihan onnesta soikeina :D Kokeiltu on siis katkaravut, parsakaali, paprika, kesäkurpitsa ja kurkku. Porkkanaa ajattelin testata seuraavana :mrgreen:

Juu. Kerron sulle ivy, että miten tuolla yhteiselo sujuu :)
Kokeillepa myös perunaa :mrgreen: .Jostain luin että kelpaa hyvin :roll: .Itse en viitsi kokeilla,kun ei edes kesäkurpitsa maistu mun kaloille,vaikka 2 partamonnia onkin.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Fisutar10 kirjoitti:Parsakaali voisi olla terveellistä fisuille :). Paprika ehkä melkoisen eksoottinen kokeilu. Boita katkarapuja en ole uskaltanut laittaa kippoon, vaikka moni niitä menestyksellä syöttää.
Tuli testattua kerran sitä paprikaa, kun omalle leivälleni laitoin :D Vanha Herra piti siitä kovasti :mrgreen: Mä laitan niitä katkiksia tosi harvakseltaan ja liotan ensin vedessä, kun en onnistunut löytämään suolattomia. Hyvin on nekin uponneet kyllä. Kaikki niiden kimpussa on. Eikä kellekään ole niistä mitään tullut. Sit menee pakasteötöjä (survari, artemia, mysis) ja toki kuivamuonat; liha- ja kasvispitoisia löytyy montaa sorttia. Ei oo ainakaan tyypeillä tylsä ruokavalio :D
jage kirjoitti:Kokeillepa myös perunaa :mrgreen: .Jostain luin että kelpaa hyvin :roll: .Itse en viitsi kokeilla,kun ei edes kesäkurpitsa maistu mun kaloille,vaikka 2 partamonnia onkin.
Täytyypä ehkä sitäkin joku kerta testata :)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Kuvittelenko vai muistuttaako tuo Helmeri kääpiökokoista sarvihaita?
Ahvenia ja monneja.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Riippasaarni kirjoitti:Kuvittelenko vai muistuttaako tuo Helmeri kääpiökokoista sarvihaita?
Heh :D Saattaa se vähän muistuttaakin :)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Nyt se sitten tapahtui, sorruin hankkimaan myös punaisen taistelukala koiraan, mutta tällä oli siniset silmät. :roll: Kummallista miten niitä kertyy..ihan vahingossa.
Ahvenia ja monneja.
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja ivy »

^ Mä oon miettinyt monesti, että jos vastaan tulisi valkoinen halfmoon taistelukala, ostaisin sen saman tien ja pistäisin ties kuinka monennen akvaarion pystyyn ihan vaan sen takia...
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

ivy kirjoitti:^ Mä oon miettinyt monesti, että jos vastaan tulisi valkoinen halfmoon taistelukala, ostaisin sen saman tien ja pistäisin ties kuinka monennen akvaarion pystyyn ihan vaan sen takia...
Tjaa, pari allasta on ihan vaan sen takia noiden pitää noiden paratiisikalojen takia. Ne ovat suht häijyjä, mutta koiraiden kauneus on sitä luokkaa etten ole voinut luopua. Ulkolaisella foorumilla todettiinkin taannoin ''think of betta splendens with steroids''. :mrgreen:
Ahvenia ja monneja.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Olkaa hiljaa! Mulla on 7 ukkoa! :twisted: Ja äsken melkeen vahingossa ostin uuden, mut onneks joku oli nopeempi. Ja kesällä viimeistään rupeen keräilemään näitä lisää ja naaraita kanssa... Laskekaa siitä, montako allasta näille on pystytetty tai tuun pystyttämään :roll:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

mirauria kirjoitti:Olkaa hiljaa! Mulla on 7 ukkoa! :twisted: Ja äsken melkeen vahingossa ostin uuden, mut onneks joku oli nopeempi. Ja kesällä viimeistään rupeen keräilemään näitä lisää ja naaraita kanssa... Laskekaa siitä, montako allasta näille on pystytetty tai tuun pystyttämään :roll:
Monta! :mrgreen:
Ahvenia ja monneja.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

juovanokkamonni
juovanokkamonni
20160403_221722m.jpg (90.73 KiB) Katsottu 8755 kertaa
Nää on niiiin söpöjä :3 Tämä kuva otettu eilen, kun valojen sammuttua kaveri tuli ihan tuohon etulasin tuntumaan oksaan roikkumaan :) Ja toki lasi on pölyinen ja pisarajälkinen :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Janeski+
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 19:42, 15.08.2011
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaFinland, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Janeski+ »

Moro! Kuis on muut "juovikset" kotiutunut? Tääl ois viel kolme ylimääräistä kotia vailla. :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Janeski+ kirjoitti:Moro! Kuis on muut "juovikset" kotiutunut? Tääl ois viel kolme ylimääräistä kotia vailla. :)
Kyllä niitä aina näkee, kun allasta oikein tarkasti tutkii. Jossain jättivallujen lehdillä yleensä roikkuvat :) Kuvia ei vaan saa, mutta tuo sattu just sopivasti pimeään aikaan etulasin viereen, niin sai kuvankin napattua :) Aivan ihania ovat kyllä. Nyt en osaa sanoa, mikä rahatilanne itsellä on ensi viikolla (paljon ostettavaa tässä välissä), mutta pe 15.4. ajelisin kyllä Kauhavalta taas kohti Mikkeliä :'D
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
HoTl
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 16:38, 04.04.2016
Sukupuoli: Mies

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja HoTl »

Pandaimubarbeja on itsellä Aasian suuntaan sisustetussa 100 litraisessa, taistelukalojen ja hehkurasboroiden kavereina, onpa siellä jokunen seeprakalakin. Oikein on aktiivisia ja kauniita kavereita, liikkuvat päivisinkin, eivätkä juuri katselua piilottele. Voin kyllä lämpimästi suositella.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

HoTl kirjoitti:Pandaimubarbeja on itsellä Aasian suuntaan sisustetussa 100 litraisessa, taistelukalojen ja hehkurasboroiden kavereina, onpa siellä jokunen seeprakalakin. Oikein on aktiivisia ja kauniita kavereita, liikkuvat päivisinkin, eivätkä juuri katselua piilottele. Voin kyllä lämpimästi suositella.
Nekin on ihan hauskoja kaloja, mutta ei varmaan silti tule mun "itämaiseen" altaaseen. Taitaa olla ihan taistelukalanaaras-rusokiila-piikkisilmä -kippona se :)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”