vesiarvot on ihan vakaat:
no3 10
no2 0
gh10
kh6
ph7
Lämpötila 24°c
Valvoja: Moderaattorit
Loppukaneettina,kuitenkin sen verran pieni akvaario,etten itse vaihtanut aikoinaan ko.kokoiseen akvaan kuin 30 litraa viikossa,eikä yhtäänVision kirjoitti:Samat ongelmat oli täälläkin Platyille ja täsmälleen samoilla vesiarvoilla,paitsi meillä on kokonaiskovuus vain 3.
Ongelmaa lähdin etsimään ensin veden parannusainetta vaihtamalla...easy life filter mediumiin.Auttoi heti miten.Vähensin myös kasvilannoitteen minimiin easy life prohito enkä lisännyt rautaa enää erikseen. Nyt ovat paranemaan päin.Tulee mieleen kuitenkin myös tuo,että jos vaihdat vettä 50% joka viikko ja putsaat samalla suodattimen,vesiarvot heittää vähän aikaa varmaan aika rajusti.Tuon verran vähemmille kaloille,ei ehkä kannata vaihtaa nuin paljon kerralla,jopa 30% vois olla passeli ja vasta seuraavalla viikolla ,tilanteen mukaan kevyt suodatin putsaus,
Mulla nyt tuosta rumbasta mielipiteeni sse,ettei arvot pysy vakaana kuin viikon ja taas stressaava tehovaihtokuuri edessä ja suodattimen biologisen suodatuksen häiriintyminen.Uusiin huonoihin arvoihin sopeutuminen ,stressi laukeaa taas....Liika rauta ärsyttää aina meidän platyjä selvästi.Sulla kun on nitraatit vain 10,niin vois jopa kokeilla veden vaihtoa kerran kahdessa
viikossa ja tsekata alkavatko sopeutua stabiilimpaan menoon.Ruokinta minimiin,viikon ajaksi,2 x päivässä ja vähän ,ettei mene pohjaan ainuttakaan
palasta....siinä ,mitä minä tein suurinpiirtein ja elämä jatkui kuin olisivat uuden kodinlöytäneet.