Vetäisin ihan vaan jätesäkin akvaarion päälle, jätesäkin pohjaan tein pari hieman isompaa reikää, jotta ilma vaihtuu, reiät kuitenkin niin, ettei valoa pääse sisään

Eih, ei mulle saa tarjota mitään mahdollisia uusia pistokkaitavalkyria kirjoitti:Tänään saapui akvaarioon.fi:n paketti, onneksi! sillä juuri tuli uutinen että posti menee lakkoon, eipä taida paketit pahemmin kulkea loppuviikolla enää.
Aloitan tuon nitraattivalmisteen lisäämisen varovasti, lisäsin ohjeen mukaan nyt vain 1/4 annosta, mittaan vesiarvot huomenna ja katson sen mukaan tilanteen. Joka tapauksessa aloitan lisäämisen varovasti, vaikka nitraatti vähissä olisikin mittauksen mukaan. Itseäni kuitenkin hieman aina arveluttaa kuinka kalat erilaisiin aineisiin reagoi. Siksi lisään aina lannoitteiden yms. määrää hitaaasti portaittain.
Otinkin eilen "ennen" kuvan akvaariosta, katsotaan tuon nitraatn tilanne, millainen kuva on "jälkeen" kuva, esim. parin viikon päästä, toivottavasti parempi
Kalaton1
Etualan kasviksi se oli suunniteltu meillä, aattelin pitää sen lyhentämällä jossain 5-10cm mitassa. pistokkaita voi sitten olla tarjolla jos tuo menesty..![]()
Valkyria-vihersamennus 6-0valkyria kirjoitti:Vihersamennus lähes voitettu. tilanne 80% parempi kuin sunnuntaina. Tänään vaihdan vettä30-40% ja sitten saa olla vielä huomiseen pimeässä, jospa tilanne siitä korjaantuisi lopullisesti.
Ilokseni olen myös huomannut, että surkutteleman ja huonosti voivat papukaijalehdet ovat ehkä hieman elpyneet. Minulla on siis kolme taimea jäljellä, joita koetan epätoivoisesti "tekohengittää". Nyt niissä on kaikissa 4-5 paria lehtiä, levättömiä ja punaisia. Eli, ehkä tässä vielä on toivoa ko. kasvin kanssa, pitäkään peukkuja
Verna kirjoitti:Minullakin on ollut ajoittaista samennusta akvassa. On vain ollut hiukan vaikea päätellä, olisiko se nyt sitten harmaata vai vihreää, kun vesi ylipäätään muistuttaa väriltään lähinnä teetä tammenlehtien ja lepänkäpyjen takia. Ärsyttäviä tuollaiset samentumiset, toivottavasti pääset nyt siitä eroon.