Keskustelun henki

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
harrimustonen
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Keskustelun henki

Viesti Kirjoittaja harrimustonen »

Olen lueskellut tässä muutaman päivän näitä keskusteluja täällä useilla osastoilla. Aika negatiiviselta vaikuttaa kommentointi. Taso on lähinnä sitä, että minulla on isommat vehkeet ja sinulla on kaikki päin p:tä akvaariossasi. Ystävällissävyistä ja toista akvaristia kunnioittavaa viestintää saa hakea. Onneksi sitäkin löytyy - joskus. Hyvää synkkää syksyä kaikille :D
Omega369
Member
Member

Re: Keskustelun henki

Viesti Kirjoittaja Omega369 »

Sitähän se on, kun päästää ihmiset nettiin "keskustelemaan". Osa haluaa ihan oikeasti auttaa ja osa ei halua tulla autetuksi. Parhaita esimerkkejä on nämä tämmöiset keskustelut: mulla on ongelma -> mitkä on vesiarvot? -> kunnossa -> niin niin mutta numeroina? helpottaa auttamista -> HV, kyllä minä tiedän mikä on minun altaassa kunnossa.

Sitten kun on tarpeeksi monta viestiketjua lukenut ja riittävän moneen vastannut, sitä yleensä kyllästyy ja joko hiljenee ja poistuu.. tai jatkaa auttamista, kyynisenä, vihaisena ihmisenä. Kyllä tämä tästä helpottaa. Lisää kahvia ja lisää vahvoja mielipiteitä. Hukkukaa vaahteranlehtiinne, pihalliset!
Nothing that I say or do, matters to the big machine.
harrimustonen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja harrimustonen »

Erinomainen esimerkki positiivisesta ajattelusta.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Sävy on mielestäni muuttunut parempaan suuntaan siitä mitä se oli vielä muutamia vuosia sitten. Osittain varmaan siksi että muutamia tyyppejä ei enää pahemmin kirjoittelee täällä. Ja osaksi varmaan siksi ettei niin moni enää jaksa vastata kysymyksiin joihin on jo moneen kertaan vastattu ja siksi vastaukset ovat lyhyitä. Muuten tämä palsta on valitettavasti mennyt huonompaan suuntaan ja täällää tuntuu olevaan enimmäkseen aloittelijoita.

Sellainen esimerkki on myös tullut vastaan että annetaan "hyvää tarkoittavia" neuvoja "ystävälliseen sävyyn" ennen näkemättömällä tavalla joka on vaikea uskoa todeksi ellei sitä ole itse koettu! Kyseessä joko trolli tai äärimmäisen typerä harrastaja, vaikea sanoa kumpi :? Veikkaan kuitenkin jälkimmäistä vaihtoehtoa... 8O
Viimeksi muokannut monniomistaja, 15:34, 16.11.2015. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ihmistaisto
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Ihmistaisto »

Muutamalla muullakin vastaavalla harratestefoorumilla pyörineenä rohkenen todeta, että kyllä täällä aqua-webissä kohtalaisen kovaa saa lyödä ennen ylläpidon puuttumista asiaan. Ja hattuilla voi liki rajatta. Mutta eihän tämä silti sentään mikään Suomi24 ole, onneksi.

Se on kyllä totta, että kukaan ei "miljoonaa" kertaa jaksa vastata samoihin kysymyksiin, eli vastaamattomuus ei aina ole epäkohteliaisuutta.
Verna
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Verna »

Minä olen ainakin saanut aivan asiallista kohtelua, ihan alusta lähtien. Muutama nimimerkki tuntuu saavan toistensa niskavillat ajoittain pörhölleen, mutta eihän muiden siihen tarvitse osallistua. Eivätkä hekään tunnu muille pörhistelevän, toisilleen vain. Asiallisiin kysymyksiin täällä tuntuu saavan mukavasti vastauksia ja perustelutkin. Ja sehän on ihan itsestä kiinni, miten ottaa vastaan ne saamansa neuvot... Kiskaiseeko herneen nenään ekasta eriävästä mielipiteestä, vai ottaako asian vastaan siltä kantilta, että tässähän saattaa vaikka oppiakin jotakin?
Fogas
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fogas »

Seurailin tätä foorumia aikani ennen kuin rekisteröidyin ja jotain olen kirjoitellutkin. Minua on yleensä foorumeissa ja täälläkin ihmetyttänyt ihmisten epäkriittisyys ja huumorintajuttomuus. Huumorikin pitäisi aina erikseen osoittaa hymiöillä. Tähän liittyen on mieleeni jäänyt mm.
yksi Andresin kirjoitus Hyviä niksejä, hauskoja ideoita? -viestiketjussa http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=88&t=214242

Andres:
"Hoito helpottuu, kun laittaa kalat, kasvit, pääkallot, laivanhylyt, muovisammakot, Barbie-nuket yms. sukkahousuihin.
Kun on vedenvaihdon aika, ei tarvitse muuta kuin nostaa sukkahousut sisältöineen vesisaaviin. Vedenvaihdon, puhdistusten tms. jälkeen koko satsi on taas näppärästi palautettavissa akvaarioon. Tiettävästi monet kalat tuntevat olonsa turvalliseksi sukkahousuissa. Kokemuksen mukaan kalat viihtyvät parhaiten itsensä värisissä sukkahousuissa."

Kana +-yksipantteri:
"Taitaa olla aika epäesteettinen allas kun on täynnä kaikenlaista Itämerikamaa ja vielä sukkahousuissa. Sinä siis kehtaat katssella sitä? Kalat tietysti ovat varmaan mielissään kun on kaikkea jännää tutkittavaa."

Sai siitä sitten Andres niin risuja kuin kehuja.
Mika Karjalainen
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Verna kirjoitti:Ja sehän on ihan itsestä kiinni, miten ottaa vastaan ne saamansa neuvot... Kiskaiseeko herneen nenään ekasta eriävästä mielipiteestä, vai ottaako asian vastaan siltä kantilta, että tässähän saattaa vaikka oppiakin jotakin?
Täällä on vielä muutamia jolla on paljon tietoa ja jaksavat neuvoa, kiitokset heille siitä!
Siitä että kiskaiseeko herneen nenään riippuu varmaan paljon siitä miten neuvo/asia esitetään. Tapoja on kuten sanottu monta, sellaisia joka ei tulisi ikinä itselleen mieleen.... :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”