Pohjakalojen tappelu?
Valvoja: Moderaattorit
Pohjakalojen tappelu?
Hei, tänään 320l akvaariossa lumipallopleko ja partamonni uros ottivat pahasti yhteen. Taistelun aloittaja oli selvästi lumipallopleko jonka sukupuolesta ei ole tietoa. Taistelun jälkeen molemmat kalat olivat melko kalpeita. Värit kylläkin palautuivat ajan kuluessa. Siirsin lumipalloplekon 80l kakkosaltaaseen. Isossa altaassa oli siis pohjakaloina uros ja naaras partamonni sekä muutama touhunuoliainen. Pienessä altaassa majaillut pieni uros partamonni sen sijaan siirrettiin isoon altaaseen. Miten tästä tulisi jatkaa ja mistä tilanne voisi johtua?
Re: Pohjakalojen tappelu?
Lumipallopleko on siis hyvin pienikokoinen (noin 12cm) ja muutti meille äskettäin.
Re: Pohjakalojen tappelu?
Imumonnit voivat olla hyvinkin aggressiivisia ja reviiritietoisia. Se on aikalailla sattumasta kiinni, minkälaisia yksilöitä saa. Itselläni mm. partamonnit ja isopurjeplekot ovat melkein järjestään olleet aikamoisia vi**upäitä. Varsinkin ruoka-aikoina, jolloin saattoivat sinkoilla raivopäisinä pitkin allasta ja yrittivät estää kaikkien muiden pääsemisen ruoka-apajille. Monesti olivat niin tuohtuneita että unohtivat itse syödä kokonaan!
Eipä siihen muu auta kuin erottaa riitapukarit elämään erillään. Riitaisuudet todennäköisesti jatkuvat mikäli palautat plekon takaisin isoon akvaarioon. Ja silloin voi tulla ruumiita. Ainakin akvan rauha on mennyttä sillä vihamielisyydet kaloilla useimmiten jatkuvat kun ne kerran ovat alkaneet. Ainakaan en itse ole keksinyt keinoa kys. ongelmaan.

Eipä siihen muu auta kuin erottaa riitapukarit elämään erillään. Riitaisuudet todennäköisesti jatkuvat mikäli palautat plekon takaisin isoon akvaarioon. Ja silloin voi tulla ruumiita. Ainakin akvan rauha on mennyttä sillä vihamielisyydet kaloilla useimmiten jatkuvat kun ne kerran ovat alkaneet. Ainakaan en itse ole keksinyt keinoa kys. ongelmaan.