Aquatlantis Evasion: kokemuksia?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Aquatlantis Evasion: kokemuksia?
Onko jollainen kokemusta Aquatlantis Evasion - akvaarioista? Pohdiskelen yhden käytetyn 120x40 -kokoisen ostamista ja merkki ei ole tuttu käytössä minulla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
Re: Aquatlantis Evasion: kokemuksia?
Aquadream löytyy; Aquatlantiksen oma suodatin on ihan heppoinen peli. Valaisinkansi tehokas mutta helposti resonoiva. Itse allas 8 mm laseilla tosi jämäkkä. Jalustan kantokyky vain 310 kg eli alle puolet Juwelin vastaavasta kokoluokasta.
Pisteet Aquatlantiksen omalle asiakaspalvelulle; meilattuun kysymykseen sai vastauksen alle vuorokaudessa. Maahantuoja oli Tampereen lintu ja kala ja ei enää tuo noita vaan keskittyi Juweliin. Oli kuulemma hyvä mutta kallis
Pisteet Aquatlantiksen omalle asiakaspalvelulle; meilattuun kysymykseen sai vastauksen alle vuorokaudessa. Maahantuoja oli Tampereen lintu ja kala ja ei enää tuo noita vaan keskittyi Juweliin. Oli kuulemma hyvä mutta kallis
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Elite Member
- Viesti:
Kiitos tiedosta:).
Tuon suodattimen resot arvasinkin vanhojen juttujen perusteella ja sitä ei ole mukana.
Mutta 310 kg? Miten noin vähän? Itse Vettä jo 230 kg painosta about...hiekkaa 50 kg..... Hieman koristeita sun muuta? Voiko tuo 310 kg pitää paikkansa? Mistä tuo 310 kg tieto on peräisin? Eihän tuossa ole pelivaraa paljon yhtään....itse akvakin painaa varmaan 30 kg.... ==> Joten kuorma olisi likipitäen 310 kg....
Tuon suodattimen resot arvasinkin vanhojen juttujen perusteella ja sitä ei ole mukana.
Mutta 310 kg? Miten noin vähän? Itse Vettä jo 230 kg painosta about...hiekkaa 50 kg..... Hieman koristeita sun muuta? Voiko tuo 310 kg pitää paikkansa? Mistä tuo 310 kg tieto on peräisin? Eihän tuossa ole pelivaraa paljon yhtään....itse akvakin painaa varmaan 30 kg.... ==> Joten kuorma olisi likipitäen 310 kg....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
- Senior Member
Kysytty sieltä valmistajalta suoraan pari viikkoa sitten. Mun 220 l allas paino veden kanssa 264 kg (ohjekirja). Jalusta max kanto se 310 kg, valmistajan ilmoitus. Ei hääppöinen jos vähänkin enemmän soraa ja kiveä. Mulla on 35 kg soraa ja pari kantoa.
Tuo 120 cm on 15 cm mun allasta pidempi, litroja 300+?
manuel.ferreira@aquatlantis.com oli tyyppi jolta speksejä tarkistin.
Tuo 120 cm on 15 cm mun allasta pidempi, litroja 300+?
manuel.ferreira@aquatlantis.com oli tyyppi jolta speksejä tarkistin.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Elite Member
- Viesti:
Melko naftit mitoitukset tuon painon suhteen, mutta ehkäpä hyvin kestää, kun ei kivikasoja pistä röyhkiöön.
Onko jalustassa muuten säätötassuja ja miten lattialle asettuu kippo? Itse tykkään Juwelin tassuista, vaikka eivät säätötassut olekaan. Näkee jalustan alle ja mahdollinen vesikin helpompi putsata. Pölyä tosin kerää melko rankasti.
Onko jalustassa muuten säätötassuja ja miten lattialle asettuu kippo? Itse tykkään Juwelin tassuista, vaikka eivät säätötassut olekaan. Näkee jalustan alle ja mahdollinen vesikin helpompi putsata. Pölyä tosin kerää melko rankasti.
-
- Senior Member
On siinä mustat tassut, ei säätöruuvit tosin. Allas jalustalle ilman välimuoveja. Helposti asettuu allas jalustaan ja jalusta lattialle
-
- Elite Member
- Viesti:
Hyvä, että tassut löytyy. Tosin Akvaariokeskuksen sivuilla suositeltiin solumuovia akvaarion ja jalustan väliin.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... vasion.htm
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... vasion.htm
-
- Senior Member
Altaan ohjekirjassa lukee että ei sais mitään laittaa altaan ja jalustan väliin (Aquadream). Voihan se olla että Evasion-mallissa eri ohje vaikka sama valmistaja ja litrat lähes samat.
Jos et saa kaupassa alkuperäistä ohjekirjaa niin kandee tsekata tuolta valmistajan meiliossasta miten toimia. Ripeästi vastaavat ja hyvällä englannilla
Jos et saa kaupassa alkuperäistä ohjekirjaa niin kandee tsekata tuolta valmistajan meiliossasta miten toimia. Ripeästi vastaavat ja hyvällä englannilla
-
- Elite Member
- Viesti:
Kävin tänään tsekkaamassa kippoa. Minusta huolellisesti tehty. Myös lasit olivat mielestäni tosi paksut ja silikonit hyvin juwel-maiset ja hyvän paksut/tukevat. Kippo oli hieman epätarkasti alustalla eli himppu alatuki oli alustan yli toisesta päästä, mutta onneksi alatuki oli alustan reunalla tukemassa.
Yksi ongelma ilmeni. Alaosassa on akvan ympäri tukipalkki, jonka toisesta etukulmasta puuttui musta kulmassa oleva tuki. Onko tietoa, onko se koriste? Sinäänsä se hieman pitää alatukea kasassa, mutta ei näyttänyt olevan ongelma. Taidan tosin kysyä asiaa vielä suoraan Aquatlantikselta.
Yksi ongelma ilmeni. Alaosassa on akvan ympäri tukipalkki, jonka toisesta etukulmasta puuttui musta kulmassa oleva tuki. Onko tietoa, onko se koriste? Sinäänsä se hieman pitää alatukea kasassa, mutta ei näyttänyt olevan ongelma. Taidan tosin kysyä asiaa vielä suoraan Aquatlantikselta.
-
- Senior Member
Alatuesta en osaa sanoa; omassani se on yksiosainen ja -värinen harmaa kehys.
-
- Elite Member
- Viesti:
Ok, ehkä sinulla uudempi tai eri malli. Tai ovat havainneet tuon huonoksi:) Pistin kyselyyn. Katsotaan vastaavatko ja tajuavat sepustukseni kuvan kera:).