Kalastoa olen jo jonkunverran miettinyt. Akvaarion kunkkuna olisi taistelukala mahdollisesti muutaman neitosen kanssa. Näiden seuraksi pari parvea jotain pientä ja kaunista. Esim musta-aavetetroja ja hehkurasboria tai tulisuppusuita ja sinineontetroja. Muita kauniita mahdollisuuksia olisi smaragdirasbora, seeprakala tai ehkä kiilakylki. Haluisin jonkun tiiviin parven jossa paljon kaloja ja toisen vähemmän tiiviin parven jossa sitten vähän vähemmän yksilöitä. Ja tietty kirkkaat värit.
Pohjakalat olisivat pieni ryhmä piikkisilmiä, parvi monnisia (leopardimonninen tai safiirimonninen), yksi tavan partamonni sekä noin 3 kpl nuolimonneja (seepranuolimonni).
Kasvipuoli onkin mulle sitten täysin vierasta asia. En ole viherpeukalo, mutta toivon, että nyt kun ei ole mahdollista liikakasteluun tai kuivumiseen niin minulla olisi mahdollisuus onnistua. Viikonlopuksi olen tilannut luettavaa: 3kpl Varjon kirjoja. Niissä toivottavasti aukeaa vielä lisää kalalajit sekä varsinkin kasvillisuuden salat.
Saa antaa näkemyksiä tuon akvaarion koon 125l/180l (ja värin) suhteen.
Myös ulkosuodattimen hyödyt ja haitat kiinnostaa.
Kalastosuunnitelmaa saa hyvinkin mielellään kommentoida ja etenkin parvien kokoja.
Pohjamateriaaliksi olin ajatellut kvartsihiekkaa.
Että tälläsiä suunnitelmia.