projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:Hienoja taistoakkoja ja -ukkoja! 8O :) Ja altaat näyttää vehreiltä ja kauniilta ja ja ja tuo kanto... Se ois just semmonen "metsäkannon" näköinen....!! 8O [;)] Tommonen kelpais kyllä mullekin!! :)

..Niin ja kyllä oksien nyt kelpaa kun saavat oikein vannassa kylpee..! :mrgreen:
Eikös olekin ;) Niitä oli siellä kaksi, mutta nyt ostin vaan tuon pienemmän. Molemmat oli kyllä tosi kivoja. Mutkun hiilarisysteemi ja sen takia lannotteet... :roll:
No on kyllä! :)
Mä en malta nyt kyllä ollenkaan oottaa, että nään ton kannon akvamaisemassa ja että mitä oot keksiny siihen laittaa! :mrgreen: Eli kuvia taas kärtän täällä, heti kun saat vaan kannon "valmiiksi" ja altaaseen laitettua ( eli mä niiiin kytistän tätä sun päikkyä nytte vielä enemmän!! :mrgreen: )! :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Joudut kyllä odottamaan ihan jonkun aikaa, kun en edes tiedä tällä hetkellä, mihin altaaseen tuon tuuppaisin :roll:

Tänään oli käynyt yhdelle rapuselle surullinen äksidentti. Harkasta tullessa löysin rassukan kuivana lattialta :cry: Noh. Onneksi doradi oli ollut tosi reilu ja laittanut ekstrarapusia mukaan matkaan. Mutta oli se silti kovin surullista. Nuo on niin kauniitakin.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Hienoja taistoja olet löytänyt, itselläni ei noista juuri kokemusta. Perheessä se yksi sininen taistoherra joka lienee ihan kohtuullisen mukavan elämän meillä elänyt. Valkoisia ukkoja olen ihaillut jo jonkin aikaa.
Mikä sun kokemus on, että kauanko nuo taistot keskimäärin elelee? Meidän ukko ostettu vuosi sitten, jonkinlaista hitautta jo näkyvissä, mutta sitten on taas päiviä kun rellestetään oikeen olan takaa :mrgreen:
En osaa arvioida minkä ikäinen taistoherra oli meille tullessaan, minkä ikäisenä noita yleensä myydään liikkeissä, kokoa on ukolle ja eville tullut ainakin tuplat tän vuoden aikana.
Kaunista toi trident muoto jaavansaniaisesta.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Yleensä ne taitaa elää 2-muutaman vuoden. Kaupassa ovat yleensä kai 0,5v-> Hirveästi nuorempia ukot ainakaan harvoin ovat, kun näyttävät menevät paremmin. Ainakin lemmikkiliikkeistä puhuttaessa. Ihan alan liikkeistä en sitten tiedä, liikkuisiko niistä nuorempi, vielä vähemmän näyttävä paremmin. Toivottavasti en nyt hirveästi höpise läpiä päähäni :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kotiuduttu viikonlopun reissusta. Matkanvarrelle meni 4 lehtikalaa ja tänään lähti vielä 2. Eikä ne vaan silti ikinä vähene...
Niin ja tänään lähti myös lehtisten kanssa samaan osoitteeseen, eri altaaseen, kardinaalitetrat parven jatkoksi. Nyt niillä on parempi olla isommassa joukossa ja isommassa altaassa ^^ Ja pakkasin myös ziljoona kierteistä matkaan. Mulle jäi silti monta ziljoonaa. :P Niin ja voin kertoa, että vaikka tuo purkki, josta noita tetroja kalastin, on vain 40l, niin ei ollut silti ihan helppo tehtävä. Kasvillisuus ja juurakot hankaloitti entisestään. Toi taisto olis ollu paljon simppelimpi pyydystää... Noh. Lopulta sain kaikki 5 kiinni. Tai ainakaan vielä ei ole mistään kolosta pöllähtänyt esille yhtään tetraa... Ja on muuten allas aika tyhjän näköinen, kun ei ole esillä olevia kaloja kuin taisto. Ja sitten mun mussukat tulisukikset :3 Yksinäistä ottoa olen sieltä yrittänyt metsästää kaksmetriseen, mutta se on tetrojakin mahdottomampi tapaus. Ehkä vielä joskus...
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Saatoin ihan vahingossa ostaa tänään kaksi uutta ct-naarasta [:I] Ja sain myös Aapelin paketin. Piti tilata kalapusseja, että saan pakattua noita lehtiksiä. Perjantaina olisi suunta Turkuun päin ja sinne pitäisi 10 roudata. Toivottavasti ei tulisi ylläreitä matkaan ja saisin taas noita eteenpäin. Noh. Joka tapauksessa, koska pussit ei paljoa maksaneet niin "jouduin" tilaamaan myös kolme uutta kasvia 54 litraiseen :mrgreen: Tilasin mun ekat 1-2-grow kasvit. Aika jännää. :P Sieltä tuli:

Hemianthus callitrichoides 'Cuba'
Rotala macrandra
Hydrocotyle verticillata

Ne pääsivät jo altaaseen majailemaan. Ja mun papukaijalehti yrittää tunkea ulos altaasta. Sen ylimmät lehdet on ihan mukavan pinkit. En siis ainakaan vielä ole onnistunut listimään sitä :mrgreen:
Ja sit vielä kuvia
b-luokan ananas
b-luokan ananas
WP_20150429_014m.jpg (82.86 KiB) Katsottu 3620 kertaa
punainen
punainen
WP_20150429_027m.jpg (126.69 KiB) Katsottu 3620 kertaa
papukaija kurottelee
papukaija kurottelee
WP_20150429_009m.jpg (90.07 KiB) Katsottu 3620 kertaa
ennen uusia kasveja
ennen uusia kasveja
WP_20150429_012m.jpg (109.05 KiB) Katsottu 3620 kertaa
paketti
paketti
WP_20150429_023m.jpg (105.82 KiB) Katsottu 3620 kertaa
uudet kasvit mukana
uudet kasvit mukana
WP_20150429_028m.jpg (117.94 KiB) Katsottu 3620 kertaa
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Nyt on muuten pakko laittaa vertailukuvat, mitä tapahtunut 1,5 vkossa tuolla 54:sessa.
WP_20150419_147m.jpg
WP_20150419_147m.jpg (104.93 KiB) Katsottu 3616 kertaa
WP_20150429_012m.jpg
WP_20150429_012m.jpg (109.05 KiB) Katsottu 3616 kertaa
On siellä näköjään yllättävän paljon tapahtunut 8O
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja jennali »

Ihania taistoja ja vielä ihanampi 54 itrainen! :) Nyt näyttää hienolle! [;)] Tuo hemianthus callitrichoides 'Cuba', näyttää kyllä kivalle ja samoin tuo helferi -alue..! :)
Ginger
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:45, 06.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Ginger »

Tosi hyvälle näyttää tuo siun 54L! Miun oma samanmoinen saa pian asukkaikseen pienen heräteostoksen Kotkasta.. hihaan tarttui soma keltakääpiöahven pari. Oli niin hauskaa jo kaupassa seurata niitten parisuhde-elämää :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kiitos kiitos :) Ihania naaraita vihdoinkin. MUTTA!!! Nyt menee niin hermo :x Nimittäin olin viikonlopun poissa kotoa sukuloimassa. Eilen kun tulin kotiin, niin naaraita oli jäljellä enää ct-mallia sininen, cambo ja pastelli plus sitten vanhempia normi cambo ja normi sini-punainen naaras. MISSÄ on mun suklaa, ananas, punainen ja dragon!? [}:)] Mitä häh!? ÄÄRRHHH. [}:)] :x :frown: Nyt suututtaa. Ja nimittäin aika reilusti. Mistään ei ole raatoja löytynyt. Ei altaasta, ei lattialta. Eihän ne nyt voi savuna kadota ilmaan... Tappeluita epäilisin muuten, mutta kun nuo on ollut sopuisa joukkio, eivätkä ole nahistelleet hiukkaakaan. MITÄ täällä oikeen tapahtuu??

Noh. Sainpahan keräiltyä jokusen kivenmurikan mukaan reissulta. Voin muuten kertoa, että noiden roudaaminen ~3km oli melko mielenkiintoista. Varsinkin, kun toisessa kädessä oli kaksi koiraa :roll:
ne kävi pesulla
ne kävi pesulla
WP_20150504_001m.jpg (92.47 KiB) Katsottu 3437 kertaa
edelleen likoamassa
edelleen likoamassa
WP_20150504_002m.jpg (97.24 KiB) Katsottu 3437 kertaa
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Kadonneita taistotyttöjä? Mä taasen löysin eilen vettä vaihdellessa lattialta JÄLLEEN kuivuneen hehkurasboran! Mä en ymmärrä miten niitä pääsee valaisinkannen alta lattialle! Sukikset sentään teoriassa voivat kiivetä tai hypätä kun kansi on auki, mutta vaikea kuvitella miten nuo 1,5 cm pikkufisut? :( Tai taistot!? [}:)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:Kadonneita taistotyttöjä? Mä taasen löysin eilen vettä vaihdellessa lattialta JÄLLEEN kuivuneen hehkurasboran! Mä en ymmärrä miten niitä pääsee valaisinkannen alta lattialle! Sukikset sentään teoriassa voivat kiivetä tai hypätä kun kansi on auki, mutta vaikea kuvitella miten nuo 1,5 cm pikkufisut? :( Tai taistot!? [}:)]
Joo. Mää en tajua. Sehän nyt olis ihan simppeliä hypätä sieltä lattialle, kun on auki se allas. Mutta missä ne raadot sitten on? Kun ei lattialla näy mitään. Eikä mulla ole täällä sellasia elukoita, jotka olis ne viikonloppuna syöneet, kun koiratkin oli toki reissussa mukana. Ei vaan mene mun jakeluun, että mihin ne on kadonnut. Ainut muuttunut vesiarvo on hiilarin seurauksena ph ja sekin on tippunu vaan 7,0:sta 6,8:aan. Eli ei tosiaan mitenkään järkyttävästi. Ja siinä kohtaa luulis myös esim tetrojen reagoivan, jos ph olis vikana. Jäljellä olevissa taistoissa ei myöskään ole minkään sortin tappelun jälkiä. Eli mä en nyt oikeasti tajua. Mihin ne on menny??
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Mihin ne on menny??
Kylille, kun ei "äiti" ollut viikonloppuna vahtimassa...
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Mihin ne on menny??
Kylille, kun ei "äiti" ollut viikonloppuna vahtimassa...
No ilmeisesti [}:)] Täytynee tarkistaa, josko löytyis jonkun ukon kiposta... :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja jennali »

Tuliko vastaantulijat ihmettelemään kivenkantourakkaasi, vai olitko jossain syrjemmässä keräilemässä niitä..? :D
..Siis mähän sain omassa pihassanikin pitkiä katseita, kun hyppäsin yhtäkkiä jonkun kiven perään, johonkin pusikkoon tai tuohon seinän vierustalle ja tietenkinhän niitä kiviä piti kerätä useampi, ihan jo vertailun vuoksi, että löytää parhaimmat mahdolliset yksilöt altaisiin ja siihenhän liittyy se "nenä kiinni kivessä" -tarkastelua ( älkää unohtako rapsuttelua, varsinkin sellaisten kohtien, jotka kiiltävät epäilyttävästi tai näyttävät vähän ruosteisilta..! :D ) ja tietenkin sitä pitää katsoa myös vähän kauempaakin ja uittaminen vedenkeruuastiassakin kuuluu asiaan, että saisi vähän käsitystä, että miltä kivi sitten näyttäisi akvassa...! :mrgreen: Siis mitä kummallista siinä nyt muka on..?? 8O :mrgreen:

Joko kadonneiden taistomammojen kohtalo on selvinnyt..? 8O Siis minne ihmeeseen ne tosiaan olisivat voineet hävitä, ihan jälkiä jättämättä..?? 8O :?
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

jennali kirjoitti:Tuliko vastaantulijat ihmettelemään kivenkantourakkaasi, vai olitko jossain syrjemmässä keräilemässä niitä..? :D
Ei tullu, kun olin keskellä mettää koirien kanssa. Koirat oli kyllä vähän sen näkösiä, että nyt se on kajahtanu lopullisesti :D

Ja loppupäätelmä on: taistelukalani ovat opetelleet lentämään ja karanneet. Jep. Siivosin altaan tänään. Ei yhtäkään kadonneista näkynyt. Ei niin missään. En oo keksiny enää mitään muutakaan selitystä. Ne osaa lentää. Niin sen on oltava.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Sulla hyvä syy kykkiä pusikoissa, koirat :D No joo koiruudet voi alkaa epäilemään emäntänsä mielenterveyttä :mrgreen:
Itse käytän moisiin reissuihin 10v tyttöä, vaikka sekin jo viimeksi kommentoi kiviämpäri kädessään että "äiti tää on vähän noloa eikä kukaan mun kavereista ainakaan usko mun keräilevän näitä jos vastaan tulee" Ehkä ei, varsinkaan kun ne kuraset kengät ja pusikoissa mustunut naama on mulla :mrgreen: :mrgreen: Mutta ehkä jotkut vastaantulijat uskoo mun valheeseen ja helpompaa on olla nolona kahdestaan kuin yksin.

Lentäviä taistiksia 8O ??
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

kalaton1 kirjoitti:Sulla hyvä syy kykkiä pusikoissa, koirat :D No joo koiruudet voi alkaa epäilemään emäntänsä mielenterveyttä :mrgreen:
Itse käytän moisiin reissuihin 10v tyttöä, vaikka sekin jo viimeksi kommentoi kiviämpäri kädessään että "äiti tää on vähän noloa eikä kukaan mun kavereista ainakaan usko mun keräilevän näitä jos vastaan tulee" Ehkä ei, varsinkaan kun ne kuraset kengät ja pusikoissa mustunut naama on mulla :mrgreen: :mrgreen: Mutta ehkä jotkut vastaantulijat uskoo mun valheeseen ja helpompaa on olla nolona kahdestaan kuin yksin.
Koirat pelastaa tilanteen. Niiden mielestä oon joka tapauksessa ihan pimee, niin ehkä se ei haittaa :mrgreen: Ja lapset on siitä hankalaa mallia, että ne osaa sanoa vastaan, jos ovat tarpeeksi vanhoja. Koirien on pakko tyytyä vaan pyörittelemään silmiä vieressä :twisted:
kalaton1 kirjoitti:Lentäviä taistiksia 8O ??
Tähän lopputulokseen oon tullu, kun en tiedä, että mihin ne oikeen on kadonneet. Jälkeäkään ei missään näy.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Hmm....oliskohan meidänkin aika hankkia koira :D
Mies on lapsesta asti halunnut Suomenpystykorvan :mrgreen:
Kuulostaa kyllä erikoiselta mysteeriltä nuo sun taistikset??
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

kalaton1 kirjoitti:Hmm....oliskohan meidänkin aika hankkia koira :D
Mies on lapsesta asti halunnut Suomenpystykorvan :mrgreen:
Kuulostaa kyllä erikoiselta mysteeriltä nuo sun taistikset??
Koirat on supereita :mrgreen:

Joo. Melkoinen mysteeri. Jos olisi vaan yksi hukassa, olettaisin, että heitti lusikan nurkkaan ja toiset söi. Tappelujakin voisin epäillä, mutta kun jäljelläolevat eivät näytä tapelleilta. Ja edelleen niitä raatoja ei ole missään. Plus nuo on olleet hyvin sopuisia tähän asti... Mä en oikein jaksa uskoa, että niin moni olisi keritty syödäkään. Hmmmh...
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

mirauria kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:Kadonneita taistotyttöjä? Mä taasen löysin eilen vettä vaihdellessa lattialta JÄLLEEN kuivuneen hehkurasboran! Mä en ymmärrä miten niitä pääsee valaisinkannen alta lattialle! Sukikset sentään teoriassa voivat kiivetä tai hypätä kun kansi on auki, mutta vaikea kuvitella miten nuo 1,5 cm pikkufisut? :( Tai taistot!? [}:)]
Joo. Mää en tajua. Sehän nyt olis ihan simppeliä hypätä sieltä lattialle, kun on auki se allas. Mutta missä ne raadot sitten on? Kun ei lattialla näy mitään. Eikä mulla ole täällä sellasia elukoita, jotka olis ne viikonloppuna syöneet, kun koiratkin oli toki reissussa mukana. Ei vaan mene mun jakeluun, että mihin ne on kadonnut. Ainut muuttunut vesiarvo on hiilarin seurauksena ph ja sekin on tippunu vaan 7,0:sta 6,8:aan. Eli ei tosiaan mitenkään järkyttävästi. Ja siinä kohtaa luulis myös esim tetrojen reagoivan, jos ph olis vikana. Jäljellä olevissa taistoissa ei myöskään ole minkään sortin tappelun jälkiä. Eli mä en nyt oikeasti tajua. Mihin ne on menny??
Pääseekö akvajalustan alle? Sinne on joskus vaikea nähdä....Entä suodattimen sisällä? Ja valaisin kannen kolot katsoisin, jos sinne pääsee.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Fisutar10 kirjoitti:Pääseekö akvajalustan alle? Sinne on joskus vaikea nähdä....Entä suodattimen sisällä? Ja valaisin kannen kolot katsoisin, jos sinne pääsee.
Altaassa ei ole kantta, joten sinne ei voi mennä mihinkään piiloon. Kaapin alle pääsee, mutta sinne olen kuikuillut kera taskulampun eikä siellä ollut muuta kuin pölyä. Suodattimen olen myös avannut siivouksen yhteydessä eikä sielläkään ollut kaloja. Tosin en kyllä edes tiedä, että mitä kautta olisivat sinne päässeet. Melkoinen mysteeri kyllä...
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Söiskö sun koirulit kalaa jos voisivat? Ajattelin vaan, että jos ovat ehtineet ovelta kipolle ennen sua? Meillä oli viime syksynä 1v. neiti hävittämässä todisteaineistoa tyytyväisenä, kun löysi lattialta karanneen ja sittemmin kuivuneen kalan, namskis maiskis :mrgreen: Ja mun suurin huoli oli tietysti, että lasketaanko noita, kun neiti on kalalle allerginen?! 8O
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Voisivat syödäkin, tosin kuiva sukis ei maistunut, mutta eivät ole ehtineet millään niin, etten näkisi. Allas kun edustoineen näkyy eteiseen ja ovelle...

Mikä oli muuten lopputulos? Laskettiinko niitä?
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Taisi olla niin huonossa kunnossa jo valmiiksi niihin aikoihin, ettei tuo kalanen enää suurta eroa tehnyt. :cry:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”