Kalattoman kalat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Kaloille hieno palmu. :D
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

miljoonakala84 kirjoitti:Kaloille hieno palmu. :D
Kalat tuntuvat arvostavan palmuaan ☺
Tänään on muutoksen tuulet puhaltanut ihan urakalla..hiki tuossa jo tuli.
Eli seurala muutti tänään olohuoneesta tytön huoneeseen, kyllä siinä tuli hiki minulle kuin myös miehelle(tämän lisäksi siirrettiin myös toinen pienempi allas).
Päädyttiin nyt tekemään tämä vaihto jo nyt kun se kuitenkin edessä piakkoin ja tavaroita ollaan siirretty tässä kuitenkin rempan jäljiltä ihan urakalla.
Lopullinen paikka uudelle akvaariolle löytyi nyt sittenkin olohuoneessa, ja sitä haetaan kovasti. Yhdet kaupat kaatui välimatkan ja ns.luottamuspulaan. Mutta nyt katsellaan ja odotetaan uutta allasta ihan tosissaan:D
Nanoilut jää nyt hetkeen parempaan ja tulevaisuuteen kun mies tälle isommalle projektille näytti vihreää valoa, vaikka en sitä odottanut :)
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Ilman tappioita ei tämäkään siirto mennyt. Huomasin että yksi punapäätetra oli opetellut uimaan selkää :(
Luonnollisestikkin passitin tytön nukkumaan isänsä kanssa, että voin vahtia siirreltyä akvaa ja ulkosuodatinta vesivahingon vuoksi tytön huoneessa(jaa kuin niin vainoharhainen???enivei nukun näin paremmin).
Vaihdon koitin tehdä mahdollisemman kivuttomasti kalojen kannalta.
Vettä poistettiin altaasta n.80%, lisäksi kaikki painavat(kivet ym.), vettä laitoin sankoihin säästöön yli puolet ja vedenparannus ainetta lotrasin yli tarpeen. Koko homma otti aikaa pari tuntia, toivotaan että ruumiita ei tule lisää:(
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Perjantaina tulee käytetty 240l wenge/valkoinen MP scubaline taloon :D
Onhan tuo pienempi mitä suunniteltiin, mutta todella nätti. Hinta oli kuljetuksineen tosi reilu.
Leväbarbit saavat hiukan enempi suhaamis tilaa :D
Suunnittelin että jos miljoonakalat jäisivätkin alkuperäiseen asumukseen eikä siirtyisi 180 litraiseen, ja 180l olisi tytön huoneessa nykyisellä kalastollaan. Eli vain leväbarbit muuttaisivat uuteen ja rakentelisin aasia teeman ympärille tuon scuban. Sitten olisi se amazon 180 litraisessa ja sais suunnitella ihan uudet tuulet tuohon uuteen.
Pää täysi suunnitelmia.... :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tänään tuli raahattua biltemasta kaksi säkkiä hiekkaa. Kummasti olen alkanut käymään rauta ym.kaupoissa akva harrastuksen aloittamisen jälkeen :mrgreen:
Kalat ovat toenneet muutosta, ja ruusutetrat aloitti kuturallin aamulla.
Uutta akvaa ei tarvinne kypsytellä, sen mukana tulee ulkosuodatin jonka asennan tuohon 180l väliaikaisesti, siellä kun on lisäksi vielä kypsä sisäsuodatin.
Ja vastaavasti tuohon uuteen otan tuon kypsän ulkosuodattimen ja lisäksi asennan sinnekin sisäsuodattimen lisäksi.
Voihan sitä varuiksi vielä lorotella pikastarttia jos epävarma olo.
Uuteen nyt sitten siirtyy ainoastaan 5kpl leväbarbeja, saavat olla keskenään kunnes kalasto suunnitelma alkaa muotoutua.

Huomenna se yhdeksältä aamulla alkaa :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Oooh!
Täällä jo jännitetään myös tätä sun uusinta projektia! Valokuvia sitten myös uudesta akvaariosta :) ?!
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
SiMes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:24, 26.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja SiMes »

Uuh, mä oon kateudesta vihreänä täällä. Mutta seuraan sun projektia ihan intopiukeena ja elän hengessä mukana :D Toi olisi juuri unelmana, että saisi Aasian ja Etelä-amerikan omiinsa. Voisi (ehkä hyvällä tuurilla) loppua tämä mun ailahtelukin kasviparatiisin ja pelkistetymmän välillä, kaloista puhumattakaan. Ehkä mäkin sitten joskus pääsen laittamaan myös. Onnea huomiselle ja uuden akvan johdosta! Tunnen sen innon määrän, kun pääsee uutta allasta laittamaan.
Juwel Rio 125: Keltakääpiöahvenet, inkkarit, sitruunatetrat ja piikkisilmät
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Oioi... Tuo olisi kyllä niin unelmaa, saada tosiaan etelä-amerikka ja aasia omiin altaisiinsa. Tosin,itselleni pakollinen niiden kahden lisäksi olisi vielä monnisille täysin oma, lajiallas :D
Tämä toisten päiväkirjojen seuraaminen on kyllä hauskaa, voi ihan aistia sen innon ja fiiliksen mikä toisella on uudesta altaasta ja sen miten sormet syyhyävät päästä jo purkin kimppuun :D
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kuvasaastetta tulee varmasti, kyllästymiseenne asti :mrgreen:
Tytön huoneessa todennäköisesti amazon pysyisikin helpommin vähäkasvisena, siellä altaat saa muutenkin enempi elellä rauhassa kun ne eivät ole koko ajan silmien edessä. Olkkarissa näen altaan koko ajan ja sitä tulee helposti paapottua, liikakin :roll:
Osaankohan ensi yön nukkua, varjon kirjoja olen selaillut täällä päivän, jatkunee samaa rataa illankin...
Kaikki tapahtui nyt kauhean nopeasti, mutta kun sopivat kaupat tuli eteen ja mies vielä suostui maksumieheksi niin minkäs teet :mrgreen:
Kasveja tuolta 180 litrasesta ajattelin siirtää ainakin vallisneriaa ja intianvesitähdikkiä. Omppupuun oksia löytyy parvekkeelta valmiiksi kuorittuna(olen kivannäköisiä oksia raahaillut aina anoppila reissuilta), eikös se ole ihan normaalia että parvekkeella on sanko kiviä, sanko hiekkaa ja oksia siellä täällä... 8O :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

kalaton1 kirjoitti:eikös se ole ihan normaalia että parvekkeella on sanko kiviä, sanko hiekkaa ja oksia siellä täällä... 8O :mrgreen:
On, on! Tosin mulla ne on kämpässä sisällä, kun ei ole partsia :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Mitä.. onko muka ihmisiä joilla ei ole omituisissa paikoissa sankoja, letkuja, hiekkaa, kiviä, oksia ja tuhoton määrä mihinkään sopimattomia "vara"osia.. (jos vielä joskus tarvii) :D :roll:
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

valkyria kirjoitti:Mitä.. onko muka ihmisiä joilla ei ole omituisissa paikoissa sankoja, letkuja, hiekkaa, kiviä, oksia ja tuhoton määrä mihinkään sopimattomia "vara"osia.. (jos vielä joskus tarvii) :D :roll:
Ei voi olla :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Olen järkyttynyt 8O


:D
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Ajattelin huomenna jättää hiekan pesun väliin, moni on kehunut tuota biltemaa niin puhtaaksi että menisi pesemättä.
Itse olen aikaisemmin tuon biltemankin pessy, mutta eihän siitä juuri mitään ole irronnut.

Kaikkia ihania kaloja olen selaillut, ja kyllähän se tiikeribarbi takaraivossa kolkuttaa.
Noiden kanssa en sitten voisi mitään muuta ottaa, ovat parhaimmillaan lajialtaassa, no leväbarbit noiden kanssa pärjäilis tietty.
Mutta jos tosiaan ottaisi vaan tuon yhden parven, monta hän näitä kehtais laittaa tuohon 240 litraan.

Tikruja oli joskus vuonna nakki, ihan ensimmäisessä akvaariossani joskus 2000 luvun alussa, ja siitä asti olen noita aina ihaillut. Timanttitetra myös ihana, mutta sehän ei nyt tähän aasia teemaan sovi.

180 litraiseen jäi nyt amerikkalaiset kasvit, ei ihan e-amerikka kun siellä tuolla punanuottaruohoa joka p- amerikasta.
Kongonkeihäslehden kohtalo avoin, juuri sen hankin ja on niin kaunis. Anubias nanan tungen miljoonakaloille.
Sangossa siis odottaa nyt vallisneriat, vedensuosikki, Intianvesitähdikki ja jaavansaniainen.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Kevis »

valkyria kirjoitti:Mitä.. onko muka ihmisiä joilla ei ole omituisissa paikoissa sankoja, letkuja, hiekkaa, kiviä, oksia ja tuhoton määrä mihinkään sopimattomia "vara"osia.. (jos vielä joskus tarvii) :D :roll:
Ahaha! Olin kuolla nauruun! Just pyörittelin silmiä asunnolleni, että jos työporukka tulee tänne ensi viikon viikonloppuna jatkoille niin ehkä pikkusen saan pitkiä katseita kivistä ja oksista ja varaosista ja letkuista ja ja ja. Mutta onneks aqua-webbiläiset ainaki ymmärtää :mrgreen:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja jennali »

OOoo, hienoja metsä -inspiskuvia ja tuo puu on kyllä tosi kivan näköinen! 8O :) Ja nuo kivetkin on tosi hyvän mallisia tulevaan metsämaisemaan! :)
Täällä odotellaan innokkaasti jatkoa tälle projektille ja paljon kuvia!! [;)]
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Voi harmitus!! :cry: :cry:
Altaan myyjällä käynyt vahinko eilen illalla akvaariota siirrettäessä autoon kuljetusta varten. Riks räks ja poks :cry:
Varmasti myyjää harmittaa vähintaan yhtä paljon kuin minua.
Nyt kuumeisesti etsintöihin, olen kekkuloinut täällä aamusta viideltä kun en malttanut nukkua ja puhelimessa se ikävä viesti asiasta odotti.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

kalaton1 kirjoitti:Voi harmitus!! :cry: :cry:
Altaan myyjällä käynyt vahinko eilen illalla akvaariota siirrettäessä autoon kuljetusta varten. Riks räks ja poks :cry:
Varmasti myyjää harmittaa vähintaan yhtä paljon kuin minua.
Nyt kuumeisesti etsintöihin, olen kekkuloinut täällä aamusta viideltä kun en malttanut nukkua ja puhelimessa se ikävä viesti asiasta odotti.
Voi kauhea!
Varmasti on kurja fiilis molemmilla, sekä sinulla että myyjällä :(
Toivottavasti uusi allas löytyy nopeasti kohtuuhinnalla, täällä ollaan peukut pystyssä kannustamassa :D
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

valkyria kirjoitti:
kalaton1 kirjoitti:Voi harmitus!! :cry: :cry:
Altaan myyjällä käynyt vahinko eilen illalla akvaariota siirrettäessä autoon kuljetusta varten. Riks räks ja poks :cry:
Varmasti myyjää harmittaa vähintaan yhtä paljon kuin minua.
Nyt kuumeisesti etsintöihin, olen kekkuloinut täällä aamusta viideltä kun en malttanut nukkua ja puhelimessa se ikävä viesti asiasta odotti.
Voi kauhea!
Varmasti on kurja fiilis molemmilla, sekä sinulla että myyjällä :(
Toivottavasti uusi allas löytyy nopeasti kohtuuhinnalla, täällä ollaan peukut pystyssä kannustamassa :D
Koko päivän harmittanut vietävästi, molempien puolesta.
Mutta joku tarkoitus lienee tälläkin, ehkä kolmas kerta toden sanoo...
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tuli istuteltua sangosta kasvit takas jotka eilen sinne karsin. Sisustusintoa ei paljon ollut, lättäsin vaan ajatuksella että kuhan pysyvät hengissä.
Kaloja hemmottelin survari aterialla, mahat pullottaa kaikilla :mrgreen:
Itse vetäsin 300g karkkipussin nassuun yhdeltä istumalta 8O en yleensä syö makeaa, joten toivottavasti migreeni ei kolkuttele kohta :roll:
Kalasto ja kasvisuunnitelmia ajattelin kaikesta huolimatta tänään tehdä, minähän en taivu :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

No mutta, kalasto ja kasvistosuunnitteluhan on tässä vaiheessa varman parasta terapiaa :)!
Musta ainakin on hurjan hauskaa miettiä erilaisia vaihtoehtoja, valita, vaihtaa, muuttaa ja päättää sata kertaa :D (niin siinä kuitenkin käy, vaikka päätös oli jo varma)
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Erilaisia vaihtoehtoja tullut pohdittua. Jos kuitenkin ostaisi aivan uutena, nyt kun mies osallistu rahallisesti tuohon kohtuu summalla niin itse ei tarvitsisi laittaa lisää kun muutaman satasen ja saisi sen varmasti ehjänä kotiovelle.

Toisaalta pk-seudulla oli tosi edullinen mp-vivaline 240, tässä oli takuutakin voimassa vielä reilu vuosi 8O
Mutta tuo välimatka, toisaalta sain vinkin että pakettiauton vuokraus ei tulisi kamalan kalliiksi.
Kaiken lisäksi tämä ikäänsä nähden uskomattoman halpa kokonaisuus on valkoinen. Mutta pohdiskelut jatkukoon, tekee mulle ihan hyvää että joudun joskus hieman odottamaan (mulle heti kaikki nyt välittömästi) :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
SiMes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:24, 26.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja SiMes »

Voi harmitus! Toivottavasti löydät sopivan altaan tuon tilalle.
Juwel Rio 125: Keltakääpiöahvenet, inkkarit, sitruunatetrat ja piikkisilmät
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

SiMes kirjoitti:Voi harmitus! Toivottavasti löydät sopivan altaan tuon tilalle.
Sattuipa sopivasti sun kommentti :D
Me päätettiin nyt panostaa näihin altaisiin ja ensi viikolla saapuu juwel Rio 125 valkoisena ja uutena, sitten ollaan samiksia :mrgreen:
Alun perinkin oli ajatus että olohuoneeseen ei kovin isoa mahdu, tai no mahtuu mutta ei se ole kivannäköistä kun kaikki huonekalut on vieri vieressä.
Olohuoneeseen kumminkin haluan jotain nättiä ja pientä ja kun itse oleilen tässä huoneessa eniten haluan tänne sen akvaarion.
Keittiöön sitten hankitaan se isompi, niinkuin jossain vaiheessa oli puhetta, siihen alan laittaa säästöön rahaa. Jos sen silloin syksyllä sitten jo saisi. Tämäkin uutena, koko lienee juwel Rio 240 tai 300.
Nykyinen kalasto sitten keittiöön, eli olisi edelleen seurala, tähän uuteen pieneen saan suunnitella uuden kalaston.
Nykyinen seurala lähtee sitten syksyllä kokonaan pois, lupasin miehelle että altaiden lukumäärä loppupeleissä kolme, tytölle jää ainoastaan pieni millis allas kun taistosta aika jättää.
Meni jokseenkin niin hankalaksi noiden käytettyjen hankinta, kuljetuksineen ym. Vaikka ensisijasti tykkäänkin kierrätys ajatuksesta, mutta nyt näin.

125 litraisen pitäisi ensi viikon aikana saapua, saatavuudeksi oli ilmoitettu 1-2 päivää ja eilen illalla tilaukseen laitoin.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
SiMes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:24, 26.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja SiMes »

Erinomainen valinta [;)] Nyt vaan allasta odottelemaan saapuvaksi. Musta tuo 125 on ollut kivan kokoinen, vaikka ainahan isompaan toki on enemmän valinnanvaraa.
Juwel Rio 125: Keltakääpiöahvenet, inkkarit, sitruunatetrat ja piikkisilmät
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”