Juwelin oma suodatin temppuilee
Valvoja: Moderaattorit
-
mamitar
- Starting Member

- Sukupuoli: Nainen
Juwelin oma suodatin temppuilee
Osaisiko joku ystävällisesti neuvoa: eli kyseessä vain parin vkon ikäinen Juwelin 450 allaskokonaisuus ja heti ekan vedenvaihdon yhteydessä Juwelin oma suodatin alkoi temppuilemaan. Veden vaihdon jälkeen ei lähde uudestaan käyntiin? Mitä voin tehdä? Unohdin heti ottaa tepsen seinästä, kun aloin vettä vaihtamaan ja huomasin asian vasta kun näin veden virtauksen loppuvan. Voiko olla niin herkkä, että hajosi heti?
510 l. kalasoppa-allas.
-
Maji
- Katalysaattori

Re: Juwelin oma suodatin temppuilee
Ei se luultavasti hajonnut ole, noissa vaan on tuota vikaa, että ne täppii. Koputtele sitä suodatinta, kyllä sen pitäisi lähteä pörisemään.
Olen kuullut kyllä käsittämättömän monesta Juwelista, jossa toi bioflow ei tahdo käynnistyä vedenvaihdon jälkeen ilman ylimäärisiä kikkailuja. Itse en uskaltaisi moiseen luottaa - entäs jos tulisi pieni sähkökatkos, ja suodatin pysähtyisi siihen..?
Kannattaa ottaa myös yhteyttä myyjään, menisiköhän takuun piikkiin. Tosin jos saat takuuvaihtona toisen, on enemmän kuin todennäköistä, että sekin on samanlainen räpsä.
Olen kuullut kyllä käsittämättömän monesta Juwelista, jossa toi bioflow ei tahdo käynnistyä vedenvaihdon jälkeen ilman ylimäärisiä kikkailuja. Itse en uskaltaisi moiseen luottaa - entäs jos tulisi pieni sähkökatkos, ja suodatin pysähtyisi siihen..?
Kannattaa ottaa myös yhteyttä myyjään, menisiköhän takuun piikkiin. Tosin jos saat takuuvaihtona toisen, on enemmän kuin todennäköistä, että sekin on samanlainen räpsä.
-
mamitar
- Starting Member

Ei auta koputtelut
Että ottaa päähän!! Onneksi altaassa on sentään lisäksi Eheimin tehosisäsuodatin 2252 sekä myös ulkosuodatin, mutta silti saisi toimia!! Onko muita kikkakolmosia kuin tuo koputtelu?
510 l. kalasoppa-allas.
-
Maji
- Katalysaattori

Aina voi avata sen kotelon ja ottaa suodattimen moottoriosan irti ja tarkastaa, että se on nyt ihan varmasti ok, oikein kasassa ja oikeinpäin jne. ja sitten naputella sitä.
Itse olen saanut käyntiin törkkimällä sitä sormella sen paikallaan ollessa. Se pelkkä ulkokotelon hakkaaminen ei siis välttämättä auta mitään.
Itse olen saanut käyntiin törkkimällä sitä sormella sen paikallaan ollessa. Se pelkkä ulkokotelon hakkaaminen ei siis välttämättä auta mitään.
Ja kannattaa se "ropeli" vetää ulos puhdistaa se magneetti ja pesä kunnolla, itse moisen teen jokaisen viikottaisen vedenvaihdon yhteydessä ja toimii kuin se kuuluisa junan....
450 litraa suolaista visiota...mitenhän sitä osaisi...