projekti 125 litraa

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
aku80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 20:21, 12.05.2012
Sukupuoli: Mies

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Meillä menestyy hyvin pkekot.paljon vaqn piiloja niin tulevat rohkeimmiksi.jos meinaat plekoihin hurahtaa niin suosittelen streamin hankintaa.sekottaa hyvin vettä ja tuo loistavasti virtausta pohjalle.
Mitäs plekoja teillä on?
Multa löytyy topaasi,verkkopiikki,sinievä,appelsiini ja kultapleko.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

aku80 kirjoitti:Meillä menestyy hyvin pkekot.paljon vaqn piiloja niin tulevat rohkeimmiksi.jos meinaat plekoihin hurahtaa niin suosittelen streamin hankintaa.sekottaa hyvin vettä ja tuo loistavasti virtausta pohjalle.
Mitäs plekoja teillä on?
Multa löytyy topaasi,verkkopiikki,sinievä,appelsiini ja kultapleko.
Puuta tuolta löytyykin altaan mitalta päästä päähän ja plekoille on myös putkia sikin sokin ympäri ja ämpäri. Eiköhän nää plekot nyt toistaiseksi riitä. Mustaplekon kyllä vielä haluaisin sit joskus. Mutta tällä hetkellä löytyy 3 orinocon seepraa, 3 helmipalloa, appelsiini ja tuo topaasi :) Tosin noi seeprat ja helmerit on vielä ihan vauvoja. Appelsiini on näistä isoin ja tuo topaasi toiseksi isoin.
Streami tai kiertovesipumppu on ollutkin harkinnassa.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Kerro sitten mullekin/täällä heti minkä streamin hankit! [;)]
Ja jos aku80 viitsii, niin mielellään otan tietenkin sieltä suunnalta vinkkiä streamin merkistä&mallista.
Toi mun nykyinen kiertovesipumppu ei oo iha niin kova kaveri ku toivoisin. Aattelin jättää sen pintaan ja ostaa jonkun paremman pohjalle. Vahinko on liian söpö! Ja aku80:n kesäkurpitsaa mutustava topaasi on lutuinen myös!
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
aku80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 20:21, 12.05.2012
Sukupuoli: Mies

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Mulla on tällä hetkellä fluval sea cb4 streami ihan hyvältä vaikuttaa ja oli edullinen reilu80e akvaariolinnassa.ennen oli tunzen joku malli mut sen ostin käytettynä ja se oli mun mielestä todella tehoton.noi kiertovesipumput ei oikein ole hyviä tohon virtauksen tuontiin.tekevät niin pirun pistemmäisen virtauksen.mulla puhkuu toisessa päässä toi streami ja toisessa päässä on pohjavirtauksen luojana toi fluvalfx5 ulostulot ja sisäsuodattimet rikkoo pintaa.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Oukei. Täytyy pistää korvantaakse sellaisen hommaaminen, kun taas saa vähän hankintoja ensin alta pois. ^^
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Kevis »

aku80 kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä fluval sea cb4 streami ihan hyvältä vaikuttaa ja oli edullinen reilu80e akvaariolinnassa.ennen oli tunzen joku malli mut sen ostin käytettynä ja se oli mun mielestä todella tehoton.noi kiertovesipumput ei oikein ole hyviä tohon virtauksen tuontiin.tekevät niin pirun pistemmäisen virtauksen.
Kiitos minunkin puolesta! Ostanen itselle samanlaisen streamin, kun alle kuukauden päästä on asiaa akvaariolinnaan. Ja olen samaa mieltä noista kiertovesipumpuista. Mulla on nyt tosiaan kiertovesipumppu ja se on epäpätevä hommaansa kaikin puolin.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Tuo Aku80:nen fluval lienee oikeasti hyvä, mutta itsellä on ulkkarin, kahden JBL:n sisäsuodattimen lisäksi köyhälle sopiva, edullinen kiertovesipumppu Eheimin compack 1000. Siinä on plussaa se, että virtausta voi tarvittaessa säätää. Se pitää hyvin kannon aluset puhtaana. Ja on hiljainen! Toki, voisin heti suorilta sanoa, että jos altaalla on mittaa enempi kuin 150 cm, niin sitten isompaa +2000 kannattaa vakavasti harkita. Ja saatavuus taattu jo tutuksi tulleessa kotimaisessa nettiliikkeessä [;)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Siltsu kirjoitti:Tuo Aku80:nen fluval lienee oikeasti hyvä, mutta itsellä on ulkkarin, kahden JBL:n sisäsuodattimen lisäksi köyhälle sopiva, edullinen kiertovesipumppu Eheimin compack 1000. Siinä on plussaa se, että virtausta voi tarvittaessa säätää. Se pitää hyvin kannon aluset puhtaana. Ja on hiljainen! Toki, voisin heti suorilta sanoa, että jos altaalla on mittaa enempi kuin 150 cm, niin sitten isompaa +2000 kannattaa vakavasti harkita. Ja saatavuus taattu jo tutuksi tulleessa kotimaisessa nettiliikkeessä [;)]
Kiitos tästäkin! [;)]
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kiitti Siltsu tästä. Kaikki ehdotukset otan vastaan ja varastoin myöhempää käyttöä varten :mrgreen: Nyt on sen verran kiireellisempiäkin hankintoja listalla, että plekot saavat pärjäillä vielä jonkin aikaa ilman streamia/kiertovesipumppua. Kun vaan lotossa voittais... Asiaan saattais auttaa jo ihan, että lottois, mut enikeis.
Ja on muuten loistopulju se kyseinen nettikauppa :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Ja on muuten loistopulju se kyseinen nettikauppa :mrgreen:
Joo ja hitsi vie, kun niillä on sellainenkin loistava toiminto, kuin ostoslistan tallentaminen myöhempää tilausta varten! Arvaappa onko mulla siellä nytkin vaiks mitä klikkailtu valmiiksi!? :mrgreen: [:I]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Ja on muuten loistopulju se kyseinen nettikauppa :mrgreen:
Joo ja hitsi vie, kun niillä on sellainenkin loistava toiminto, kuin ostoslistan tallentaminen myöhempää tilausta varten! Arvaappa onko mulla siellä nytkin vaiks mitä klikkailtu valmiiksi!? :mrgreen: [:I]
Tietysti on! Mulla on siellä useampikin ostoslista tallennettuna :twisted:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
aku80
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 20:21, 12.05.2012
Sukupuoli: Mies

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja aku80 »

Mä edelleen puolustan tota streamin hankintaa.otetaan esim toi fluvalin streami teho 5200L/H sähkönkulutus 8w.
Toi eheimin kierovesipumppu maks teho 1000L/H tunti ja virrankulutus 23w.on varmasti pätevä laite omaan käyttöönsä mutten lähtis sillä ns:virtausta tekeen.
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

aku80 kirjoitti:Mä edelleen puolustan tota streamin hankintaa.otetaan esim toi fluvalin streami teho 5200L/H sähkönkulutus 8w.
Toi eheimin kierovesipumppu maks teho 1000L/H tunti ja virrankulutus 23w.on varmasti pätevä laite omaan käyttöönsä mutten lähtis sillä ns:virtausta tekeen.
Juu, kyllä nuo speksit puhuvat puolestaan... Siis fluvalin puolesta! :mrgreen: Mut mulla onkin vaan pikkukippoja, toistaiseksi :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kaikki harkinnassa. Voihan se toki olla, että taivun streamin puoleen. Se kun kuulostaa järkevämmältä vaihtoehdolta... Hmmm...

Asiasta kukkaruukkuun. Se mun taiwaninlumme, joka yritti ensin kovasti kuolla (tai ainakin sulatti lehdet), päättikin, että se haluaa sittenkin elää. On ruvennut puskemaan uutta lehteä sinnikkäästi kadotettujen tilalle :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Se lumme on aika sitkeä. Tosin, ensimmäinen hankintani ei selvinnyt postikyydistä hengissä, en saanut sitä elpymään, mutta tämä toinen yritys rehottaa kiitettävästi. Sen uudet alut ovat jo emoaan isompia puskia. :mrgreen: Tässä muuten sun Aasialaiseen tyyliin varma tapaus! :mrgreen:
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 3249135001

Ja kun punaisesta tykkäät, niin mites olis aaltolumme (Barclaya longifolia)
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Siltsu kirjoitti:Tässä muuten sun Aasialaiseen tyyliin varma tapaus! :mrgreen:
http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 3249135001
Mulla oli noin viikon verran tota Murdannia keisakia. Ei tainnut sietänyt altaan kovaa virtausta ja barbit söivät sen sitten pois kitumasta. :roll:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Oooh! Kiitos Siltsu! Tuommoinen bambumainen olis ihan loistava! Uskaltaiskohan sen tilata jo johonkin kippoon hengailemaan ja odottelemaan. Ja tuo punainenkin on kiva. Meinasin kyllä myös ehkä rohkaistua sitten itämaisessa kokeilemaan papukaijanlehteä. Siinä 240 litraisessa muistaakseni oli melko tehokkaat valot? Tai no... 2 * 54W t5... Riittäisköhän se?
Kevis kirjoitti:Mulla oli noin viikon verran tota Murdannia keisakia. Ei tainnut sietänyt altaan kovaa virtausta ja barbit söivät sen sitten pois kitumasta. :roll:
Okei... No taistoaltaassa ei virtauksella juhlita, että jospa se ei vetäisi hernettä nenuun. :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti: 2 * 54W t5... Riittäisköhän se?
No, onhan toi 0.45w /litra joten ihan kohtuullinen määrä. Papukaijalehti (jos muistat) luhistui mulla kahdessa viikossa, mutta ajattelin ehdottaessani, että ehkä tuo lumme ei ole niin haastava? Tai voi ainakin kasvaa lähemmäksi pintaa jos tahtoo! :mrgreen: -ja molemmat mainitsemani kasvit myös aasiasta itsekkin... Papukaijalehti E-Amerikka, vaikka eihän sillä ollut väliä, kunhan bongasin. Yks tuli vielä eteen; Sarakaisla. (Cyperus helferi -aasiasta sekin) Oli aika hienon näköinen Kurjessa kun viimeeksi kävin! [;)]
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Joo, muistan. Mutta kun se olis niin kiva kasvi :roll:
Ooo. Tuokin on hieno! Lisään sen tuonne ehdotus-listaan :P
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Joku on tuupannut mun altaaseen muutaman n. 2cm mittaisen mini-oton 8O
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Joku on tuupannut mun altaaseen muutaman n. 2cm mittaisen mini-oton 8O
Eikä!? :mrgreen: Siistii!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Joku on tuupannut mun altaaseen muutaman n. 2cm mittaisen mini-oton 8O
Eikä!? :mrgreen: Siistii!
No ainaskin mä kuvittelen, että ne on uusia eikä mun vanhat possut oo kutistunu :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Hehee. Meikästäkin tuli HAS:in jäsen. Nyt mäkin saan Akvaariokeskuksesta alea :mrgreen:
Täällä elellään melkosta hiljaiseloa. Lehtiksenpennut vaan kasvaa kasvamistaan. Ja kaikki on edelleen tallella. Onneksi edes muutaman pitäisi tulla mun mukana Tikkurilaan. Mitäs mää noille lopuille sitten teen? :roll:
Ja oon ihan supertäpinöissäni, kun saan sittenkin papukaijalehteä! Kun 54 litraiseen tulee uusi valaisin kannen tilalle. Kiitokset vaan Siltsulle vinkistä ja noudosta :mrgreen: Noh. Vielä pitää malttaa sinne 18. päivään, että saan valaisimen kotiin, mutta sitten riittää valoa paljon ja vähän päälle :twisted: Tosin sitten täytyy varmaan myös ruveta sähläämään ihan kunnon hiilarin kanssa ja mättämään myös lannoitteita "hiukan" enemmän... Mut ei se mitään, koska PAPUKAIJALEHTI 8-)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Papukaijalehti on upee! Itelläkin pikkusemmassa altaassa sitä ja on se vaan ihana :)
240 litrainen ikuisuusprojekti.
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: projekti 125 litraa

Viesti Kirjoittaja mirauria »

raijaaa kirjoitti:Papukaijalehti on upee! Itelläkin pikkusemmassa altaassa sitä ja on se vaan ihana :)
Niin on. Se on ihan tosi hieno. Millainen valaistus sulla muuten on siinä pienessä?
Mä voisinkin sitten ruveta testailemaan kasveja, jotka tarvii oikeesti paljon valoa. Luulis kai sen 4*24w t5 riittävän 8-)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”