Jos et halua rihmakaloja, niin piikkisilmät ja raitapaitabarbit kyllä menevät vähän tehokkaammassakin virtauksessa, kun nyt ei ihan koskea niille laita. Eli imunuoliaiset ei sulje näitä lajeja pois. Minäkin perustin altaan aikoinaan ihan vain piikkisilmille ja mietin sitten niiden kanssa muut lajit

. Piikkisilmiä kannattaa ottaa paljon, esim. 8 on jo sellainen kiva määrä. Ovat rohkeampia porukassa, ja olen huomannut että kun ovat asettuneet niin opettavat possumaisille tavoille hyvin nopeasti myös uudet tulokkaat - mun on joskus hankala muistaa, että piikkisilmiä ei välttämättä näkisi joka päivä. 112-litrainen on kivan kokoinen, sinne ne matoset ei huku vaan totuttuaan (siinä saattaa jokunen hetki toki mennä) niitä kyllä näkee. Meillä kuusiraidat on niin ahneita, että survaritarjoilussa piikkisilmät on tainneet oppia pitämään puoliaan eli isoimmat jötkyt seilaa vauhdikkaasti sinne tänne nappaillen matosia suoraan ilmasta.
Mutta kuitenkin, siis, vaihtaminen ja karsiminen kalastoehdotuksista on varmasti mahdollista mutta rihmakalat ja imunuoliaiset eivät yhteen passaa. Ja jos partiskin on sellainen jonka todella haluat, niin siitä on hyvä aloittaa koska ne on aika sitkeitä tapauksia mutta sotkevat yksinäänkin jonnin verran eli bakteerikierto pysyy käynnissä alussa hyvin. Luulen, että kalastoajatukset saattaa vaihdella alkuun paljonkin eikä kannata ajatella niitä suunnitelmia lukkoon lyödyksi ennen hankintoja. Suunnittelu on ihanaa

.