Kalastoa ja muuta elämää 250-litraseen.

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lea83
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen

Kalastoa ja muuta elämää 250-litraseen.

Viesti Kirjoittaja Lea83 »

Olen tässä nyt muutaman viikon jo pähkäillyt kalastoa tuonne altaaseen.
Allas tosiaan vielä tyhjillään kaiken rempparojun keskellä. Hiekat (soraa) ja suodattimet (ulko ja sisä)ja muu tekniikka on tallessa.
Nyt vaan tuli epätietoisuus että mitä sinne sitten oikein pistäis.
Yhtenä kalana olen ajatellut leväbarbeja ehkä 4. Loput sitten voikin olla mitä vain.
Sen verran olen miettinyt että olis joku ns. pääkala pariskunta/haaremi ja sen vesiarvoihin sitten muut. Allas kun on sen verran isompi mitä mulla normaalisti on ollut että mulle iski täydellinen epätietoisuus että paljonkas tuonne nyt voi oikeen kaloja laittaa ja miten isoja.
Haluisin että tuo pääkala olisi vähän isompi jolloin se erottuisi sieltä paremmin. Ei kuitenkaan mitään 25cm ahventa sinne aatellu laittaa. Joku rihma olis kiva tai sitten niitä pienempiä ahvenia. Malawit ja tanga taitaa olla pois laskuista. Ainakin niin käsitin että hiekan pitäisi olla hienoa ja näiden kanssa ei oikeen kasvit pärjää. Jotain kasvejakin ajattelin sinne laittaa jos sais ne kasvamaan :D
hasnat12
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Re: Kalastoa ja muuta elämää 250-litraseen.

Viesti Kirjoittaja hasnat12 »

Mitenkäs ois pääkaloiksi helmirihmahaaremi? Tai jos haluat vain yhden kalan pääkalaksi niin mitenkäs ois tulipyrstö- tai evä.
-
Lea83
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Lea83 »

Rihmakaloja olen myös miettinyt. Mutta siinäkin on että tulee niin erillaista tietoo joka suunnassa että minkä kokonen allas niillä pitää olla ja miten ne tulee toimeen toistejn kanssa. Joku sanoo että ei kaolmea samaan alataaseen ja joku laittais enemmänkin, siis tuon kokoiseen.
Ota näistä nyt selvää että mikä mihinkin sopis.

Sinirihmat on sellasii joihin olen iskeny silmäni. Helmirihmakin on ihan hieno, mutta ei oikeen mielytä värin puolesta mun silmää noissa kuvissa. Tiedä sitten millanen on livenä nähtynä.
hasnat12
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja hasnat12 »

Lea83 kirjoitti:Rihmakaloja olen myös miettinyt. Mutta siinäkin on että tulee niin erillaista tietoo joka suunnassa että minkä kokonen allas niillä pitää olla ja miten ne tulee toimeen toistejn kanssa. Joku sanoo että ei kaolmea samaan alataaseen ja joku laittais enemmänkin, siis tuon kokoiseen.
Ota näistä nyt selvää että mikä mihinkin sopis.

Sinirihmat on sellasii joihin olen iskeny silmäni. Helmirihmakin on ihan hieno, mutta ei oikeen mielytä värin puolesta mun silmää noissa kuvissa. Tiedä sitten millanen on livenä nähtynä.
Mulla itellä on 240-litraisessa sini-,kelta- ja kääpiörihmakaloja, ja on niillä mennyt ihan hyvin eikä ole juuri yhtään tapellut keskenään. Siis mulla on yksi sinirihma, yks keltarihma ja kääpiörihmakalapariskunta.
-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”