T5-loisteputkea Aksolotlien akvaarioon

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jleminen
Starting Member
Starting Member

T5-loisteputkea Aksolotlien akvaarioon

Viesti Kirjoittaja jleminen »

Aksot kun eivät tykkää kirkkaasta valaistuksesta, niin minkälaisia putkia olette käyttäneet? Itse käytän tällä hetkellä 112-litraisessa akvassa vain yhtä T5-18W putkea (Sylvania Aquastar). Olen vaihtammassa 330l akvaan johon tulee Eheimin Varilux T5 valokansi, jossa siis 2 x 54W putket.

Eli olisiko suosituksia kun tavoitteena olisi mahdollisimman pieni valoteho yhdellä putkella.

Kiitos etukäteen vastauksista.
AuSu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Re: T5-loisteputkea Aksolotlien akvaarioon

Viesti Kirjoittaja AuSu »

Hei!

Oletko kysellyt tuolta herppi netin keskustelupalstalta? Siellä on aksolotleille oma alaosionsa ja tekniikkaosio myös, josko joku siellä osaisi auttaa. Itse en tunne aksoja ollenkaan enkä ymmärrä tekniikkaakaan mutta muistelen että niillä olisi samantyyppinen optimilämpötila (18-20?) kuin tuliliskoilla ja valokannen + lamppujen yhdistelmällä on suuri vaikutus lämpötilaan. Meillä on toisessa tuliliskoaltaassa (Juwel) edellisen omistajan tekemä LED-viritys, se on ruuvattu siihen kannen sisäpuolelle etuosaan, ja käytän vain sitä enkä alkuperäisiä valoja ollenkaan.
jleminen
Starting Member
Starting Member

Re: T5-loisteputkea Aksolotlien akvaarioon

Viesti Kirjoittaja jleminen »

Jep, kiitoksia vastauksesta. Aksot tosiaan viihtyvät viileässä ja hämärässä vedessä. Jäähdytin mulla on, joten lämpötila ei sinällään ole ongelma. Käväisin Herppi.net:ssä lukemassa, ja tosiaankin led-nauha on varmasti oiva ratkaisu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”