En ole taas hetkeen päivitellyt johtuen laiskuuteni takia
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Paitsi onnistuin muuten taas tappamaan koko killi kansani

Koitin pitää lämpötilan siinä 26-28°C. Mutta ei! Ruokakin oli lopussa. Mulla oli vain likoeläimiä. No mä yritän sitten myöhemmin taas tätä killi juttua.
Nyt päästään siihen asiaan mitä oon pohtinu nää viimeset päivät.... Asia on niin että olen miettiny pitkään että hankkisin isomman altaan tuon 63 litrasen tilalle. Syynä tähän löytyy se että akvaarion biologia horjuu enemmän kuin isoissa.
Ja kaloilla olisi enemmän tilaa uida.
Akvaario on kooltaan siis 180 litranen ja mitat ovat pituus 90 x leveys 50 x korkeus 40. Mitä mieltä olette ideasta?
Kalasto siis pysyisi melkeen samana. Paiti pari kalaa tulee lisää. Kauan haaveena ollut Hunajarihmakala uros tulisi, lisää pikkisilmiä ja kirsikkabarbi pari.
Tiedän että tää kuulostaa vähän haastavalta. Mutta kyllä se onnistuu. Ajattelin ostaa 70L muovilaatikon huoneeseeni.
Ja laittaa kalat sinne pillisuodattimen kanssa. Sillä välin kypsytän uuden altaan bakteeri ympillä. Siinä varman mene joku päivä?
Sen jälkeen pikkuhiljaa kalat uuteen kotiin.
Huono juttu tässä on vaan se että akvaarion mukana ei tule suodatinta, kansilaseja, valaisinta tai jalustaa.

Ajattelin sitä että sillä välin kun etin akvarioon uudet kamat käytän näitä 63 litrasen valoa ja suodatinta.
Kuulostaako ihan kauheelta?
Eniten haluan tätä akvaa mittojen takii kun menevät niin hyvin tohon paikkaan,
enkä oo löytänyt mitään muuta noissa mitoissa.
Tietenkin ennen tätä projektia. Uuden akvan joutuu seistä saunassa hetken ennen kun löydän sopivan jalustan.

No eipä sitten muuta ollut. Toivottavasti saan mielipiteitä tosta ideasta. Heippa!