RoopeB kirjoitti:
Tietämättä sen enempää valoistasi, muista että kaikki (led)valon aallonpituudet eivät ole silmälle samalla tavalla "yhtä voimakasta" valoa. Erityisesti sinertävät sävyt ovat tällaisia, joita silmä ei välttämättä havaitse teholtaan samanlaisena kuin vaikkapa jotakin muita sävyjä. Tämä ei tietenkään tarkoita etteivätkö altaan asukkaat niistä hyötyisi. Wattien lisäksi tehoja voi yrittää vertailla Lumen- ja PAR-lukujen puitteissa.
Yksittäisien ledien sekoittumista voi yrittää parantaa linsseillä. Toki myös valon ripustuskorkeudella on merkitystä.
Näin se varmasti on ettei kaikki aallonpiuudet näy silmälle samalla tavalla. Itse en kuitenkaan tee mitään valolla mitä en näe. Haluan että akvaario näyttää silmään kauniisti valaistulta muulla ei oikein ole merkitystä. Värit varmaan sekoittuisi paremmin jos valon nostaisi ylemmäs mutta valaisimesta loppuu teho jos sen nostaa ylemmäs.
Heska kirjoitti:
No toi kyllä syö miestä kun heti hajoavat. Vaikka takuu onkin niin toimittaa ne taas KIinaan ym.
Taitaa olla luotettavin vaihtoehto toi itserakentaminen, siinä tietää mitä ja miten tekee ja jos tulee vikaa nin voi itse korjata ja mulla ainakin toiminut omatekemät helmikuusta asti moitteetta.

Nämä tilattiin taas riskillä eikä näitä ruveta palauttamaan. Kokemuksesta voin sanoa että itse voi joutua maksamaan toimituskulut Kiinaan joita ei saa koskaan takaisin jos edes tuotetta saa takaisin. Tuohon taisteluun en lähde. Kuka osaa sähköhommat rakentaa itse. Minä en sähköistä kovin paljon ymmärrä joten rakennan kaikkea muuta mutta en sähkölaitteita.
Karim kirjoitti:
Kyllä täytyy todeta Koomikko ettei sinun kannata lottoa tehdä...jos se nimitäin yhtään korreloi sinun led-kokemusten kanssa.
Olen lotonnut joka viikko 20 vuoden ajan ja isoin voitto on 9 euroa

Täytyy vissiin lopettaa tuokin.
Heska kirjoitti:
Näin on, tai sit Koomikolla on samanlainen taito kuin yhellä entisellä pomollani, sen ei tarvinnut kuin koskea johonkin laitteeseen niin se meni rikki, puhumattakaan että teki laitteella jotain ja se tapahtui niin monta kertaa ettei voinut olla sattumaa. Ehkä siitä purkautui joku staattinen sähköpurkaus tai mikä lie joka rikkoi laitteet.
Todennäköisesti sait jonkun maanantai kappaleen joita tulee välillä ihan tunnetuiltakin valmistajilta esim. veli osti mun suosituksesta Sonyn tv:n ja ei halvimmasta päästä ollut se malli niin siitä tuli savut ulos ekana iltana. Broidi soitti liikkeeseen niin seuraavana päivänä tuli korjaaja kotiin ja takuuseen tietty meni ja sen jälkeen onkin toiminut jo vuosia.

Ei mulla hajoa käsiin kuin nämä led valaisimet. Maanantai kappaleeseen en oikein usko. Aukaisin tuon laitteen ja voin sanoa jos muut näyttävät yhtään samalta niin palautus prosentti näillä valaisimilla on suuri.
Valaisin valaisee taas. Se oli tuuletin mikä puhalsi kipinät ulosja poltti sulakkeen. Älyttömän pieni tuuletin kovilla kierroksilla ja kovalla äänellä. Reikä laitteen kanteen ja isompi tuuletin pieneillä kierroksilla tilalle. Nyt tuokin on lähes äänetön ja ilma vaihtuu varmasti paremmin. Virtaa tuulettimen liittimestä ei enään tullut. Tuulettimen virtalähteenä on nyt Nokia vanha kännykkälaturi. Hirvittää kuitenkin käyttää tätä masiina ettei vaan palaisi koko kämppä. Sinisiä ledejä valaisimessa on mun mielestä liikaa. Ainakin osan sinisistä ledeistä voisi korvata valkoisilla jos vaan jostain osaisi tilata oikeanlaisia. Toistaiseksi valo pysyy päällä kunnes seuraava savupilvi pöllähtää ilmoille.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.