Tetra Aqua Art -paketti?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
taapero
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Tetra Aqua Art -paketti?

Viesti Kirjoittaja taapero »

Onko kellään kokemusta Tetra Aqua Art -paketeista? Tahtoisin jonkin kompaktin setin ja katselin tuota 30l akvaariota. Olisiko siitä mihinkään? Kotiloille tai ravuille sitä ajattelin. Tai sitten 60l. Meillä kissoja taloudessa ja siksi tuo pienempi olisi kätevämpi, kun saisi paremmin suojaan, ettei kissat hyppisi päälle, mutta onkohan tuommonen ihan lelu.
Ihuna
Junior Member
Junior Member

Re: Tetra Aqua Art -paketti?

Viesti Kirjoittaja Ihuna »

Meillä on 60-litrainen AquaArt, juurikin ostin käytettynä valaisinkannen kera, vielä on kyllä tyhjillään.
Lelulta ei vaikuta, silikoonit ja koko akvaario muuten tyylikäs ja siisti, ja todella helposti hoidettavissa kätevien huoltoluukkujen ansiosta, ja kansikin nousee näppärästi ylös :)
Harrastus tauolla
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Ihan ookoo nanopurkki tuo Tetran Aqua Art 30l, itsellä ollut ravuilla ja jossain vaiheessa kalanpoikasilla käytössä. Siisti paketti, mutta se mukana tullut suodatin ei mulla toiminut kyllä alkuunsakaan kun ei mitään virtausta sillä saanut aikaseksi.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
siikanderi
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja siikanderi »

Hommasin juuri kyseisen paketin käytettynä. Nyt en kuitenkaan ehkä halua aloittaa ylipäänsä koko harrastusta. Mulla ei ole jalustaa ja vesivahinko pelottaa liikaa. Akvaario näyttää hienolta, tule ostamaan minulta pois. Kuten huomasit ehkä, niin olen juuri laittanut tänne palstalle kysymyksen kehyksestä. Akvaario on muuten priima, mutta yläkehys on hieman irti. Tehdäänkö kaupat ja mä saan nukuttua yöni :mrgreen:
heivaan
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja heivaan »

Minä tilasin tuon 60 litraisen zooplussalta puolivuotta sitten. Kun akvaario tuli, oli siitä mennyt rikki tuo isoin "huoltoluukku". Siinä oli sitten pari kuukautta kansien lähettelyä sinne tänne ja lopulta korjattiin se itse popniiteillä..
Mutta muuten ihan kelpo akva!
Akvaloittelija
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Akvaloittelija »

Mulla niinikään zooplussalta tilattuna 60-litranen. Kannen muovi on vähän heppoisen olosta varsinkin kun meidän katti näköjään hyppii siinä päällä mutta muuten oon ollu tyytyväinen. Miinusta oli se, että suodattimelle varatut "paikat" oli vähän hölmössä kohtaa akvaariosta. Suodattimen tehoa oon miettiny että riittääkö, mut toistaiseksi ahkeralla siivouksella toiminu hyvin ja pitänyt veden puhtaana.
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

Isompi akvaario on helppohoitoisempi ja kaloilla on enemmän tilaa uida. Monesti aloitetaan liian pienellä altaalla, eikä niitä litroja ole koskaan riittävästi [;)] Itse ostaisin ensimmäikseksi akvaarioksi väh.150-litraisen. Käytettyjä saa edullisen hintaan.
Kotiloille ja pienille ravuille 60-litrainen on riittävän suuri, kaloille hankkisin isomman altaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”