Eheimin Classic 2217 vai Professional 3 2075
Valvoja: Moderaattorit
Re: Eheimin Classic 2217 vai Professional 3 2075
Mulla tulee tuolla 2075:lla pari vuotta kohta täyteen, eikä pahemmin valitamista ole ollut. Hanaykskön onnistuin siitä rikkomaan, mutta sen sai uuden varaosana ja todennäköisesti oli sekin oma syy miksi rikki meni. Kovasti näistä tuntuu olevan kuitenkin negatiivisia palautteita liikkeellä. Itselläni toimii kuitenkin moitteetta ja teho tuossa tuntuisi olevan kyllä kohdillaan.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Joo, olet oikeassa....Akvakeskuksessa Petri vinkkasi, että Proffa3:ssa aika paljon virheitä ja tietyt satsit (sarjanumeronkin kertoi) fiaskoja. Itselläni Proffa 3, -73 tähän asti 2 kpl. toiminut moitteettomasti, mutta rikoin toisesta hanayksikön...Petrin mukaan niitä pitäisi silikonspaylla myös sumutella. Se jäi kyllä tekemättä. Mutta sinäänsä ihan hyvin toimineet.-tombba- kirjoitti:Mulla tulee tuolla 2075:lla pari vuotta kohta täyteen, eikä pahemmin valitamista ole ollut. Hanaykskön onnistuin siitä rikkomaan, mutta sen sai uuden varaosana ja todennäköisesti oli sekin oma syy miksi rikki meni. Kovasti näistä tuntuu olevan kuitenkin negatiivisia palautteita liikkeellä. Itselläni toimii kuitenkin moitteetta ja teho tuossa tuntuisi olevan kyllä kohdillaan.
Classic lienee varmatoiminen. Ei ongelmia. Mutta tuplahanat in...ei muuten helppoa putsailla. Eli tuplahanat...ja hieman yksinkertainen rakenne...tosin simple the best...sinäänsä suosin kyllä tuotta proffa3, mutta sekin tukkeutuu kohtu helposti...letkut likaantuvat helposti ja potku menee...
Myös kaapin oven leveys rajoitti yhdessä tapauksesa. eli mitat kannattaa katsoa, että mahtuu kaappiin.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mulla on ollut molemmat mallit käytössä ja 2027 löytyy vieläkin eikä 3 vuoteen ole ollut mitään negaatiivistä sanottavaa.
Molemmat minun mielestä hyviä laitteita.
En pystyisi sanomaan kumman ottaisin jos suodattimet pistettäis vierekkän ja sanottais ota siitä toinen
Molemmat minun mielestä hyviä laitteita.
En pystyisi sanomaan kumman ottaisin jos suodattimet pistettäis vierekkän ja sanottais ota siitä toinen

900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
-
- Advanced Member
- Viesti:
Ostin ensimmäistä kertaa Classicin, tuon 2217:n. Käyttökokemusta ei ole kuin yhden yön verran vielä, mutta ainakin sen pömpelin käynnistys oli ihan naurettavan helppoa! Viimeksi kun oli Professional (en muista enää mikä numero, olikos 2226), jostain syystä tuntui olevan välillä vaikeaa saada täyttymään ja käynnistymään. Tuohon Classiciin suihkasi vedet ihan kunnolla sisään
. Tuplahanat ovat kätevät, vaikkei niistäkään ole vielä kokemusta huollossa.
En ruvennut tunkemaan tuota suodatinta kaappiin kun se on helpompi huoltaa kun on altaan päädyssä ulkopuolella, ei tarvitse letkuja alkaa taittaa mistään takaa tai koloista. Huomasin että imupuolelle tarvitsee ostaa siihen varteen pidemmät imukuppivarret kun ylempi imukuppi ei yletä altaan lasiin kunnolla kiinni (leveät kehykset). Suihkuputken puolella samaa ongelmaa ei ole, mahtuu hyvin. Pumppu pitää tasaista hurinaa, ei ainakaan viime yönä haitannut nukkumista lainkaan vaikka allas samassa huoneessa
. Hyvin pistää 2217 veden liikkeelle, altaassa myös powerline 2048 lisäsuodattimena. Hiekkajyvät pohjalla aavistuksen pölisevät mutteivät liikaa.

En ruvennut tunkemaan tuota suodatinta kaappiin kun se on helpompi huoltaa kun on altaan päädyssä ulkopuolella, ei tarvitse letkuja alkaa taittaa mistään takaa tai koloista. Huomasin että imupuolelle tarvitsee ostaa siihen varteen pidemmät imukuppivarret kun ylempi imukuppi ei yletä altaan lasiin kunnolla kiinni (leveät kehykset). Suihkuputken puolella samaa ongelmaa ei ole, mahtuu hyvin. Pumppu pitää tasaista hurinaa, ei ainakaan viime yönä haitannut nukkumista lainkaan vaikka allas samassa huoneessa

Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
Mahtaskohan tuo classic riittää 500l altaaseen, jos sinne laittais kaveriksi jonkun sisäsuodattimen?
Riippuu pitkälti altaan kuormituksesta: jos altaassa polskii plekoja, sottaavia/tonkivia kirjoahvenia, niin itse laittaisin kaksi ulkosuodatinta. Jos taasen kevyt kalasto, niin yhdellä ulkoisella ja laadukkaalla sisäsuodattimella kyllä pärjää.tseba kirjoitti:Mahtaskohan tuo classic riittää 500l altaaseen, jos sinne laittais kaveriksi jonkun sisäsuodattimen?
Jarkko
Suolaista, mutta niin makeaa...
Mikäs sisämalli tuohon olis hyvä? Ei tuu näillä näkymin mitään kauheeta kalastoo/plekoo 

-
- Starting Member
Tungen minäkin tänne kysymyksineni. Tuli hommattua 660 l akvaario (200x60x55) ja etsiskelen siihen nyt suodatinta. Tuo Professional 3 (tosin 2078) himottaisi, mutta lienee kuitenkin parempi haudata ajatus? Haaveilin pääseväni yhdellä ulkosuodattimella, mutta käsittääkseni ainoa (ainakin Eheimillä) tuon 2078:n lisäksi on EHEIM classic 1500 XL 2260? Ja siinä ei sitten ole niitä paljon mainostettuja tuplahanoja.
Eli mitäs olette mieltä, kannattaisiko kuitenkin ottaa kaksi Classic 2217:a vai mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Tuo vuotoriski tietysti kasvaa kahden ulkosuodattimen myötä, mutta lienee kokemusten mukaan kuitenkin pienempi kuin Professionalissa noin keskimäärin.
Eli mitäs olette mieltä, kannattaisiko kuitenkin ottaa kaksi Classic 2217:a vai mitä tässä nyt kannattaisi tehdä? Tuo vuotoriski tietysti kasvaa kahden ulkosuodattimen myötä, mutta lienee kokemusten mukaan kuitenkin pienempi kuin Professionalissa noin keskimäärin.

^ Minä laittaisin Eheim 2080 ja sisään 2252. Toi 2080 on siitä hankalaettei sitä tahdo saada mihinkään piiloon.
Hanki tuplahanat tuohon 2260:seen, niin on toimiva peli. Isossa altaassa pidän itse aina kahta ulkosuodatinta.
Itselläni oli 2080 käytössä n. vuoden päivät 720 litraisessa malawi-altaassa ja huoltoväli oli n. 3 kk. Mielestäni aivan liian lyhyt väli n. suurelle pöntölle. Lisäksi siinä oli muutoinkin mystisiä hyytymisiä yms. ongelmia
Itselläni oli 2080 käytössä n. vuoden päivät 720 litraisessa malawi-altaassa ja huoltoväli oli n. 3 kk. Mielestäni aivan liian lyhyt väli n. suurelle pöntölle. Lisäksi siinä oli muutoinkin mystisiä hyytymisiä yms. ongelmia
Suolaista, mutta niin makeaa...
-
- Starting Member
Nyt asiaa tuumattuani tuo yksi ulkosuodatin ei ehkä olekaan se viisain juttu. Mitäs jos se syystä tai toisesta hajoaakin? Siinähän sitten ihmettelen pelkän sisäsuodattimen kanssa että mitäs nyt tehdään. Akvaario on kuitenkin paikassa, johon saisi molempiin päätyihin ulkosuodattimet ja niiden ympärille voisi rakentaa helposti siirrettävät pöydät... Eli kumman itse laittaisit, 2*2217 vai 1*2260 (vai kenties jotain ihan muuta)? Ilmeisesti nuo kaksi 2217 riittäisivät kuitenkin tuohon 660 litraiseen? Lisäksi suodattimet voisi pestä eri aikoina, jolloin bakukanta ei niin pahasti järkkyisi.
Öh, taisin itse juuri vastata itselleni, mutta kertokaa nyt ihmeessä mielipiteitänne puolesta ja vastaan.
Öh, taisin itse juuri vastata itselleni, mutta kertokaa nyt ihmeessä mielipiteitänne puolesta ja vastaan.

Meinasin myös itse aiemmin ehdottaa tuota 2 x 2217 systeemiä samoin perusteluin.