Suodatin ongelma

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

tommikala
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Suodatin ongelma

Viesti Kirjoittaja tommikala »

Jacke kirjoitti:Juurikin tuo Koomikon linkkaama setti. Magneetin olen laittanut kiinni suodattimeen nippusiteillä.
Juurikin samasta 6080.50 -magneettikiinnikkeestä puhumme :D itse yritin hifistellä ja silikoonata ne kiinnityskiskot tuohon kiinni niin, että magneetin ja kiskot voisi pitää koko ajan akvassa kiinni ja sitten vain nostaa suodattimen sieltä kätevästi puhdistettavaksi. Mutta eipä näyttänyt silikoni tarttuvan noihin muovilaatuihin.
Jacke kirjoitti:Voin napata kuvan kun pääsen taasen tankin ääreen ensi viikollla.
Mainiota!
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Micke »

Magneettien kiinnitykseen sopiva juttu on KUUMALIIMA

Mutta mutta..... muistakaapa että neodyymium magneetit ovat todella voimakkaita ja jos niitä kiinnitetään suodattimen moottoriosaan niin ne muuttaa aivan 100%:lla varmuudella moottorin magneettikenttää. Tämä sitte aiheuttaa jotain varmasti mutta en tiedä vielä kun en ole mitanut laitteita vielä.
Neomagmeetilla voi jopa kääntää suodattimen magneetin napaisuuden päälaelleen. Jollette usko niin kokeilkaapa vaikka tavalliseen taulumagneettiin sillä roottori on turhan kallis.

Ensimmäinen tutustumiseni noihin neomagneeteihin oli noin 14-vuotta sitten kun kehittelimme hydraulisuodatinta magneeteista meidän omaan sovellukseen. Minulla oli noin 10kpl lieriömäisiä 18mm halkaisijaisia ja noin 15mm paksuja magneeteja jotka sain kotiin leikkimistä varten. Töistä tullessani laitoin ne kotona työpöydälle jossa oli 21 tuumainen uusi putkinäyttö...(tosi kalllis nokialainen). Laitopin koneen päälle ja näyttö oli aivan sekaisin kuva totaalisen vääristynyt... no minä aloin jos puhelinella valitsemaan titokone firman numeron kun törkkäsin vahingossa sen magneettipötkön lattialle...simsalapim ja kuva parani!!
Se pötkö vääristi putkinäytön kuvaa jopa 75cm päästä kun kentä suuntasi oikein näyttöä päin... :roll: [:I]
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kiitos tiedosta. Taidan pysyä imukupeissa. Menee myös liian tekniseksi ja askartelupainotteiseksi meikäläiselle ja kalliiksikin. Kypsää puuhaa kuitenkin noiden kumien kanssa vehtaaminen. :twisted:
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”