Mistä ostatte tekniikkaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Mistä ostatte tekniikkaa?
Heippa! Mietiskelin että mistä kannattaa ostaa tai tilata akvaariotekniikkaa.. esim. sisäsuodattimet? Mistä olettte ostaneet?
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Mistä ostatte tekniikkaa?
Itse suosin kivijalkaliikkeitä, vaikka ne ovatkin kalliimpia, koska takuuasiat sujuvat todennäköisesti paremmin kuin ulkomaalaisten nettikauppojen kanssa, jos suodatin sattuu hajoamaan takuuaikana.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Advanced Member
Itse olen ostanut tekniikkaa käytettynäkin paljon kun hinta murto-osa uuden hinnasta ja itse osaan purkaa ja korjailla mahdollisia vikoja. Ja kun useita suodattimia+ mattosuodatin ei ole riskiä vaikka joku laite sippaisi, suurempi riski on sähkökatkos
Ja varavalaisin ja ilmapumppukin löytyy jos joku hajoaa yllättäen.
Budjetistahan se on paljon kiinni mistä kannattaa hankkia, ostaako uutta vai käytettyä ja jos uutta niin tietty isoista ulkomaisista nettikaupoista saa edullisimmin mutta takuuasiat voi olla vaikeammat kuin kivijalkakaupassa.

Budjetistahan se on paljon kiinni mistä kannattaa hankkia, ostaako uutta vai käytettyä ja jos uutta niin tietty isoista ulkomaisista nettikaupoista saa edullisimmin mutta takuuasiat voi olla vaikeammat kuin kivijalkakaupassa.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
akvaarioon.fi on lähes yhtä edullinen kuin saksalaiset ja toimii yhtä hyvin, nopea toimitus ja vastaavat meileihin (toisin kuin useimmat suomalaiset ns. palvelevat yritykset). Sille ei voi mitään, että Itella on kiskurifirma verrattuna niihin, joita saksalaiset akvaarioalan nettikaupat käyttävät.
-
- Advanced Member
Joo oon aina ihmetellyt sitä että kaukaa ulkomailta saa paketin kotiovelle halvemmalla kuin jos lähetän saman paketin vaikka 5 kilometrin päähän kotimaassa ja vastaanottaja joutuu postissa puolikin tuntia odottamaan että saa sen tiskiltä?Platva kirjoitti:akvaarioon.fi on lähes yhtä edullinen kuin saksalaiset ja toimii yhtä hyvin, nopea toimitus ja vastaavat meileihin (toisin kuin useimmat suomalaiset ns. palvelevat yritykset). Sille ei voi mitään, että Itella on kiskurifirma verrattuna niihin, joita saksalaiset akvaarioalan nettikaupat käyttävät.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Lähimmästä akvaarioliikkeestä yleensä ostan. Maksan mielelläni sen pari euroa enemmän siitä, että saan kunnon palvelun ja näen, mitä olen ostamassa. Maksan mielelläni myös muutaman euron enemmän siitä, että jos ongelmia tulee saan ne hoidettua selvällä suomenkielellä samantien puhelimitse tai paikan päällä käymättä eikä tarvii kirjotella sähköposteja maailman äärin ja odotella niihin vastausta. Osaan myös arvostaa sitä, että zipanneen laitteen tilalle saa lainapelin siksi aikaa kun oma on korjauksessa/huollossa.