Fisutkin tykkäävät monipuolisesta ruoasta, joten hyvä, jos on repertuaaria, eikä aina samaa ruokaa.
Itse yleensä pidän monenlaista ruokaa ja kannattaa kokeillakin aina jotain uutta ja katsoa miten fisut syö.
Itse pidän hiutaleita, raksuja/granulaatteja, pohjatabuja.
Noille monnisille ja pienille pohjakaloille sekä niiden pennuille pidän aina granulaatteja (Tetran granulaatit). Pieniä raksuja, jotka uppoaa pohjalle. Näin nössötkin saavat eikä tule tappelua yhdestä isosta murikasta. Niistä tykkää monniset, plekot, niiden pennut jne. Myös pienet kirjoahvenet.
Kirjoahvenille minulla on Tetran Cíchlid MiniGranules. Ovat hiven isompaa raksua ja aja hieman saman asian kuin nuo Tetran perusgranulaatit (Tetra, Minigranules). Granulaatit myös juovaperhosnuoliaisille.
Tuo Tetran Tabimini on monnisten herkkua. On hiven pehmeämpää kuin Plecotabut Tetralla. Muuten samanlaisia. Monnisille oiva ja tykkäävät. Myös jotkut muut fisut tykkäävät niistä, kun pehmeämpää kuin plekopelletit. Tosin partikset sun muut tykkää niistä.
Taistelukalaa ei ole ollut pitkiin aikoihin. Mutta hankkisin sille hyvää perushiutaletta, koska pinnasta nappaa. Myös joskus antaisin hienojakoista pinnalla kelluvaa raetta. Niistä tykkää myös kalanpojat ja muut pienisuiset.
Hommaisin myös jotain hyvää pellettiä pohjakaloille. Tetran multiwafers on minusta hyvä, kun siinä on spiruliinaleväkeskus ja ympärillä enempi karnivooriruokaa. Kalat tykkäävät.
Piikkisilmälle varmaan käy nuo hyvin kaikki, mitä pohjalle menee:).
Ja pakastesurvarit. Kerran viikossa monien fisujen kohokohta:).
Summary: Tetran ruoat minusta hyviä. Monipuolisesti hiutale, granulaatti, pohjatabu (kesä Tabimin, että esim. Multiwafers levänpuputukseen). Survareita pakkaseen (1 krt./vko esim.)
Aquatic Nature-sarja myös hyvä. Ainakin Akvakeskuksessa ja Kurjessa.
http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... .php?c=301
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja.
http://www.fisutar.fi