Katselin neontetrojeni kutupuuhia jo kolmatta päivää...
Ne jahtasivat toisiaan villiin tahtiin..
Yhtä-äkkiä huomasin vedessä monta läpinäkyvää palloa!
Tajusin heti että nyt se kutu tuli!
Kutua tuli kahteen tai jopa kolmeen otteeseen peräkkäin.
Olin hieman yllättynyt.
Nyt kysymys kuuluu että selviääkö poikasia, milloin ne kuoriutuu, mitä ne syövät, toistuuko tämä vielä ja syödäänkö poikaset?
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
Neontetrani kutivat!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Neontetrani kutivat!
Oman kokemuksen mukaan sanoisin, että 75% todennäköisyydellä poikasia ei selviä seura-akvaariossa. Olen pitänyt neontetroja vähä- ja erittäin runsaskasvisissa altaissa, eikä koko kolmen vuoden aikana ole selvinnyt aikuiseksi asti kuin yksi poikanen ja kutuja on ollut noin 15-20. Jos haluat kasvattaa poikasia, niin kutu pitäisi kasvattaa erillisessä poikasaltaassa.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Ei meilläkään ole kudusta poikasia selvinnyt, mutta onhan se aina hienoa huomata, että kalat viihtyvät.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Neontetran munat ei kehity jollei niitä laita poikasakvaarioon jossa on pelkkää sadevettä tai käänteisosmoosilaitteella suodatettua vettä. Muuten ne homehtuvat. Näin minulle sanoi kokenut ja pitkään harrastanut kasvattaja, itselläni ei kokemusta ole. Tarkempia neuvoja jos haluat kysellä, niin ota yhteyttä häneen, nimimerkki on Leba http://aqua-web.fi/forum/memberlist.php ... ile&u=2196
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja