Terraariosta akvaario, onnistuuko?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
abeiller
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Terraariosta akvaario, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja abeiller »

Olisi mahdollisuus ostaa noin 200l terraario (itsetehty) edullisesti. Pitäisikö silikonit uusia kokonaan (eli hajottaa terraario 5 osaan?) vai riittääkö vain, jos "vaihtaa" sisäpuolella olevat silikonit uusiin?

- (toivottavasti) aloitteleva harrastaja
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: Terraariosta akvaario, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Hei ja tervetula palstalle! :)

Tuosta itse silikoniasiasta en osaa sanoa mitään, mutta se tuli mieleen, että kannattaa varmistaa ennen ostoa, että siinä on lasinpaksuus rittävä ajatellen sitä, että se on täynnä vettä. Kun se on ollut terraariona, niin siinä lasi voi olla ohuempaa kuin mitä se olisi akvaarioksi tehdyssä lasilaatikossa. Ja vaikka siinä olisi ollut vettä, niin joillan "vesiterraarioeläimillä" käsittääkseni akvaario täytetään vain puoliksi, niin silloinkaan lasinpaksuus ei tarvitse olla yhtä paksu kuin "oikeassa" akvaariossa.
silveria
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Terraariosta akvaario, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja silveria »

Itse en lähtisi terraariosta tekemään enää akvaariota mahdollisten eläinten tekemien vaurioiden, lasinpaksuuden ja mahdollisten silikonien uusimisen takia. Jos verrataan säästöä vesivahingon kustannuksiin, niin ei kannata. Ja en kyllä nukkuisi enää öitäni rauhassa jos ei allasta ole tarkoitettu alunperin akvaarioksi ja jos sen on vielä joku itse tehnyt. Ihan uuden parisataalitraisen perusakvaarion hinta on noin 200 euroa, ja melko uuden käytetyn akvaarion voi saada myös todella edullisesti jos vähän aikaa etsii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”