Eheim 2252 hiipuminen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
veksi
Member
Member

Eheim 2252 hiipuminen

Viesti Kirjoittaja veksi »

Mulla on kaksi kyseistä sisäsuodatinta. Ovat toimineet moitteetta; toinen on 180 litraisessa ja toinen tonnisessa. Mutta nyt hommasin kolmannen ja siinä on tehoa kymmenen kertaa enempi. Vanhat ovat vuosien saatossa hiipuneet. En ole vielä ruumiinavausta tehnyt, mutta joku on varmasti. Sen kummallisempia huoltoja en ole tehnyt, mitä nyt suodatinpatruunoita putsaillut. Auttaako moottorin pesu vai pitääkö uusia uusi roottori tms? Ero uuden ja vanhan välillä on radikaali.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Eheim 2252 hiipuminen

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Kauanko ne ovat pyörineet? Olethan sinä roottorit pessyt kuitenkin? Ainakin minä pesen roottorit vähintään kerran kuukaudessa. Suodatinpatruunatkin vaativat vaihtoa muutaman kerran vuodessa. Ne eivät läpäise enää entiseen tyyliin vaikka niitä pesisi.
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim 2252 hiipuminen

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Putsaa roottoripesä vaikka vanupuikoilla ihan puhtaaksi ja kokeile ilman suodatinpatruunoita lisääntyykö teho. Mä olen pessy patruunoita pesukoneessa kun eivät muuten tunnu puhdistuvan. Ainakin meillä nelisen vuotta pyöriny, käytettynä ostettu, alkoi hiipua ja lopulta lörötti vettä enää pikkasen vaikka oli putsattu. Lähti sit varaosiksi ja tilalle tullut fluval4 osoittautui myös helpommin puhdistettavaksi malliksi. 2252ssa sai aina haarukalla väännellä koreja irti toisistaan...
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”