Kuvia akvaarioistanne 5

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
afrodite
Member
Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja afrodite »

Yhtäkään ei ole tullut vastaan! [}:)]
720l kiekkola.
7Pete
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja 7Pete »

afrodite kirjoitti:Yhtäkään ei ole tullut vastaan! [}:)]
Kieltämättä ei mullakaan, joka on hieman erikoista sillä ovat aika viriilejä kaloja. Ehkä ne ehtii mennä tutuille kaupaksi tai jtn.
afrodite
Member
Member

Totta. Ja täällä seudulla akvaariokaupat (Salossa) ovat todella surkeita tilailemaan erillaisia/asiakkaan toivomia kaloja.
720l kiekkola.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

7Pete kirjoitti:
afrodite kirjoitti:Hienoa! Harmi vaan poikasia ajatellen, turhan kaukana ovat. :)
Joo on kyllä. Aika yleinen laji että luulis sielläkin poikasia tulevan myyntiin ajoittain.
Täällä on projekti menossa :D Mulla on 6 kappaletta kasvamassa mutta ovat vielä pieniä eikä parinmuodostus ole vielä alkanut ....
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
afrodite
Member
Member

Oi, hienoa! :)
720l kiekkola.
nötter
Member
Member

Viesti Kirjoittaja nötter »

afrodite kirjoitti:Monnistenallas nykyään.
Ihanan hämyinen allas. Tälläisestä minä tykkään :D
Thomas-HKI
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Thomas-HKI »

Tänään kasveja karsittu Tuulahelena:lle Kiitokset kun tulit hakemaan kasvit!! :mrgreen:
Liitteet
My Planted Aquarium 375L
My Planted Aquarium 375L
2.jpg (26.07 KiB) Katsottu 4290 kertaa
afrodite
Member
Member

Joo, mukavan hämyinen on vaikka valaisimena 70w monimetallivalaisin. Käytän turveuutetta sisältävää vedenparannusainetta, niin se laittaa hämyiseksi. Monniset tykkää, ovat paljon rohkeampikin. :) Kasvitkin kasvavat kuitenkin hyvin, vaikka vähän vaativimpiakin on.
720l kiekkola.
pippadaduu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pippadaduu »

Mun 240l tällä hetkellä. Sori huono laatu kun kännyllä otettu :roll:
Liitteet
2013-07-12 19.35.51  2222.jpg
2013-07-12 19.35.51 2222.jpg (138.77 KiB) Katsottu 4186 kertaa
240 l
54 l
Anskukalafriikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Siis mistä te kaikki löydätte noin ÄLYTTÖMÄN isoja kantoja? Ainoastaan aqva webin myynti/lahjoitus palstoilla jotkut semosii myy mut ei sit eläin liikkeissä.... :twisted: Mun mielestä on toosi kauniita akvoja kaikilla : ). Ja itsekkin viimeistelisin oman akvani jollaan isolla kannolla (en hae takaa jättimäistä kantoa) jaa voisin sittelaittaa kuvaa.... 8O
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Anskukalafriikki kirjoitti:Siis mistä te kaikki löydätte noin ÄLYTTÖMÄN isoja kantoja? Ainoastaan aqva webin myynti/lahjoitus palstoilla jotkut semosii myy mut ei sit eläin liikkeissä.... :twisted: Mun mielestä on toosi kauniita akvoja kaikilla : ). Ja itsekkin viimeistelisin oman akvani jollaan isolla kannolla (en hae takaa jättimäistä kantoa) jaa voisin sittelaittaa kuvaa.... 8O
Itse kasasin muutamasta pienemmästä juurakopalasta yhden isomman "kolmiulotteisen" rakennelman. Nyt näyttää yhdeltä isolta, vaikka koostuu kolmesta toisiinsa nojaavasta palasta. Noista nettikaupoista löytyy L ja XL kokoisia kantoja myynnissä ihan sellaisenaan.
Myös puupalan asentoa kannattaa sommitella luovasti. Pienempikin pätkä näyttää pystyy nostettuna isommalta kuin pohjaa pitkin maatessaan.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Mä oon myyny yhden semmosen 60/70 cm kokosen kannon täällä ja itse löysin sen niin että kierwin pk- seudun akvaarioliikkeitä läpi n. 8 päivässä ni löyty lopulta. Malmin 4petsistä silloin ja siellä oli paljon niitä isoja. Muistaakseni ihan mrtrinkin kokoisia. :) Nettikaupoista katselin myös ja Saksassa olis mm kuvan perusteella ollut kiva 80cm pituinen mutta postimaksujen hinta ja varmuus siitä että onko juuri sellainen kuin kuvassa sai mut pyörii noita liikkeitä ja etsii livenä :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Anskukalafriikki
Member
Member

hmm... JEE! KOLMIULOTTEINEN :mrgreen: ! Se kuulostaa kivalta! Nyt olen siis reissussa Kuopparissa (älkää kysykö mikä on Kuoppari :twisted: ) ja tääl on paaljon eläin liikkeitä. Voisin käudä niitä läpi kuin Hedelmiina jaa etsiä mulle mieluista 8-) Ja sit kyl lupaan laittaa kuvaa (siis "lupaan" :twisted: ) ja kiitti neuvojilleni :)
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
afrodite
Member
Member

Minä myös pienemmistä kannoista kasaillu ja omenapuun karahkat mainioita. Melkeinpäs myös kauniimpiakin kuin perinteiset kannot. Eläinkaupoista en isoja ole raaskinut ostaa kun maksavat paljon., vaikka tosin upeita ovatkin. :)
720l kiekkola.
Anskukalafriikki
Member
Member

Omenapuun karahkat... hmm...( :D ) siis mikä onkarahka :mrgreen: hei mä keksin! Taidampa vaihtaa nimekseni "Amskutietämätön" :twisted:
afrodite
Member
Member

Siis omenapuun oksat lähinnä. :)
720l kiekkola.
Anskukalafriikki
Member
Member

Meillä on puutarhassa pieni omenapuu. Ne on kyllä vielä niin pieniä oksia että en mä niitä vois ottaa :roll:
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member

Eilisen 13 tunnin työurakka ohi ja tässä nyt nykyiset purkit päivitettynä (kasveja tulee seuralaan lisää ja kalasto hieman muuttuu vielä sekä malawilaan tulossa lisää kaloja ja kiviä...)
seurala 325 litraa, juuri vesi kirkastumassa ...
seurala 325 litraa, juuri vesi kirkastumassa ...
20130714_173433.jpg (80.81 KiB) Katsottu 3989 kertaa
malawila 708 litraa, vesi suht hyvin jo kirkasta... typerä ikkuna peilaa :/
malawila 708 litraa, vesi suht hyvin jo kirkasta... typerä ikkuna peilaa :/
20130714_125253.jpg (73.75 KiB) Katsottu 3989 kertaa
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Tosi makee tuo sininen väli tuossa!
Anskukalafriikki
Member
Member

Mun mielestä tosi kauniita kummatkin akvat. Mulla ei koskaan ole ollut malawilaa. Eikö niissä ole kasveja yhtään?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member

vallumaarit kirjoitti:Tosi makee tuo sininen väli tuossa!
kiitosh, mä päätin, että mä haluun sellasen ni piti tausta fixata sen mukaan :)
Anskukalafriikki kirjoitti:Mun mielestä tosi kauniita kummatkin akvat. Mulla ei koskaan ole ollut malawilaa. Eikö niissä ole kasveja yhtään?
Kiitos. Malawilassa ei yleensä ole kasveja, koska a) malawit syövät ne/repivät pohjasta ja b) alueella, joilla nämä kalat asustavat ei myöskään ole kuin kiviä ja kalliota kun ovat kivikkolajin kirjoahveni eli mbunia. Toiset käyttävät kyllä mm. vallisneriaa tai anubiasta altaissaan jonkin verran, jos mukailevat vaikka hietikkolajien kotipaikkaa tai sitten vain haluavat sitä vihreää altaisiinsa :) Mä oon miettinyt paria juttua vielä tuonne malawilaan ja toinen niistä olisikin kasveja, mutta mahdolliseesti teko-sellaisia.. let´s see 8-) Käyhän kurkkimassa altaiden kuvia tuolta malawipuolelta myöskin minkälaisia löytyy!
Anskukalafriikki
Member
Member

Sitte viel hedelmiinalle yks kyssä, voiko malaweja silittää kun en oo varma oliko se henkilö aw,stä mutta se vaan silitteni niitä. Siel oli myös jotain pikkusinttejä.
ps, Minkä kokoiset on malawilat? Nii ja kaikki tietty voi vastata kellä on malavila :mrgreen:
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member

Anskukalafriikki kirjoitti:Sitte viel hedelmiinalle yks kyssä, voiko malaweja silittää kun en oo varma oliko se henkilö aw,stä mutta se vaan silitteni niitä. Siel oli myös jotain pikkusinttejä.
ps, Minkä kokoiset on malawilat? Nii ja kaikki tietty voi vastata kellä on malavila :mrgreen:
Malaweja silittää... No tuota, voihan sitä silittää kaikkia kaloja kun käteen ottaa :) Mulla kyllä kädestä syövät ja "siliteltävät" on ollu muita kuin malaweja.

Malawilat on ISOJA, mieluiten selkeästi yli 300 litrasia... Syyt isoihin altaisiin löytyy kalojen käytöksestä. Luehan lisää tuolta malawi ja tanganjika- puolelta jos kiinnostaa :) Tähän topikkiin
valokuvia niin ei tule sanomista!
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Anskukalafriikki kirjoitti:Sitte viel hedelmiinalle yks kyssä, voiko malaweja silittää kun en oo varma oliko se henkilö aw,stä mutta se vaan silitteni niitä.
Tämä vaikuttaa varsin arvelluttavalta toiminnalta. Ikinä en ole täällä törmännyt vastaavaan, joten kyseessä on ollut jokin muu paikka (esim. Suoli24). Miksi kaloja pitäisi silittää?!
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Andres
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Andres »

Kana +-yksipantteri kirjoitti:Miksi kaloja pitäisi silittää?!
Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että joillakin on akvaariossaan isä- ja äitikaloja, lapsikaloja, kalavauvoja ja sen sellaisia?
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”