Hyvä, ajattelinkin, että on kyllä kumma jos ei tehonsäätöä ole.kirahvi1 kirjoitti:Kyllä se siinä on, aivan totta. Tehoa voi tosiaan säätää Koomikon kuvaamalla tavalla ja sama ominaisuus löytyy tuosta vanhasta 1500-mallista. En ole tuollaista ikinä miettinyt aiemmin ja tämä tuli yllätyksenä minulle. Pyydän anteeksi väärää informaatiota. Oikeastaan ominaisuus löytyy siis kaikista Cristal Profeista kokoon katsomatta.
JBL Cristal Profi e1501
Valvoja: Moderaattorit
-
Kana +-yksipantteri
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Re: JBL Cristal Profi e1501
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
Kana +-yksipantteri
- Advanced Member

Noniin, tänään saapui tuo kyseinen e1501 ja suoritin juuri käyttöönoton. Virtaus vaikuttaisi olevan hyvä, kongot, monniset ja leväbarbit nauttivat. Kun otin suodattimen paketista oikein hämmästyin miten hyvälaatuiselta peli vaikutti. En olisi todellakaan uskonut, että siihen hintaan saa ihan Eheimin laatuisen suodattimen. Käyttöönotto sujui helposti, primeri oli niin jäykkä, että en uskaltanut sitä runtata, vaan täytin suodattimen perinteiseen tyyliin, mihin on totuttu proffien kanssa. Altaasta pystyi saman tien heivaamaan pellolle ne suodattimet joita olin JBL:llä korvaamassa, eli tehottomat aquaball 180, biopower 200 ja proffa 2224. JBL:än kaveriksi jäi toiseen päätyyn classic 2217.
-
Teemu Salonen
Taitaa laatu ajaa eheimistä ohi ja aika lujaa. Jo pelkästään sillä tarvikemäärässä mikä Crystal profissa tulee mukana (eheimissä ostettava erikseen).Kana +-yksipantteri kirjoitti:En olisi todellakaan uskonut, että siihen hintaan saa ihan Eheimin laatuisen suodattimen.
Johan on tullut minullekin e1501 Greenline. Hyvin tai vieläkin paremmin on pullat uunissa.
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
-
Kana +-yksipantteri
- Advanced Member

Nyt on viisi päivää testiä takana. Suodatin toimii hyvin, vesi virtaa ja on suodattimen nimen mukaisesti cristallin kirkasta. Myöskin asukkaat vaikuttavat edelleen erittäin tyytyväisiltä. Laitoin tänään mittarin mittaamaan JBL:än kulutusta ja tulos ei olisi voinut olla parempi; kulutus oli 14-15W ilmoitetun 20W sijasta.
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
- Sukupuoli: Nainen
Primeripumppu on aina uusissa laitteissa jäykkä. Rohkeesti sen kun kerran painaa alas, onnistuu seuraavat painallukset yhden käden voiminKana +-yksipantteri kirjoitti: Käyttöönotto sujui helposti, primeri oli niin jäykkä, että en uskaltanut sitä runtata, vaan täytin suodattimen perinteiseen tyyliin, mihin on totuttu proffien kanssa.
-
Vesihiisi
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
^Tuo on kyllä totta; sitä piti rysäyttää kyllä oikein kunnolla :-9
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Kokemuksia, näkemyksiä ja mielipiteitä suodattimen erikoismateriaaleista ja niiden tarpeellisuudesta?
Esim. ClearMec plus nitriitin, nitraatin ja fosfaatin sitomiseen:
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... armec-plus
Muita:
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... 82/special
Esim. ClearMec plus nitriitin, nitraatin ja fosfaatin sitomiseen:
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... armec-plus
Muita:
http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... 82/special
"Elämässä ei voi mennä hyvin, jos tarvitsee keräillä pisteitä tallomalla teinejä ja sen sellaisia."
-
Vesihiisi
- Advanced Member

Muuten edelleen tyytyväinen näihin suodattimiin, mutta nyt on haljennu viimeinenkin suihkuputken (kulma)liitin ja mikään ei pysy kiinni missään :-/
Onko muilla ollu ongelmia näiden lärpyttimien kanssa?
Onko muilla ollu ongelmia näiden lärpyttimien kanssa?
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viesti:
On. Yhden halkaisin heti kun kokosin, mutta varalla paljon liittimiä. Melko heppoista kamaa se ja hiven pelottaa, ettei irtoa. Tarkastelen usein.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
akvaristi
- Senior Member

Minulla on kyllä kaikki pelittänyt tähän asti ongelmitta. Senpä vuoksi ajattelin hankkia kolmannenkin JBL:n tähän talouteen. Tulevan 720-litraisen jalustan kaappeihin kun ei mahdu mitään Fluvalin FX5:sta tai vastaavaa, niin pitää tyytyä hieman pienempiin laitteisiin. Eli suodatuksen tulee hoitamaan kaksi JBL:n 1500:sta (+ Eheimin 2252 x 2). Tällä kertaa hommaan siis sen normisarjalaisen eli 1500:n, koska tuo Greenline on hieman heikkotehoisempi ja eroa on tuohon tavalliseen hieman muutenkin.
Greenlinekin kyllä sinänsä toimii ihan moitteetta tuolla 375-litraisessa, sitten kun sai kunnollisen version sen ensin tulleen "maanantaikappaleen" tilalle. Muuten minulla ei tosiaan ole mitään valittamista näissä ulkkareissa, ja vanhin JBL on jo kuitenkin ehtinyt pelittämään öö... 1,5 vuotta.
Greenlinekin kyllä sinänsä toimii ihan moitteetta tuolla 375-litraisessa, sitten kun sai kunnollisen version sen ensin tulleen "maanantaikappaleen" tilalle. Muuten minulla ei tosiaan ole mitään valittamista näissä ulkkareissa, ja vanhin JBL on jo kuitenkin ehtinyt pelittämään öö... 1,5 vuotta.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
JBL:llä on muissakin tuotteissa vääräntyyppistä muovia. Esimerkiksi ArtemioSetissä muovi on taas liian kovaa ja rikkoutuu kolahtaessaan. Minä luulen, että vaihdan omaan e1500:een outlet- ja inlet-putket. Tilaan 16/22-milliset Eheimin valikoimista.
Olen päätynyt samaan. Paljonhan tuli putkia ja pätkiä mukana mutta eipä se lämmitä, jos laatu ei vakuuta.kirahvi1 kirjoitti:Minä luulen, että vaihdan omaan e1500:een outlet- ja inlet-putket. Tilaan 16/22-milliset Eheimin valikoimista.
-
Teemu Salonen
Tollasista kannattaa ilman muuta reklamoida. Vähän hankalampaa se tietysti on, jos vehkeet on tilattu ties mistä, mutta kotosuomessamyytyjen tuotteiden kohdalla homma on helppo. Marssii vaan liikkeeseen, josta tuotteen on ostanut ja kertoo tilanteen. Uudet osat toimitetaan asap.
Siis kyseessähän on tuoteominaisuus, ei varsinainen tuotevirhe. Kukapa niitä samanlaisia haluaisi uudelleen kokeilla?Teemu Salonen kirjoitti:Tollasista kannattaa ilman muuta reklamoida. Vähän hankalampaa se tietysti on, jos vehkeet on tilattu ties mistä, mutta kotosuomessamyytyjen tuotteiden kohdalla homma on helppo. Marssii vaan liikkeeseen, josta tuotteen on ostanut ja kertoo tilanteen. Uudet osat toimitetaan asap.
-
Kalakaverit
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Kyllä sanoisin noissa Cristal profin imu-ja paluuosissa olleen valmistusvirhe tai käyttövirhe jos ne saa halkeamaan.
Itse melkein roplaan niitä työkseni ja säännöllisesti enkä yhtäkään ole saanut rikki / vuotamaan / muuten epätoimimaan. Ja juuri sen takia niitä roplaan, sillä olin alkuun epäuskoinen niiden toimivuuden suhteen, koska "click"- kiinnitys tuntui aika hepposelta. Edelleen kyllä odotan puhelinsoittoa, että suodatin on vedenpaineesta irrottanut ne liitokset toisistaan, koska pakkohan niiden on väljääntyä jossain vaiheessa. Muovi kun on sellainen materiaali.
Itse melkein roplaan niitä työkseni ja säännöllisesti enkä yhtäkään ole saanut rikki / vuotamaan / muuten epätoimimaan. Ja juuri sen takia niitä roplaan, sillä olin alkuun epäuskoinen niiden toimivuuden suhteen, koska "click"- kiinnitys tuntui aika hepposelta. Edelleen kyllä odotan puhelinsoittoa, että suodatin on vedenpaineesta irrottanut ne liitokset toisistaan, koska pakkohan niiden on väljääntyä jossain vaiheessa. Muovi kun on sellainen materiaali.
Möyh, tänään tuli 6.6.2013 tilattu e1501 ja ovatpa sitten jättäneet nuo MicroMec:it pois tästä suodattimesta, samanlaiset vaahtomuovit tilalla kuin alunperin oli e1500 tuodattimessa. Kovin vaan laatikon kyljessä mainosta, että nuo saatavina lisävarusteena
1.5l ois zooplussassa maksanut ~15€, ois voinut samalla tilata, ku ois vaan tiennyt
edit:
Löyty siitä tieto näköjään jbl:n sivuilta, ku katsoa vaan ymmärsi http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... line#press
1.5l ois zooplussassa maksanut ~15€, ois voinut samalla tilata, ku ois vaan tiennyt
edit:
Löyty siitä tieto näköjään jbl:n sivuilta, ku katsoa vaan ymmärsi http://www.jbl.de/en/aquatics-freshwate ... line#press
40+140+530 litraa
No voi pasha, tilasin justii greenline 1501:n ja kuvttelin että massat tulee mukaan... Ilmankos hinta oli tarjouksena 99,90...
-
Debugger
- Katalysaattori

Cristal Profeihin tulee massat mukana, jos ei sitten käytäntö ole muuttunut.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Joo, makaronit oli alimmassa korissa ja loput oli vaahtomuovia. En tiedä onko siinä koskaan tuon kummempia massoja tullutkaan. Mutta hinta oli edullinen 99,90 €.
-
Debugger
- Katalysaattori

Puolitoista vuotta sitten, eli tämän ketjun alussa ja oman laitteeni tullessa mukana olivat: Karkeat vaahtomuovi esisudatin tyynyt (muotoon leikatut) purkimakarooneja kolmessa korissa, yhdessä pyöreitä palluroita ja muotoon leikatut hienolevyt. Aapelin akvaariosta saa kilotavarana Efimechiä joten se ei ole ongelma. 99,90 tästä laitteesta on hinta jolnka siitä maksaa vaikka mukana ei tulisi letkuja ja suulakkeita. Saman kaliberin Eheim putket ja suuttimet maksavat 99,90 joten en valittaisi juurikaan muutaman raksun puuttumista (Sorry tylyttäminen)
No eihän noita massoja missään luvattukaan. Vaikka tuota palleroiden puuttumista harmittelinkin pari viestiä taaempana. Mulla tuo tulee kasviakvaarioon joten massoilla ei niin merkitystä ole. Ja pallerot yhteen koriin maksaa ehkä muutaman euron jos niitä tarvitsee, kuten mainitsitkin noista akvaarioon.fi:n hinnoista. Tosin laitteen hinta on jälleen noussut Zooplussalla 109,90 euroon, mikä sekin toki kohtuullinen. Ja laadunvalvonnasta kertoo, että oma laite oli vielä kostea testauksen jäljiltä. Ottavat satunnaisesti hihnalta laitteita koeponnistukseen. Tätä joku muukin kommentoi. Varsin vakuuttava suodatin, kunhan saan vielä koeajon suoritettua.
P.s. Jos tylyttää, niin sitä ei pyydellä anteeksi samassa lauseessa.Tai sitten voi jättää tylyttämättä![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
P.s. Jos tylyttää, niin sitä ei pyydellä anteeksi samassa lauseessa.Tai sitten voi jättää tylyttämättä
"Muutama raksu" nyt kun sattuu olemaan kaksi korillista biologisia suodatinmassoja, jotka zooplussan sivuilla silloin mainittiin tulevan mukana, niin eipä noita nyt ihan "parilla eurolla" osteta mistään. Eihän nuo kuitenkaan juu omaisuuksia maksa, mutta paikallisesta liikkeestä löytyy vaan biopalloja, eli taaaaas joutuu tilamaan netistä. Makaroonit siellä siis on pohjalla edelleen, mutta ne kaksi korillista micromecciä korvattu vaahtomuovilla. Suodatinhan tosiaan on 1/3 sen hintainen kuin mitä esim. fluvalilla ja eheimillä saman tehoiset maksaa, mutt eihän tässä siitä ollutkaan kyse millään tavalla.
Noita putkia en myöskään kyllä ihan hirveästi menisi hehkuttamaan, kerran jokunen ihminen tässäkin ketjussa on niitä halki saanut ilman sen suurempaa voiman käyttöä.
Debbugger, itsekkin kirjoitit että näissä tulee suodatimassat mukana, nykyään ei tule mitä ennen tuli. Varmasti itseäsikin olisi nyppinyt hiukan, kun paketin avattua huomaatkin että pari kolme litraa massoja korvattu vaahtomuvoilla...(sorry vaan)
Noita putkia en myöskään kyllä ihan hirveästi menisi hehkuttamaan, kerran jokunen ihminen tässäkin ketjussa on niitä halki saanut ilman sen suurempaa voiman käyttöä.
Debbugger, itsekkin kirjoitit että näissä tulee suodatimassat mukana, nykyään ei tule mitä ennen tuli. Varmasti itseäsikin olisi nyppinyt hiukan, kun paketin avattua huomaatkin että pari kolme litraa massoja korvattu vaahtomuvoilla...(sorry vaan)
40+140+530 litraa
-
Debugger
- Katalysaattori

Tuota en nyt sitten huomannut tai sitten tuli lukihäiriö, sehän on selvä jos raksujen tilalle pakataan jotain muuta niin silloin on tehty vastoin lupausta. Lieneekö virhe jo tehtaan jäljiltä, asiasta kannattaa reklamoida. Itse tilasin sieltä UV suodattimen, lamppu ei syttynyt. Laitoin sähköpostia aiheesta ja kolmen päivän kuluttua postipoika toi uuden lampun, pelkästä sähköpostista ei siis vaadittu edes rikkinäisen palauttamista.
Ei ku zooplussan sivuil luki et tulee, jbl:n sivuilla (linkki ylempänä) et ovat pysyvästi jättäneet pallot pois ja korvanneet vaahtomuoveilla. Kuten aikasemmin mainitsit, halpahan tuo on muihin verrattuna, niin massat tilaukseen ja kovaa ajoa (kunhan saan nyt altaan eka suoraan). 10% alennuskoodin sain zooplussaan, enpä enempää jaksa alkaa asiata valittaan, saati sitten tuota palauttamaan mihinkä, kun tuon kuitenkin haluan.
40+140+530 litraa