Kas, eipä kummempaa...
kasvisto on heittänyt häränpyllyä, tiikerilumme saa lähteä (ei se kuki kuitenkaan ja mä en jaksa sen pimentämää allasta kattoa ja energia pätkiä aina kelluslehdet pois on aika minimaalista), vedensuosikkia on lahjoitettu rankalla kädellä, sitä silti on, vallisneria on palannut altaaseen, argentiinanvesirutto on menetetty (JES!!), jaavansammalta ja -saniaista löytyy, samoin afrikansaniaista, liuskavesisaniaista, sirosuokkia, jättivesimiekkaa, tuoksuvesimiekkaa, brasilianmiekkaa (sillänimellä sitä on kutsuttu mulle), jotain outoo miekkaa kasvaa kanssa....

toisessa altaassa kasvamassa rubiinimiekan ja tuoksuvesimiekan taimia isoon altaaseen muuttoa odotellen
Kalasto tällä hetkellä:
-lehtikalanaaras
-palettikalapariskunta
-kongontetraparvi (15 noita taitaa olla)
-safiiritetraparvi (vain 8)
-rihmakirjobarbiparvi (8 isoa tuossa altaassa, 19 poikasta uimassa kasvatusaltaassa)
-5 käärmekalaa
-2 juovaokamonnia
-partamonni
- 2 helmikirjoahvenen itselle jäänyttä poikasta vanhempiensa viimeisestä kudusta
Alkas vissii olla kalasto kohdallaan
Safiiritetroista voisin olla valmis luopumaan, ei oikein ole mun kala.. kaverille niiden piti mennäkin, mutta sen allas otti kolauksen ja lasi särähti ja alko vuotamaan, joten se päätyikin terrakäyttöön...
Uutta isompaa allasta sillä ei ole aikeita hankkia.. ja sen nykynen akvaario on liian pieni noille kaloille.
Muiden altaiden kalasto tällä hetkellä:
-96 litrasessa ui kerritetraparvi ja niiden ylläripoikanen
-140 litrasta majottaa villit kolumbialaiset miljoonakalat ja partamonni
-180 litrasessa ui huulirihmapari ja rihmakirjobarbin 3-4cm mittaiset poikaset, jotka eilen kävin hakemassa kasvattajalta pois

Kun ne saavuttavat vielä muutaman sentin lisää mittaa, siirrän ne tuonne isoimpaan altaaseen parven jatkoksi. Ovat siis kasvattajalla tottuneet hieman lämpösempään veteen, joten uskallan kokeilla kongontetralle ideaalilämmössä ja jos näyttää ettei suju, niin aletaan pelaamaan aste-peliä tai luovutaan kongontetroista.
140 litrasessa altaassa vallallaan keijuleväinvaasio, jota häädetään pajuaidoituksella. Toivotaan että tepsii

Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.