720 litrainen horsmamalja :)

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Melanie »

"Katso isi! Se hommasi mulle kavereita! Ne on vähän oudon värisiä mutta hauskempia kun toi oma peilikuva"

Eli alkoi säällittämään liikaa tuo pieni hylätty vauva-parka. Kaupan kaikki hehkutetrat muuttivat siis meille tänään (7kpl). En viitsinyt vielä ottaa noita isommaksi kasvavia timantteja vaikka pöheikössä ehkä erottuvat paremmin.. Katsotaan miten käy. On kyllä ollut vähän ihmeissään mutta välillä ui ihan niitten mukana. Hassua kun ravut ovat kaikkia isompia. :mrgreen:
Aikamoinen saalistaja tuo muuten on! Tossa altaassa on ollut jotain pikkupikku matosia jotka viihtyvät hiekan alla sekä suodattimessa. Robinson bongaa ne jo kaukaa ja hyökkää kuin rasvattu salama. Minä kiitän. Ovat mielestäni suht ällöjä. 8-)
Liitteet
DSC_9497.jpg
DSC_9497.jpg (99.86 KiB) Katsottu 3919 kertaa
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Hih, ai että ruokapurkkia ei vielä tarvita.. Robinson on piraijoiden sukua, vaikkei heti uskois ;) Vähänkö ihanaa että sillä on kavereitakin (on muuten upeen näkösiä!), ja vähänkö sulla nuo ruohoset kukoistaa :)
"Poikani, ajoissa sitten nukkumaan!"
"Poikani, ajoissa sitten nukkumaan!"
timanttiannun.jpg (45.25 KiB) Katsottu 3885 kertaa
"Jos sää oisit täällä, nii mää söisin sut!"
"Jos sää oisit täällä, nii mää söisin sut!"
tikruuuu.jpg (68.14 KiB) Katsottu 3885 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Kukoistaa melkein liiankin hyvin jotkut niistä. 8O Saa kokoajan parturoida kun korkeus altaassa tulee niin nopeasti vastaan. Onneksi on mitä täyttää. Mutta ei ne tuolla isossa altaassa selviydy. :( Tai ovat ihan leväsiä ja kärsineen näköisiä. Huono valo eikä mene hiilaria, eikä varmaan kannatakkaan laittaa kun siinä tuo pinta niin kiertää. :?

Niin ostin kyllä heille omaakin ruokaa. :mrgreen: Ja tuo sinun sinttisi tajusi samantien homman nimen ja näyttää rohkeana mallia muille syöksähdellen pintaan! Vähän kyllä harmittaa kun nuo hohdot sulautuvat niin tuohon punasävyiseen pusikkoon. Mutta suotakoot se heille, ainakin vielä.. Isommassa sitten pidän ehkä isompana nuo vihreätkin alueet, samaan tahtiin kun leviävät. Kauheeta kun ei projekti etene vaikka sen niin näkee päässään. :roll:

Niin kuinka isona se voi muuttaa takaisin kotiin? Ja missäköhän vaiheessa nuo pikkuiset seuralaiset täällä alkavat olemaan sen ruokalistalla? Vai syövätkö nuo pienempiä?
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Vaikea sanoa mikä se koko on, millon se ei päädy enää täällä ruokalistalle. Tuo Pantterikiipijä taitaa se isoin uhka olla, mutta toisaalta timantit on niin nopeita uimareita, että pääsevät kyllä karkuunkin. Jos sä nyt tutustut tuohon Robinsoniin ja päätät hankkia sille joskus parven omanlaista seuraa, niin voihan se sunkin luokse jäädä asustelemaan, katsotaan sitä huoltajuusjuttua sitten uudestaan :D Ja niin pelkäätkö siis niiden muiden fisujen ja sukarapusten puolesta? Mä luulen kyllä ettei Robinson niitä laittais ruokalistalleen edes aikuisena..

Mä pusken täällä tähän 720:een hiilaria nyt niin että soi... yritän korjata noita tuhoja mitä toi vähävaloisuus ehti tekeen. Proserpinaca palustris on menetetty tapaus, Ruosteärviä ja Rotala Wallichii vielä sinnittelee. Aikamoista kuplintaa oli kyllä kun tulin kotiin illalla, en oo moista vielä eläissäni nähny!
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Allas on kaunis kuin taulu! Kelpaa katsella ja fisujen uiskennella. :)
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mä en tiedä miksi mulla aina onkin niin huono tuuri näiden juttujen kanssa... Multa loppui hiilidioksidi JUST kun olin lähdössä viikonlopuks pois. Varapullo toki oli, mutta TADAA se olikin tyhjä! :D Niinpä oli kaksi vaihtoehtoa: antaa levien kasvaa tai pistää allas pimeeksi. Otin mieluummin ton jälkimmäisen vaihtoehdon. Tulin himaan maanantaina ja sain haettua täyden pullon vasta tänään, joten nyt on valotkin taas päällä altaassa :D

Kas samalla kun akvaariokaupoilla kävin niin sain hyvän tekosyyn hankkia pari uutta kasvia, Cryptocoryne Legroin (josta pitäis tulla nättikin) ja Mayaca Vandellin, jota uskomatonta kyllä mulla ei oo vielä ennen ollut.

Ja samalla kun niitä istutin niin sain hyvän tekosyyn pullauttaa ton altaan taas uuteen uskoon. Mulla oli nimittäin pari kasvia, jotka vaati ehottomasti valoisampaa kasvupaikkaa; Didiplis Diandra ja sitten tuo Ruosteärviä, jotka on mököttäneet molemmat tuolla varjoisassa. Nyt ne kasvaa keskellä allasta vapaassa tilassa ja toivon että ne tykkää enemmän olostaan siinä.

Kuvaa tulee ehkä kun ne siitä kotiutuu. Ja uskomatonta kyllä, tuo mun uus kanto ei oo VIELÄKÄÄN uponnut. Yritin ottaa sitä kiveä sen päältä pois, mutta ei, sieltähän se pomppas pintaan koko pytinki. Unbelievable...
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Kuvia, kuvia :D
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Rehupäivitystä tulee kun nuo ehtii kasvaa sen verran että ne erottaa kuvasta ;)

Sen sijaan sain tilannekuvia tässä menneellä viikolla kun Lehtisten perhe otti yhteen. Ne on alkanu tekeen tuota enemmänkin viime aikoina. Ne kierii ja pyörii toistensa huulissa kiinni ympäri allasta ja sitten yleensä seuraavana päivänä kutee. Aika tough love sanon minä :D

Tai sitten niissä on vaan jotain Pusukalahormoneja...
lehtisetfights.jpg
lehtisetfights.jpg (78.56 KiB) Katsottu 3765 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Täälläkin vielä elossa ollaan.. ;)

Nyt mulla on jo mustaa taustaakin koko kahden metrin matkalta, vihdoinkin on ne rumat putketkin piilossa. Oujee. Kasvien kasvatusprojekti jatkuu ja jatkuu ja tuskallisen hitaasti. Olis varmaan pitäny laittaa koko allas täyteen karvalehteä niin näkis kasvua jo tälleen kuukaudessakin. Harvinaisen hidaskasvuisia kasveja oon onnistunutkin tonne keräämään, oikeastaan ainoa, jota on pitänyt toistaiseks katkoa on tuo Hentorotala. Toisaalta oon kyllä trimmaillut jo mun Neeseaa muutamaan otteeseen kun sen alimmat lehdet ehti mustua ennenkuin sain mun toisen valaisimen. Ruosteärviä ja Didiplis Diandra siirtyi sivuilta keskelle allasta ja näyttävät paljon tyytyväisemmiltä oloonsa siinä paraatipaikalla. Mitäs vielä, niin, hankin Apogoneton Crispuksen (eli sen Verkkolehden, jonka mukula ei tarvitse lepokautta, jee!) kasvamaan tuonne vasemmalle takaturkkaan, jos se peittäisi nuo putket ja hiilarivempaimet parhaiten.

Ja tuo kanto se ei vaan uppoa! Siksi tuo suuri kivi on siinä siis vieläkin painona. Haluun sen jo pois! :D Ajattelin kyl muutenkin et voisin sahata tuosta puusta nuo pelkät oksat... se mötikkä itsessään on jotenkin liian hallitseva tuossa keskellä.

Niin ja sori, vesi on sameaa kun uitin just kättäni tuolla kun rapsutin levää irti laseista. Kyllä, tuo vihreä matto on myös hyvin viihtyvää sorttia tuossa purkissa...

Niin ja vielä! Taisin vihdoin päätyä jonkinlaiseen ratkaisuun sen värikkään parvikalan hankinnassa. Päätin pitää kiinni mun Pantterikiipijästä (eihän Tikrusta nyt voi luopua noin vain) ja laitoin tilaukseen 20-pyrstöisen Kirsikkatetraparven. Toivottavasti ne ilostuttavat mua sitten olemassaolollaan jossakin vaiheessa :)

Olipa pitkä stoori... :D Kuva tuossa, vaikkei näytä keskeneräisiä projekteja mielellään esittelekään, nii siitä voi kukin hahmotella itse missä mennään :)
1604.jpg
1604.jpg (41.17 KiB) Katsottu 3711 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Jedda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 11:14, 11.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Jedda »

On ollut hauska seurailla tätä keskustelua. Jokseenkin viihdyttäviä etenkin nuo kalakuvien tekstit :)
Tosi hieno tuli tuosta akvaariosta. Musta tausta sopii ihan sairaan hyvin :)
Maailma on täynnä pieniä iloja, on vain taito nähdä ne.
dogfish
Member
Member
Viestit: 321
Liittynyt: 16:18, 04.11.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Porvoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja dogfish »

Mitkä putket sulla on tuossa valaisimessa? Tehoa ymmärtääkseni 4 x 80 wattia?
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Joo Sylvania Aquastar 4 x 80 w t5 :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
d78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 209
Liittynyt: 19:32, 28.02.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja d78 »

Lainatakseni nykynuorisoa "Hei mää en kestä!!!"

Todella upea allas ja kuvatekstitkin ansaitsee erikoismainintaa! :D

Toivottavasti et pahastu, kun vappuna saavun sinne suunnalle. Aion nimittäin tulla kurkkaamaan allastasi. Ja koska en tiedä missä asut niin kierrän Helsinkiä soittelemassa ovikelloja. "Hei oletko sää se Groovehai? Ai et... Just juu... No tunnetko sä sen?" ;D
Therapy is expensive. Popping bubble plastic is cheap. You choose.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

No livenähän kaikki on kyllä kieltämättä muhkumpaa :)

Kun löydät oikean osoitteen niin haluatko nakata kavereille samalla ruokaa, mä en oo nimittäin itse Vappuna Helsingissä :D
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
d78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 209
Liittynyt: 19:32, 28.02.2003
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja d78 »

No tottakai... Mitäpä sitä ei tekisi harrastajakollegan puolesta.

Ja jotta ei pelkästään "oikeaa asiaa" puhuttaisi niin mitäs mieltä olet rubiinibarbista?
Therapy is expensive. Popping bubble plastic is cheap. You choose.
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Oon katsellut niitä jossain myyntialtaissa ja pienen hetken oon ollut ihan ihastunutkin. Mä en vaan jotenki tykkää tollasista särkimäisistä kaloista omassa altaassani, kai mulla oli niitä lapsena liikaa hoidossa meidän takapihan uima-altaassa :D Taitavat olla vilkkaita kavereita?
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Aloin tässä yön lähestyessä miettiä, että montaakohan eri rehua olen tuonne laatikkooni tunkenut.. koska sekosin koko ajan laskuissa, päätin tehdä tällaisen listan.. tässä ne on laskettu ikäänkuin vasemmalta oikealle, tosin kuvistahan näitä ei kaikkia erota... :D

1) Vallisneria Gigantea
2) Aponogeton Crispus
3) Echinodorus Kleiner Bar
4) Eleocharis acicularis
5) Staurogyne Repens (tää menee läpi koko altaan)
6) Cryptocoryne Legroi
7) Joku toinen melalehtilajike, ehkä Ruskomelalehti.
8) Bolbitis heudelotii
9) Potamogeton gayi
10) Limnophila Aromatica
11) Nymphaea lotus punainen
12) Helanthium vesuvius
13) Proserpinaca Palustris
14) Didiplis Diandra
15) Rotala Wallichii
16) Echinodorus Bleheri
17) Myriophyllum Tuberculatum
18) Pogostemon Helferi
19) Nesaea Crassicaulis
20) Mayaca vandelli
21) Alternanthera rosaefolia
22) Microsorum pteropus
23) Blyxa Japonica
24) Cyperus Helferi

Tässä kohtaa allasta tulee polku ja sillan päällä kasvaa...

25) Taxiphyllum sp Flame moss
25) Monosolenium tenerum (hentojatulinsammal.. tosi helppo suomalainenkin nimi! :D)
26) Hygrophila sp. araguaia

Tässä vaiheessa altaasta sammui valot, joten kuutamovaloilla yritän tihrustaa...

27) Echinodorus Hot pepper
28) Ammannia Cracilis
29) Cryptocoryne balansae
30) Rotala rotundifolia
31) Pogostemon erectus
32) Sagittaria Subulata

Tziisus senttäs! Oonks mä sellanen... sellanen... HIMOHAMSTRAAJA? :O

(pointsit muuten itelleni, jouduin tarkastaan vaan kahden kasvin nimet googlesta :D)

ps. jos joku haluaa tuon numero ysin, niin saa hakea pois, se kasvaa vähän numero kympin päälle :P
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Mitä, onko jollain ihan oikeasti hentojatulinsammalta? Aina se tuppaa olemaan süsswassertangia kuitenkin. Mutta ilmeisesti sulla on sitä oikeaa sitten, kun olet muutenkin noista kasveista niin innostunut. Voisiko tätä saada ihan pikkuriikkisen verson edes? Olen yrittämällä yrittänyt löytää, mutta toistaiseksi en ole onnistunut.

Altaasi muuten näyttää hienolta jo nyt!
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Oon ehkä kasveista innostunut joo, mutta kovin noviisi vielä :D Mun tietotaito tuon hentojatulinsammalen ja susserin eroista liittyy nimittäin siihen, millä nimellä oon sen liikkeestä ostanut. Kovin tutuilta nuo molemmat näyttivät kun googlella katsoin, joku viisaampi katsokoon saako tuosta mun kuvasta selvää kumpaa se oikeasti on...
hentosusser.jpg
hentosusser.jpg (60.02 KiB) Katsottu 3467 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Pöh. Tarkemmin tutkittuna se ainakin musta näyttää siltä susserilta. Nyt lähtee kyl reklamaatioo! :D

Toi Rotala Wallichii muuten näyttää hassulta noine punaisine tupsuineen kun se jatkaa kasvuaan upoksissa... bongatkaa kuvasta myös kala! :)
"oon saletisti porukan timmein mimmi!"
"oon saletisti porukan timmein mimmi!"
1904-bongaakala.jpg (86.43 KiB) Katsottu 3465 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Ou nou mikä ilme! Hyvin se kyllä maastoutuu tuonne kasvistoon.

Hmm, käsittääkseni hentojatulinsammaleessa pitäisi olla jonkin näköinen suoni tai tai ruoti tai mikälie kulkemassa siellä keskellä. Sussarissa taas ei ole sellaista.

Tuolta löytyy aika kohtalaisen hyvät kuvatkin:
http://sademetsa.net/fi/sammalet.php
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

No entistä enemmän tuo mun vaikuttaa siltä susserilta. Pitää käydä kysäisemässä sieltä liikkeestä että kumpaa ne myy. Toisaalta vähän hassua kun sitä hentojatulinsammalta pyysin, niin sellasta mulle annettiin eikä mistää susserista mainittu sanallakaan. Ehkä ne ajatteli etten mä huomaa eroa.. ja hei, enhän mä huomannutkaan! :D
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

[groovehai] kirjoitti:No entistä enemmän tuo mun vaikuttaa siltä susserilta. Pitää käydä kysäisemässä sieltä liikkeestä että kumpaa ne myy. Toisaalta vähän hassua kun sitä hentojatulinsammalta pyysin, niin sellasta mulle annettiin eikä mistää susserista mainittu sanallakaan. Ehkä ne ajatteli etten mä huomaa eroa.. ja hei, enhän mä huomannutkaan! :D
Oli kumpaa vaan, niin hyvältä ainakin näyttää. Tuollainen on PAKKO saada omaankin altaaseen!
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Mä sain tuota susseria mutta hölmönä tein siitä viritelmän isoon altaaseen.. No nyt se on kaikki huuhdeltu pöntöstä alas kun nuo ahmatit pilasivat koko puskan, repivät pienenpienenpalasiksi. [}:)]
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen horsmamalja :)

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Se on kyl hauskannäkönen pusikko, ja hirveen monikäyttönen kun sitä voi oikeastaan sitoa ihan minne vaan.

Multahan on saanu aika monet kalat lähtöpassit sen takia että ne nyppi kasveja. Leväbarbit innostu joskus syömään Rotala Wallichiin niin että vaan karat jäi -> levikset vaihtu ottoihin.

Avainkirjoahvenet keksi joskus että on kiva nyppiä kaikkia mahdollisia sammalia niin että ne oli palasina ympäri allasta -> ne elää onnellisina nyt jossain sammalettomassa kodissa...

Sateenkaariahvenet söi kaikkea mahdollista -> ne työllistyi ruohonleikkureina jossakin golfkentällä.

Nykyinen poppoo osaa käyttäytyä :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”