Neuvoja/vinkkejä 720l kalastoksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mikella
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Neuvoja/vinkkejä 720l kalastoksi?

Viesti Kirjoittaja Mikella »

Heipähei! Tässä olen aloitellut akvaarioharrastusta, ja tulossa ois 720 litrainen (200 x 60 x 60) akvaario. :) Hiekkapohja tulossa akvaan ja reilusti kasvillisuutta. Nyt kun olen tässä miettinyt, pähkäillyt ja pläräillyt pääni puhki, olen päätymässä tämmöisiin kaloihin:

- Seeprarihmakala, haaremi?
- Kiilakylki, reilu parvi
- Kärsänuoliainen, jonkinlainen ryhmä?
- (Aalto)piikkisilmä, reilu ryhmä?
- Kuusiraitabarbi, reilu parvi

Ja itse "asiaan", eli miltä vaikuttaa moinen kalasto teidän muiden mielestä? Jos veden pitäisi 26 asteisena, pH 6,5 - 7,0 ja dH alle 10 niin pitäis olla passeli kaikille kaloille?

Ja ehdotuksia kalojen määristä/parvien koosta tulemaan, paljonko kutakin kaveria sopisi kauniisti tähän akvaariooni, kuitenkin niin ettei kalat häviä tyystin, saatikka ole aivan täynnä :D

Voi ja saa ehdotella muitakin kaloja, jotka sopisivat noiden kanssa? Mieluusti tietysti aasialaisia.
pikkulehtikala
Starting Member
Starting Member

Re: Neuvoja/vinkkejä 720l kalastoksi?

Viesti Kirjoittaja pikkulehtikala »

Hei,
Minusta kalavalintasi kuullostavat ihan mukavalta! :D Koska tankkisi on niin suuri, suosittelisin suuria parvikokoja.
Minusta kiilakylkiä voisi olla todella suuri parvi. Viihtyvät paremmin suuressa parvessa ja ovat todella näyttäviä. :mrgreen: Myös piikkisilmiä voisi olla aika paljon, koska jos ostat vain pienen parven, et nää niitä juuri koskaan. Kuusiraitabarbeja voisi olla myös suurehko parvi, mutta ei kuiten kaan mitään jätti parvea. :mrgreen: Kärsänuoliainen pärjää yksin, mutta ei myöskään ole agressiivinen lajitovereilleen. Seeprarihmakalasta ei ole mitään kokemusta, enkä edes tiedä kuinka suureksi se kasvaa. :roll: MInusta voisit ottaa vielä ison lauman esim. hunajarihmakaloja. :D

Tässä olisi minun ehdotus kalastosta:
-seeprarihmakalat (en osaa sanoa kuinka monta kannattaisi hankkia ainakin se haaremi, jos isoja ovat)
-kiilakylki 70-100 kpl
-kärsänuoliainen ( yksin, tai pieni ryhmä. Esim. 5 kpl)
-piikkisilmä 20-30 kpl
-kuusiraitabarbi 20 kpl
-hunajarihmakala esim. 5 haaremia/15 kalaa?

Noista rihmakaloista en oikein osaa sanoa mutta jossain olen nähnyt ison parven juuri noita hunajarihmakaloja. Kokeneemmat akvaristit saavat sanoa ratkaisevst sanat hunarimkala ryhmästä, kannattaa ainakin sisustaa akvaario runsaskavuisesti.

Toivottavasti tästä oli sinulle hyötyä, ja onnea uuteen akvaarioon! :D
Terveisin: pikkulehtikala
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”