720 litrainen horsmamalja :)
Re: 720 litrainen horsmamalja :)
Niin hyvä viesti!!! Repesin!
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
"Ai niin. Onks tää Kerava?" 
Tosi hienolta näyttää jo nyt, saati sitten valmiina. Iso homma, mutta taatusti palkitseva lopputulos.

Tosi hienolta näyttää jo nyt, saati sitten valmiina. Iso homma, mutta taatusti palkitseva lopputulos.
180 l Etelä-Amerikka, 160 l rapula, 128 l Aasia
Hienon näköistä, odotan innolla miltä näyttää, kun kasvit vielä vähän kasvaa.[groovehai] kirjoitti:Tässä vielä update tämän päiväisestä tilanteesta. Alkaa olla kasveja jo ihan kiitettävästi, enää muutama kolo täydentämättä! Vesiarvot näyttää hyvältä, eli kohtapuoliin pääsee ensimmäiset varsinaiset asukkaatkin ihmettelemään uutta kotiaan. Ja mun ilta menee toki ihmetellessä niitä
Toi tausta nyt kyl hämää... pitää äkkiä saada se tumma tausta niin näistä kuvistakin sais jotain selvää... :/

Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Tänää on siirtynyt sitten aikalailla kaikki kasvit. Eleocharis Acicularis jäi vielä.. tungen sitä sitten niihin aukkoihin, jotka näyttää tyhjiltä. Jaoin mun Afrikansaniaisen kolmeen osaan, itse emokasvi oli yllättävän suuri! Se kasvaa tuossa vasemmanpuoleisessa kannossa nyt ja peittää sen melkein kokonaan alleen. Anubias Nana lensi rodeen...
Kävin tänään ostamassa Pogostemon Helferia ja Rotala Wallichii:tä tuohon etualalle kasvamaan, niille oli just sopiva aukko! Toivottavasti ne lähtee hyvin alkuun.. samoin kun toi niiden vieressä oleva Proserpinaca Palustris, jota niin hartaasti joskus etsin, ja josta sain nyt vedettyä jo latvapistokkaat tuonne uuteen altaaseen. Jännittää niidenkin puolesta.
Niin, ja kalat voi hyvin, lehtikalat nyppii innoissaan kutupuuhissaan jo mun Vesimiekkaan reikiä. Nice! Lopussa vielä kuvaa overall-tilanteesta ja vähän lähäriä tuosta vasemmasta puolesta, jonka kanssa tänään eniten säädin. Mustaa taustamuovia ei oo tällä hetkellä kuulemma saatavissa (saywhat?), joten sitä joutuu nyt sit oottamaan. Ja ei, en jaksa itse alkaa askartee, erityisesti ku tarviin vaan 50 senttiä lisää..
Nuo pikkukivet tuosta siirtyilee vielä parempiin paikkoihin, mut muuten alkaa olemaan jo siellä päin tää kokonaisuus! Seuraava postaus tulee kun kasvit on kasvanu vähäsen ja taustamuovi on paikallaan, SIT tää ehkä näyttää jo altaalta...
Kävin tänään ostamassa Pogostemon Helferia ja Rotala Wallichii:tä tuohon etualalle kasvamaan, niille oli just sopiva aukko! Toivottavasti ne lähtee hyvin alkuun.. samoin kun toi niiden vieressä oleva Proserpinaca Palustris, jota niin hartaasti joskus etsin, ja josta sain nyt vedettyä jo latvapistokkaat tuonne uuteen altaaseen. Jännittää niidenkin puolesta.
Niin, ja kalat voi hyvin, lehtikalat nyppii innoissaan kutupuuhissaan jo mun Vesimiekkaan reikiä. Nice! Lopussa vielä kuvaa overall-tilanteesta ja vähän lähäriä tuosta vasemmasta puolesta, jonka kanssa tänään eniten säädin. Mustaa taustamuovia ei oo tällä hetkellä kuulemma saatavissa (saywhat?), joten sitä joutuu nyt sit oottamaan. Ja ei, en jaksa itse alkaa askartee, erityisesti ku tarviin vaan 50 senttiä lisää..
Nuo pikkukivet tuosta siirtyilee vielä parempiin paikkoihin, mut muuten alkaa olemaan jo siellä päin tää kokonaisuus! Seuraava postaus tulee kun kasvit on kasvanu vähäsen ja taustamuovi on paikallaan, SIT tää ehkä näyttää jo altaalta...
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
-
- Senior Member
Voi ja voi ei
Mullahan pyörii tuossa vieressä vielä tuo 450 l pikkusuodattimen voimin.. siellä on vielä rehujakin ihan riittämiin. Niin eilen huomasin yhtäkkiä että siellä uiskentelee jotain pienenpieniä kalanpoikasia! Ja siis ei mitenkään niin kovin pieniä siimahäntiä, vaan ne alko olemaan jo ihan kalan näköisiä. Onks mulla nyt sitten ikäänku 450 litranen poikasallas? 
Hämmentää vaan kun en tiedä mitä ne on, ja etenkin MITEN IHMEESSÄ ne on selvinny hengissä tuolla mun seuralassa, joka on täynnä petoja. Jos mun pitäis arvata kylmiltään niin veikkaisin Timanttitetrojen jälkeläisiksi... Toivotaan että löydän ne vielä tuolta joskus... ja ettei ne joudu sitä ennen parempiin suihin.

Hämmentää vaan kun en tiedä mitä ne on, ja etenkin MITEN IHMEESSÄ ne on selvinny hengissä tuolla mun seuralassa, joka on täynnä petoja. Jos mun pitäis arvata kylmiltään niin veikkaisin Timanttitetrojen jälkeläisiksi... Toivotaan että löydän ne vielä tuolta joskus... ja ettei ne joudu sitä ennen parempiin suihin.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
Voit sitten ilmoitella jos jotakin pientä jää minulle tuolta vanhasta myytäväksi.
Ei tarvitse olla kun pistokkaita kun en vieläkään ole saannut vaihdettua niitä silikooneja isompaan niin hyvin kerkevät vielä kasvamaan.
Ja siis täytyyhän nyt poikasilla olla kunnolla uimatilaa! Onnea perheenlisäksesta vain!
Isompaan rapulaan ajattelin kyllä sit ehkä sortua ja ostaa jotain pikkuisia kaloja. Jokin kaunis. En ole vielä sen pidemmälle ajatuksissani päässyt.

Ja siis täytyyhän nyt poikasilla olla kunnolla uimatilaa! Onnea perheenlisäksesta vain!
Isompaan rapulaan ajattelin kyllä sit ehkä sortua ja ostaa jotain pikkuisia kaloja. Jokin kaunis. En ole vielä sen pidemmälle ajatuksissani päässyt.
-
- Senior Member
Melanie, vanhasta jäi pari pistokasta.. Hentorotalaa (PALJON!
), Potamogeton gayi:tä jaaa... jotain ärviääkin. M. Pinnatumia mitä ilmeisemmin. Just for you 
Niin, nää lehtikalat kuti nyt tähän uuteen ja tsiigailin noita poikasia tuossa "pienessä" altaassa.. ne on saletisti timanttitetroja, yhdellä oli jo sellanen kiiltävä piste kyljessä! Oon edelleen tosi hämmästynyt miten se voi olla elossa. Puhun siitä vielä yksikössä, koska oon nähnyt vain yhden kerrallaan.. se voi olla se yksi ja ainoa selviytyjä! Jos näin on, ristin sen Robinson Crusoeks
Nyt viikonlopuks matkalle.. toivon että kaikki menee täällä sillä välin hyvin..

Niin, nää lehtikalat kuti nyt tähän uuteen ja tsiigailin noita poikasia tuossa "pienessä" altaassa.. ne on saletisti timanttitetroja, yhdellä oli jo sellanen kiiltävä piste kyljessä! Oon edelleen tosi hämmästynyt miten se voi olla elossa. Puhun siitä vielä yksikössä, koska oon nähnyt vain yhden kerrallaan.. se voi olla se yksi ja ainoa selviytyjä! Jos näin on, ristin sen Robinson Crusoeks

Nyt viikonlopuks matkalle.. toivon että kaikki menee täällä sillä välin hyvin..
-
- Senior Member
Pakko vielä laittaa. En tiedä edes miten se on mahdollista, mut siirsin noita Pikkulasimonneja äsken uuteen altaaseen ja huomasin että se Robinson Crusoe oli joutunut niiden mukana tuonne uuteen! Eli se siitä poikasaltaasta.. tuolla sen selviytymismahdollisuudet on paljon pienemmät... :/
-
- Senior Member
Postaanpa synttäreideni kunniaks
Tuosta tuli nimittäin NIIN erinäköinen kun taiteilin taustan tuosta vanhasta altaasta (joka siis edelleen pörrää poikasaltaana timanttitetrapoikasille
). As you can see, puolmetriä jäi uupumaan, mutta on tuo nyt paljon parempi jo kuin pelkkä seinätapetti. Erottaa jo vähän mitä rehujakin siellä on.
Oon miettinyt viime päivinä vaan kovasti, että haluaisin sinne jonkun suuren ja värikkään parven. Mun kalat on aika yksiselitteisesti harmahtavia ja muuten vaan kirkkaita, ja tuolta puuttuu selkeästi sellanen väripilkku. Erityisesti tetrat miellyttää mua.. Oon niiden takia valmis jopa luopumaan Pantterikiipijästä, joka ehkä söis ne kuitenkin. Lehtisten kanssa nyt uskaltaakin jo kokeilla vähän pieniäkin tetroja. Sinineontetrat olis musta ihania, mut toisaalta ne on myös pienimpiä. Kardinaalit (sellanen 40 pyrstöö) tois kans kivasti väriä tuonne. Ja vähän oon mietiskellyt Mustaneontetraakin. Ehdotelkaa toki jos silmään osuu joku tetra, joka sopis tuonne kuin nakki silmään!

Oon miettinyt viime päivinä vaan kovasti, että haluaisin sinne jonkun suuren ja värikkään parven. Mun kalat on aika yksiselitteisesti harmahtavia ja muuten vaan kirkkaita, ja tuolta puuttuu selkeästi sellanen väripilkku. Erityisesti tetrat miellyttää mua.. Oon niiden takia valmis jopa luopumaan Pantterikiipijästä, joka ehkä söis ne kuitenkin. Lehtisten kanssa nyt uskaltaakin jo kokeilla vähän pieniäkin tetroja. Sinineontetrat olis musta ihania, mut toisaalta ne on myös pienimpiä. Kardinaalit (sellanen 40 pyrstöö) tois kans kivasti väriä tuonne. Ja vähän oon mietiskellyt Mustaneontetraakin. Ehdotelkaa toki jos silmään osuu joku tetra, joka sopis tuonne kuin nakki silmään!

Onnea!
Itse olen noita puna aavetetroja katsellut "sillä silmällä". Myös timanttitetrat ovat kyllä mukana kilpailemassa ajatuksissa. Täytyisi nähdä vähän erilaisia livenä että osaisi päättä. Minä kun olen väriä rakastava ja suosiva.
Toisaalta tuohon menisi paaaljon sinineontetroja! Ja kyllä ne hienolta sit näyttäisi!

Toisaalta tuohon menisi paaaljon sinineontetroja! Ja kyllä ne hienolta sit näyttäisi!
-
- Senior Member
Kiitoskiitos
Sinineonit näyttää kyl huikeilta isos parves. Ja jotenki just sitä sinistä tuolta uupuu. Timanttitetroja mulla jo onkin, ja ne on kyl ehottomasti kauneimpia tetroja mitä löytyy. Kyl kaiii nekin tuolla joukossa menee 
Tänää pitää käydä vaihtamassa Jägerin lämmitin. Se vaan keittää vettä, ei muuta vikaa

Tänää pitää käydä vaihtamassa Jägerin lämmitin. Se vaan keittää vettä, ei muuta vikaa

Hienolta näyttää!
Neontetroja aina katsotaan vähän väheksyvästi "kun niitä on kaikilla", mutta onhan siinäkin syynsä, miksi niitä niin monella on. Eli sinineoneiden sijaan myös neontetrat ja kardinaalitetrat voisivat näyttää kivoilta. Itse kovasti täällä haaveilen myös inkkareista. Eivät ehkä ole etsimäsi valopilkku, mutta jotain jännää noissa on.
Neontetroja aina katsotaan vähän väheksyvästi "kun niitä on kaikilla", mutta onhan siinäkin syynsä, miksi niitä niin monella on. Eli sinineoneiden sijaan myös neontetrat ja kardinaalitetrat voisivat näyttää kivoilta. Itse kovasti täällä haaveilen myös inkkareista. Eivät ehkä ole etsimäsi valopilkku, mutta jotain jännää noissa on.
-
- Senior Member
Mulle on kehittynyt just tollanen "mutkukaikillaon"-syndrooma.. se koskee myös Kardinaalitetraa, jota oon jostain syystä alikatsonut jonkin aikaa jo, vaikka ne on parvessa tosi hienoja. Sinineoneissa olis jotain spesiaalia. Keisaritetrat olis kans oikean värisiä tuonne, mutta tykkäisin jostain enemmän parvessa uijasta. Punaisia tetrojakin harkitsin jo, mutta mulla on niin paljon punaisia kasveja, että kyl se sininen on se päivän väri...
Pitää käydä huomenna akvaarioliikkees fiilistelemässä noita. Oon aika harkitseva ostaja, saatan miettiä tätäkin ostosta puolisen vuotta.. mut parempi nii ku että ostan sen 40 kpl pikkukaloja, joista en sitten pidäkään.. noukippa ne sitten takaisin haaviin tuolta kaksmetrisestä...
Kiitos ideoista!
Pitää käydä huomenna akvaarioliikkees fiilistelemässä noita. Oon aika harkitseva ostaja, saatan miettiä tätäkin ostosta puolisen vuotta.. mut parempi nii ku että ostan sen 40 kpl pikkukaloja, joista en sitten pidäkään.. noukippa ne sitten takaisin haaviin tuolta kaksmetrisestä...

Kiitos ideoista!

-
- Senior Member
Joo ei se kyllä Sinineontetra oo. Haluan kuitenki jättää mun nuo lehtikalat. Neontetratkin on riskivyöhykkees ni unohdetaan nekin. L-kokoiset Kardinaalitetrat ehkä menis. Sitten näin jonkun Kiilletetran, mikä vaikutti mielenkiintoiselta. Oikein mikään muu ei iskenyt silmään, ainakaan ensirakkaudella. Jään miettimään tätä!
Ja tuolla vanhassa altaassa on toden totta tosiaan tasan YKSI timanttipoikanen. On sillä nyt ainakin tilaa..
Mut mihin ihmeeseen mä siirrän sen kasvamaan kun pitäis se vanha allas kuitenkin saada myytyä... muuten tulee konkurssi...
Ja tuolla vanhassa altaassa on toden totta tosiaan tasan YKSI timanttipoikanen. On sillä nyt ainakin tilaa..

Se voi muuttaa tuohon 40 l rapualtaaseen.
Vai millaiset arvot pitää sellaisella pienellä olla?
Minäkin kävin tänään itiksessä ihailemassa tetroja keskimmäisen pojan kanssa. Valittiin tällä kertaa megaeläimen puolta tutkailla kun niin epämielyttävää palvelua välillä siinä toisessa liikkeessä.
On tuo valinta vaikea! Onneksi on vielä aikaa kun olen alkanut harkitsemaan ihan uuden (käytetyn) altaan ostamista kun toi edellinen ostos oli niin huonossa kunnossa että makrolla kuvaillessa ei luultavasti mitään tule kun on huonojen silikonien lisäksi vielä niin naarmuinen lasi. 

Minäkin kävin tänään itiksessä ihailemassa tetroja keskimmäisen pojan kanssa. Valittiin tällä kertaa megaeläimen puolta tutkailla kun niin epämielyttävää palvelua välillä siinä toisessa liikkeessä.

Ääni keisaritetroille!
Niissä on jotain samaa komeaa kuin lehtikaloissa.
Niissä on jotain samaa komeaa kuin lehtikaloissa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kardinaalitetroja joku 60-70 kpl parvi!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
-
- Senior Member
Oi, haluaisitsä Melanie oikeesti ton pikkuruisen päivähoitoon sinne?
Sillä menee kyl muutama kuukausi ennenku sitä uskaltaa tonne isoon altaaseen laittaa. Lievästi happamasta, about 25-asteisesta pehmeästä vedestä tykkää hän..
Keisaritetrat on kyllä ollut mun listoilla vahvoilla! Ne ei vaan taida olla parvikaloja siinä sanan varsinaisessa tarkoituksessa.. eli eikös ne urokset perusta pieniä omia reviireitään. Ainakin mulla joskus olleet Kerritetrat teki niin.
Ja 60 pyrstöö kardinaaleja... se oiskin jo näky!

Keisaritetrat on kyllä ollut mun listoilla vahvoilla! Ne ei vaan taida olla parvikaloja siinä sanan varsinaisessa tarkoituksessa.. eli eikös ne urokset perusta pieniä omia reviireitään. Ainakin mulla joskus olleet Kerritetrat teki niin.
Ja 60 pyrstöö kardinaaleja... se oiskin jo näky!

-
- Senior Member
Hoohoo, tässäpä vähän tilannekuvia altaasta. Meininki on taattua ja turvallista! Mun toinen t5-valaisin kärsi vähän kuljetusongelmista ja tuli vasta eilen. Että nyt on sitten se 320 wattia valoa vasta.. ja ehkä on toivottavissa vähän enemmän tuota kasviston kasvuakin 

-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
Upean näköinen kokonaisuus !
Joillakin on tosiaan tuota sisustussilmää..Olispa itselläkin.
Joillakin on tosiaan tuota sisustussilmää..Olispa itselläkin.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
-
- Senior Member
Heh, kevät on tullut! Sen huomaa siitä, että päätin avata parvekkeen oven ja käydä haistelemassa siellä vähän tunnelmia. Ja kas, olin kokonaan unohtanut heittäneeni sinne joskus syksyllä mun yhden moorapuun. Ja kas, se sattu olemaan justiinsa sellanen mitä olin tonne altaaseen ajatellutkin. Nyt tuo oksisto ikäänkun jatkuu koko akvaarion läpi. Jee!
Tuo iso kivimöhkäle sen päällä on tosiaan vaan painona, sitten kun se on (taas) uponnut, niin istutan siihen jotain kivaa puuhun kiinnittyvää. Ehkä jotain anubiasta? Se tulee kuitenkin kasvamaan tuon Vesimiekan alla, niin joku hämäräkasvi kuitenkin.
Eilen altaaseen muutti kaksi uutta Nuolimonnia, nyt niitä on yhteensä kahdeksan. Katsotaan pitääkö ne leväinvaasiota kurissa, vielä ei ole ollut ongelmia, lisäilen tuota valon määrää hiljalleen päivä päivältä että kasvit tottuvat. Odottelen hurjaa kasvupyrähdystä!
Tuo iso kivimöhkäle sen päällä on tosiaan vaan painona, sitten kun se on (taas) uponnut, niin istutan siihen jotain kivaa puuhun kiinnittyvää. Ehkä jotain anubiasta? Se tulee kuitenkin kasvamaan tuon Vesimiekan alla, niin joku hämäräkasvi kuitenkin.
Eilen altaaseen muutti kaksi uutta Nuolimonnia, nyt niitä on yhteensä kahdeksan. Katsotaan pitääkö ne leväinvaasiota kurissa, vielä ei ole ollut ongelmia, lisäilen tuota valon määrää hiljalleen päivä päivältä että kasvit tottuvat. Odottelen hurjaa kasvupyrähdystä!

Terveisiä Robinsonilta.
Hyvin näyttäisi tuolla viihtyvän. Ui avoimissa vesissä lähellä etulasia eikä välitä vaikka usein olen siellä naama kiinni eikä hätkähdä vaikka täällä on vaikka kuinka paljon melua kun sille päälle sattuu nuo pienet.
On se kyllä nätti! Illalla kun laitoin keittiön valot päälle niin pimeässä akvassa kiilsi pieni uiskenteleva kaveri.
Mutta vähän säälittää. Kyllähän tuo varmaan pienen jengin omanlaisia kaipaisi. Tuolla se vain kattoo omaa naamaa lasien heijastumana.

Hyvin näyttäisi tuolla viihtyvän. Ui avoimissa vesissä lähellä etulasia eikä välitä vaikka usein olen siellä naama kiinni eikä hätkähdä vaikka täällä on vaikka kuinka paljon melua kun sille päälle sattuu nuo pienet.

On se kyllä nätti! Illalla kun laitoin keittiön valot päälle niin pimeässä akvassa kiilsi pieni uiskenteleva kaveri.

- Liitteet
-
- DSC_9404.jpg (62.81 KiB) Katsottu 4509 kertaa
Nuolimonneja voisi olla aika iso määrä enemmänkin ... 

Juwel Vision 260L seurala, 2 kiinanharjakoiraa.
-
- Senior Member
Hihii, Robinson näyttää nii onnelliselta! 
Niille, jotka tätä näytelmää ei oo seuranneet, niin Robinson (Cruseo of course) on siis ainoa henkiinjäänyt timanttitetran poikanen tuolta mun vanhasta akvaariosta. Koska mulla ei oo poikasallasta, enkä voinut raukkaa tuon kokoisena tuonne aikuistenkaan joukkoon laittaa, se sai hoitopaikan Melanien luota! Ihanaa seurata "oman lapsen" kuulumisia näin
Ja Kerry, mahtuishan tonne toinen mokoma lisää vähintään. Ei itse asiassa huono ideakaan, tykkään niistä kun ne on aina touhuamassa jotain.. oli sitten päivä tai yö. Se yksi värikäs parvikala on myös edelleen mietinnässä. Oon aina jotenkin tykännyt Kynäkaloista... onkohan niitä ylipäätään miten saatavilla, harvemmin nähnyt missään. (ja niin, eihän se kynäkala kovin värikäs oo, mut kovin persoonallinen!)

Niille, jotka tätä näytelmää ei oo seuranneet, niin Robinson (Cruseo of course) on siis ainoa henkiinjäänyt timanttitetran poikanen tuolta mun vanhasta akvaariosta. Koska mulla ei oo poikasallasta, enkä voinut raukkaa tuon kokoisena tuonne aikuistenkaan joukkoon laittaa, se sai hoitopaikan Melanien luota! Ihanaa seurata "oman lapsen" kuulumisia näin

Ja Kerry, mahtuishan tonne toinen mokoma lisää vähintään. Ei itse asiassa huono ideakaan, tykkään niistä kun ne on aina touhuamassa jotain.. oli sitten päivä tai yö. Se yksi värikäs parvikala on myös edelleen mietinnässä. Oon aina jotenkin tykännyt Kynäkaloista... onkohan niitä ylipäätään miten saatavilla, harvemmin nähnyt missään. (ja niin, eihän se kynäkala kovin värikäs oo, mut kovin persoonallinen!)
-
- Senior Member