ihis81 ja uusi akvaario
Re: ihis81 ja uusi akvaario
Tuli laitettua tilaukseen sitten prodibioampullit.
Toi viherrys se vaan vaivaa päätylasista katsottuna.
Ei auta vaikka muuttaa valaisimen asentoa ym. Aina vaan vihertää. Ja näyttää että vain tuo toinen pääty on tuollainen. Myös toinen pääty vihertää mutta ei niin paljon. Ei voi olla joku optinen harha vain. Laitanpa kuvaa kunhan pääsen töistä. Alkaa harmittamaan...
Toi viherrys se vaan vaivaa päätylasista katsottuna.
Ei auta vaikka muuttaa valaisimen asentoa ym. Aina vaan vihertää. Ja näyttää että vain tuo toinen pääty on tuollainen. Myös toinen pääty vihertää mutta ei niin paljon. Ei voi olla joku optinen harha vain. Laitanpa kuvaa kunhan pääsen töistä. Alkaa harmittamaan...
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
[
Tein vedenvaihdon ja laitoin prodibion start upit altaaseen.
Sekä myöhemmin nelisenkymmentä sinineontetraa. Hitto toi vaatii vähintään 140 neontetraa
Mitäs nyt tuolla altaassa pitäisi tapahtua noiden prodibionien jälkeen?
Alkaa nitriitti häipymään joku lähipäivä?
Sekä myöhemmin nelisenkymmentä sinineontetraa. Hitto toi vaatii vähintään 140 neontetraa

Mitäs nyt tuolla altaassa pitäisi tapahtua noiden prodibionien jälkeen?
Alkaa nitriitti häipymään joku lähipäivä?
[
[
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Lisäät kaloja altaaseen jossa on nitriittiä? Ymmärrän että jos altaassa on kaloja niin niitä ei sieltä saa pois fiksusti, mutta kyllä nyt on aika vihonviimeistä laittaa sinne lisää kalaa.
Ja mitä tuohon prodibioon tulee niin käytännössä alkaa allas tasoittumaan tässä lähipäivinä. Mikäli ei vielä ole ihan täysin tutuksi tuo nitrifikaatioprosessi tullut niin tästä hiukan lisäapua.
Ja mitä tuohon prodibioon tulee niin käytännössä alkaa allas tasoittumaan tässä lähipäivinä. Mikäli ei vielä ole ihan täysin tutuksi tuo nitrifikaatioprosessi tullut niin tästä hiukan lisäapua.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
No kuinka teet kalallisen kypsytyksen?
[
[
-
- Katalysaattori
Kuten nyt tapahtuu. Eli kalastoa sisällä ja sormet ristissä toivotaan etteivät kuole tai saa pysyviä vaurioita ennen kuin altaan bakteeristo on vahvistunut tarpeeksi.
Mutta eiköhän se nyt kohtuu nopeasti pitäisi tosiaan tilanteen parantua kun on prodibiot altaassa jne.
Mutta eiköhän se nyt kohtuu nopeasti pitäisi tosiaan tilanteen parantua kun on prodibiot altaassa jne.

Voihan prkl.
Olin yhteydessä akvaarion valmistajaan koskien tuosta päätylasien viherryksestä.
Ja myönsi että päätylasit voi mahdollisesti olla erilaista.
Joten akvaario menee vaihtoon.
Kyllä nyt vatuttaa. Tänään kokeilen vielä kunnollisella akvaariovalaisimella muuttuuko tuo tosta miksikään.
Kuulemma voi olla värivirhettä jos on erikoiskirkkaan erän ensimmäisiä laseja koska uunissa jossa tehdään molempia laseja,niin ensimmäisiin kirkkaisiin laseihin voi tarttua vielä vihertävää.
Jos joudun vaihtamaan koko akvaarion, niin toi kypsytyshän menee reisille?
Nyt riepoo pahasti. Ja myyjän on pakko ainakin järjestää kuljetukset mielestäni. Mitäs mieltä olette? Ja mihin hittoon noi kalat laitan siksi aikaa.
Olen varmasti ainut ja ensimmäinen jolle näin voi käydä. Uskomatonta tuuria.
Olin yhteydessä akvaarion valmistajaan koskien tuosta päätylasien viherryksestä.
Ja myönsi että päätylasit voi mahdollisesti olla erilaista.
Joten akvaario menee vaihtoon.
Kyllä nyt vatuttaa. Tänään kokeilen vielä kunnollisella akvaariovalaisimella muuttuuko tuo tosta miksikään.
Kuulemma voi olla värivirhettä jos on erikoiskirkkaan erän ensimmäisiä laseja koska uunissa jossa tehdään molempia laseja,niin ensimmäisiin kirkkaisiin laseihin voi tarttua vielä vihertävää.
Jos joudun vaihtamaan koko akvaarion, niin toi kypsytyshän menee reisille?
Nyt riepoo pahasti. Ja myyjän on pakko ainakin järjestää kuljetukset mielestäni. Mitäs mieltä olette? Ja mihin hittoon noi kalat laitan siksi aikaa.
Olen varmasti ainut ja ensimmäinen jolle näin voi käydä. Uskomatonta tuuria.
[
[
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
^ Ihanko heti myönsi? Minä taidan ottaa myös yhteyttä Aklvaariokeskukseen - mä en kyllä ymmärrä miten tuon kiekkolan asukit vaihtaisin uuteen altaaseen ... ainakin puolet hinnasta pois!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Myönsi että on mahdollista että päätylasit olisivat eri lasierää.
Ja jos juuri tuo erä on tullut uunista ulos heti sen jälkeen kun on tehty normi lasia, niin joku uunin puhdistus ei ole välttämättä täysin poistanut kaikkea joka aiheuttaa vihreyttä lasiin.
Jotain tuollaista sanoi.
Mäkin mietin että ei oikein onnistu altaan vaihto, joten jotain hyvitystä saa kyllä antaa...Joko sitten altaan hinnasta osa takaisin.
Laadun valvonta on mun silmissä aika heikkoa tuolla jos ei edes ole koetäytetty allasta ennen luovutusta asiakkaalle.
Juuri tuossa vaiheessa olisi osaava ja asiantunteva myyjä osannut tuonkin asian tarkistaa ettei laseissa ole sävyeroja noin pahasti.
Ja jos juuri tuo erä on tullut uunista ulos heti sen jälkeen kun on tehty normi lasia, niin joku uunin puhdistus ei ole välttämättä täysin poistanut kaikkea joka aiheuttaa vihreyttä lasiin.
Jotain tuollaista sanoi.
Mäkin mietin että ei oikein onnistu altaan vaihto, joten jotain hyvitystä saa kyllä antaa...Joko sitten altaan hinnasta osa takaisin.
Laadun valvonta on mun silmissä aika heikkoa tuolla jos ei edes ole koetäytetty allasta ennen luovutusta asiakkaalle.
Juuri tuossa vaiheessa olisi osaava ja asiantunteva myyjä osannut tuonkin asian tarkistaa ettei laseissa ole sävyeroja noin pahasti.
[
[
-
- Katalysaattori
Nimeä yksikin pulju joka koetäyttää altaansa? 

Ai, mä luulin että testaavat.... 

[
[
Vesihiiden kiekkoja ihastelleena tuli mieleeni että onko mitään isompaa kalaa jonka omaan altaaseeni voisi laittaa, joka sopii tetrojen kanssa?
Muu kuin pohjakala.
Muu kuin pohjakala.
[
[
-
- Advanced Member
^ Jos mulla ei olis kiekkoja tuossa niin ottaisin Tapajos Red head -tonkijoita! Tai voi olla että otan kiekkojenkin seuraan jos tuo parvi tuosta pienenee 

Itse en ehkä tälläisessä tapauksessa lähtisi allasta vaihtamaan koska siellä on jo kaikki sisällä. Kauhea homma
Hinnan alennus koska tuote ei ole sitä mitä luvattiin.
Mulla on 6kk vanhassa altaassa alkanut silikoonit repsottamaan vähän, vähän kauhistuttaa että mitäs niiden kanssa tullaan tekemään

Mulla on 6kk vanhassa altaassa alkanut silikoonit repsottamaan vähän, vähän kauhistuttaa että mitäs niiden kanssa tullaan tekemään

kiekkola+pohjan asukit
Joo sovittiin että pidän altaan ja myyjä ehdottaa huomenna kuinka sovitaan asia...
Harmittaa toisaalta koska tuo akvaarion pääty on aina esillä.Ja pistää silmään heti toi sävyero.
No huomenna sitten kuullaan mikä on myyjän ehdotus hyvityksestä.
Harmittaa toisaalta koska tuo akvaarion pääty on aina esillä.Ja pistää silmään heti toi sävyero.
No huomenna sitten kuullaan mikä on myyjän ehdotus hyvityksestä.
[
[
Kuinkahan kauan tässä altaan kypsymisessä oikein menee?
Alkaa vedenvaihdot jo kypsyttää
Alkaa vedenvaihdot jo kypsyttää

[
[
Nyt on sisäsuodatinkin saatu hankittua.
Hyvin puhaltaa mutta vähän epäilen tota hehkutettua roskan keräämistä.
Ei tunnu oikein olevan voimakas imu noissa moduleissa jotta roskat tonne imeytyy.
Mutta jostain sen sitä vettä on pakko imeä kun puhaltaa noi reippaasti.
Onneksi on suihkuputki jolla saa aika näppärästi tuon virtauksen hillityä lasia vasten.
Vielä tarvis laittaa lopullisille paikoilleen lämmittimet ja suodatin.
Nyt ovat vain lätätty sinne tänne.
Hyvin puhaltaa mutta vähän epäilen tota hehkutettua roskan keräämistä.
Ei tunnu oikein olevan voimakas imu noissa moduleissa jotta roskat tonne imeytyy.
Mutta jostain sen sitä vettä on pakko imeä kun puhaltaa noi reippaasti.
Onneksi on suihkuputki jolla saa aika näppärästi tuon virtauksen hillityä lasia vasten.
Vielä tarvis laittaa lopullisille paikoilleen lämmittimet ja suodatin.
Nyt ovat vain lätätty sinne tänne.
[
[
Olikos sullakin juta akvaario?heisku kirjoitti:Itse en ehkä tälläisessä tapauksessa lähtisi allasta vaihtamaan koska siellä on jo kaikki sisällä. Kauhea hommaHinnan alennus koska tuote ei ole sitä mitä luvattiin.
[
[
Akvaariopaketista sain lasien takia yhteensä 170€ hyvitystä. En ole ihan täysin tyytyväinen mutta minkäs teet kun akvaarion vaihtokaan ei nyt onnistu...
[
[
Paljonkos pelkän akvaarion kokonaishinta alunperin oli?ihis81 kirjoitti:Akvaariopaketista sain lasien takia yhteensä 170€ hyvitystä. En ole ihan täysin tyytyväinen mutta minkäs teet kun akvaarion vaihtokaan ei nyt onnistu...
pelkkä allas muistaakseni 650€
Helsingin akvaariokeskuksen sivuillla on hinta.
Helsingin akvaariokeskuksen sivuillla on hinta.
[
[
Ymmärrän, että ketuttaa! Itsellä vähän vastaavanlainen tilanne viime vuoden lopulla.ihis81 kirjoitti:Akvaariopaketista sain lasien takia yhteensä 170€ hyvitystä. En ole ihan täysin tyytyväinen mutta minkäs teet kun akvaarion vaihtokaan ei nyt onnistu...
Tilasin Porista Juta-Design altaan kaapistoineen (allas 160x55x55) ja sain viallisesta lasista valmistetun altaan. Etulasissa ilmakuplia. Olin istunut pari viikkoa altaan vierellä ja asetellut 5-6 ämpärillistä kivä ja kasan kantoja sopivaan muodostelmaan, ja sitten kun laitoin vedet vihdoin ja viimein altaaseen, niin pirun kupla töröttää etulasissa. Kyllä otti päähän! Reklamaation käsittely kesti niin kauan, että allas ehti siinä ajassa jo sopivasti kypsyä, eikä enää ollut mieltä lähteä vaihtamaan allasta (+hiivatinmoinen työ sisustuksen kasaamisessa) - etenkin, kun myyjä ilmoitti, ettei aio ajaa pelkän vaihdon takia Porista Jyväskylään (kuulema liian pitkä matka), vaan minun pitäisi odottaa siihen saakka, että joku toinen asiakas tilaa uuden altaan samoille kulmille. Eli siis minun olisi pitänyt jäädä odottelemaan pahimmassa tapaukssa useita kuukausia/vuosia altaan vaihtoa. En luonnollisesti suostunut tähän. Seuraavaksi minulle tarjottiin ns. haista jaska -korvausta eli "150 euron" edestä tuotteita, jotka myyjä olisi itse valinnut ja pakettiin Porissa pistänyt. Ja taas pahimmassa tapauksessa olisin saanut muutaman purkin best friendin päiväysvanhoja kalanruokia. En siis voinut suostua tähänkään. Myyjä ilmoitti, ettei hänellä ole varaa maksaa isoja rahallisia korvauksia. Joten kysyin elämäni ensimmäistä kertaa neuvoa Kuluttajavirastosta (vai mikä sen instituution nimi tätä nykyä onkaan). Lopputulema oli se, että Porista palautettiin tililleni 150 euroa rahaa hyvityksenä viallisesta tuotteesta. Altaan osuus koko paketista oli 575 euroa. Eihän tuo minuakaan täysin tyydyttänyt, sillä peevelin kupla on edelleenkin etulasissa, mutta minkäs teet, realiteetit on ne, mitkä on.
Nyt kun allas on ollut käytössä 4 kuukautta, alkavat kulmasaumojen silikonit kuplia! Kylläpä vain, ilmakuplat tursuvat kehysten yli niin, että kulpien reunat näyttävät ulkoapäin katsottuina aivan toukilta. Kun kuplaa sivelee voimakkaammin, se puhkeaa - joten tietysti hieman mietityttää, että missä vaiheessa silikonissa on sellainen reikä, että vedet alkavat tulla pihalle. Onhan altaalla 3 vuoden vuotamattomuustakuu, mutta mieluummin pitäisin vedet sisällä niin takuun ajan kuin sen jälkeenkin. Pitäisi siis taas kerran ottaa yhteyttä myyjään ja keskustella asiasta. Tästä altaan laadusta keskustelemisesta myyjän kanssa alkaa vain tulla jo työ, harrastus ja elämäntehtävä!
Luulin, että mulla on vain käynyt huono tuuri, mutta taitaa olla muillakin Jutan altaiden laadun kanssa ongelmia. Naarmuisia laseja, repsottavia silikoneja, väärästä/viallisesta lasista tehtyjä altaita... Harmittaa vain pirskatisti, kun olin niin äärettömän iloinen tuosta altaasta ja tyytyväinen siitä, että sain kannatettua kotimaista käsityötä ja luulin saavani huolella tehdyn laadukkaan tuotteen ja sitten käykin ilmi, että olen saanut sutta ja sekundaa. Ketutus on suuri.
Tsemppiä sulle ihis81 altaasi kanssa! Hyvältä näyttää ja kyllä se sieltä varmasti kypsyykin, että pääset nauttimaan siitä vihreine laseineen kaikkineen!
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pakko tuon kanssa on tulla toimeen.Kiitos tsempistä kuitenkin.
Sitä tiedä mikä yllätys vaihtoallas olisi.
No yritetään tuosta saada jonkin näköinen.
Laitetaan vaikka päädyt kasveja täyteen
Toivottavasti allasta hankimassa olevat näkisi tämän keskustelun niin voi kaksi kertaa miettiä päätyykö JuTa akvaarioon

Sitä tiedä mikä yllätys vaihtoallas olisi.
No yritetään tuosta saada jonkin näköinen.
Laitetaan vaikka päädyt kasveja täyteen

Toivottavasti allasta hankimassa olevat näkisi tämän keskustelun niin voi kaksi kertaa miettiä päätyykö JuTa akvaarioon

[
[
-
- Advanced Member
Ei ole mullakaan tuo vihreys mihinkään kadonnut; mene tänään Akvaariokeskukseen valittamaan. Aion vaatia puolet hinnasta takaisin. Nimenomaan tilasin altaan optiwhite-lasista ja maksoin siitä piirua vaille 800€, joten oletan että pitäs saada sitä mitä tilaa!
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Eipä kyllä kuulosta hyvältä Juta-akvaarioiden kannalta. Itselläni nousi karvat pystyyn eikä tulevat akvat todellakaan ole sieltä!
Todella harmillista, kyllä rehellinen hyvitys/vaihto oikeaan tuotteeseen ilmaiseksi pitäisi olla mahdollista.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
450L tuleva kiekkola (Akvaariopäiväkirja), 2 Bretonia, Hevonen + Isäntä & Emäntä.
dragoon kirjoitti:Eipä kyllä kuulosta hyvältä Juta-akvaarioiden kannalta. Itselläni nousi karvat pystyyn eikä tulevat akvat todellakaan ole sieltä!Todella harmillista, kyllä rehellinen hyvitys/vaihto oikeaan tuotteeseen ilmaiseksi pitäisi olla mahdollista.
Pieniä on hyvitykset. Tavara mitä saa pitää olla kaupassa sovittua. Kannattais noista jo ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.
Thank god en tilannut akvaa tuolta. Lähellä oli.