Minulla siis tällä hetkellä tyhjillään yksi 140L tankki. Sunnitelmissa on laittaa se makuuhuoneeseen ja tietysti sinne haluaisin jotain todella kaunista. Olen aina haaveillut suolaisesta akvaariosta, mutta ymmärtänyt, että niissä saattaa olla aika paljonkin haastetta? Lisäksi olen jotenkin ollut siinä uskossa, että siihen tarkoitukseen tulisi olla aika isokokoinen akvaario.
Miten on: Kannattaako 140L akvaarioon perustaa suolaisenveden kalasto & kasvisto? Jotain vinkkejä?
Kannattaako 140L suolainen tankki perustaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Re: Kannattaako 140L suolainen tankki perustaa?
Kannattaa
Minulla ei ole, kuin about puolet tuosta litramäärästä ja kyllä se kannatti perustaa 

Fluval Sea 20L
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Mies
Re: Kannattaako 140L suolainen tankki perustaa?
Kannattaa juuri tuon kokoiseen, kannattaa myös pienempiin ja suurempiin.
Merivesipuoli ei sinällään ole haasteellisempaa, se on vain kovin erilaista. Tuon kokoisella on vielä helppoa harrastaa ns. vakiotekniikalla eli vaikka 4xT5 tai 150W HQI valoksi, mitä tahansa streamejä pari kpl ja joku vaahdotin. Kaloja ei kovin montaa tuon kokoinen vielä voi ylläpitää, mutta kyllä se muu eläväinen ja värikäs korvaa sitten sen.

Merivesipuoli ei sinällään ole haasteellisempaa, se on vain kovin erilaista. Tuon kokoisella on vielä helppoa harrastaa ns. vakiotekniikalla eli vaikka 4xT5 tai 150W HQI valoksi, mitä tahansa streamejä pari kpl ja joku vaahdotin. Kaloja ei kovin montaa tuon kokoinen vielä voi ylläpitää, mutta kyllä se muu eläväinen ja värikäs korvaa sitten sen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa