Hyvä suodatin 280l hiekkapohja akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
Hyvä suodatin 280l hiekkapohja akvaarioon?
Seran ulkosuodatin meni rikki ja nyt pitäis pikaseen tilata uusi suodatin. Mikä suodatin on oikeasti laadukas? Mulla ei ole aikaa alkaa netistä koluta mikä suodatin on hyvä ja kestävä, akvaariossä pörisee nyt sisäsuodatin. Jotenka kertokaahan minulle, kiitän 

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Hyvä suodatin 280l hiekkapohja akvaarioon?
Kalaston raskaus määrittää jo vähän, kerro ihmeessä.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Toki toki
-2 partamonnia
-parvi neontetroja
-parvi kiilakylkiä
-2 kääpiörihmakalaa
-monnisia runsain määrin
-kolme punapääbarbia
Kalasuuppaa siis, barbien annan kuolla issekseen pois, siksi tuo kolme.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-2 partamonnia
-parvi neontetroja
-parvi kiilakylkiä
-2 kääpiörihmakalaa
-monnisia runsain määrin
-kolme punapääbarbia
Kalasuuppaa siis, barbien annan kuolla issekseen pois, siksi tuo kolme.
Kyllä tollasella kalastolla varustetun altaan suodattaa ihan sisäsuodattimellakin jos se nyt ei mikään ihan pikkuprutku ole.
Ulkosuodattimista fiksu valinta olisi vaikka JBL:n CrystalProfi e900. Vehjas toimitetaan käyttövalmiina massoineen kaikkineen.
Ulkosuodattimista fiksu valinta olisi vaikka JBL:n CrystalProfi e900. Vehjas toimitetaan käyttövalmiina massoineen kaikkineen.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Teemun jälkeen on pakko tulla suosittelemaan Eheimiä.
Eheimin ulkosuodatin 2028 on mulla toiminu moitteettomasti tuon kokoluokan altaissa(omistan kolme 2028:sia) siitä saa virtaustakin säädettyä, jos tuiverrusta on liikaa. Kätevä, helppotoiminen ja saa hyvin varaosia, jos on tarvis.
Eheimin ulkosuodatin 2028 on mulla toiminu moitteettomasti tuon kokoluokan altaissa(omistan kolme 2028:sia) siitä saa virtaustakin säädettyä, jos tuiverrusta on liikaa. Kätevä, helppotoiminen ja saa hyvin varaosia, jos on tarvis.
Ok. Soittelin eläinkauppaan ja siellä on Fluval 405 ja samanmerkkinen joka oli 1000l asti. Hakemalla saisi jo tämän pvän aikana ettei tarvitsisi tilausta odotella, mutta millainenhan tuo Fluval on?
Fluval on maailmalla tunnetumpi merkki kun eheim ja jbl yhteensä. Ei se mitään kökköä ole, ihan toimiva peli siis tekniikaltaan.
Henkilökohtaisesti mua tökkii se, että siinä on suodatinsäiliössä heti ekana kaksi vaahtomuovipatruunaa ja vasta sitten alkaa tulla muuta kamaa. Ne on vielä siellä säiliössä omassa telineessään pystysuorassa asennossa eikä telinettä oikein voi jättää poiskaan.
Tosin sulla on sen verran pieni toi kuormitus että en usko että siitä mitään ongelmaakaan tulee.
405 on kyllä aika jyty vehje, pienempikin riittäisi. Voithan sä sitä virtausta sitte jollain lailla supistaa jos sikseen tulee.
Henkilökohtaisesti mua tökkii se, että siinä on suodatinsäiliössä heti ekana kaksi vaahtomuovipatruunaa ja vasta sitten alkaa tulla muuta kamaa. Ne on vielä siellä säiliössä omassa telineessään pystysuorassa asennossa eikä telinettä oikein voi jättää poiskaan.
Tosin sulla on sen verran pieni toi kuormitus että en usko että siitä mitään ongelmaakaan tulee.
405 on kyllä aika jyty vehje, pienempikin riittäisi. Voithan sä sitä virtausta sitte jollain lailla supistaa jos sikseen tulee.
Tosta sisäsuodattimen käytöstä, joskus siinä oli kaksin kappalein, oli niin vaivalloinen hoitaa että päädyin ulkosuodattimeen.
Ei sitte lähdetty hakemaan sitä fluvalia, täytyy nyt kattoa vaikkas tuon eheimin ja jbl:n väliltä kumpaan kallistuu ja nettikauppa jossa nopea toimitus.
muoks.löysinkin jo vastauksen kysymykseeni.

Ei sitte lähdetty hakemaan sitä fluvalia, täytyy nyt kattoa vaikkas tuon eheimin ja jbl:n väliltä kumpaan kallistuu ja nettikauppa jossa nopea toimitus.
muoks.löysinkin jo vastauksen kysymykseeni.
Eikös noi JBL:t oo vähän kiven alla?
40+140+530 litraa
Mitenkä niin? Suomessakin on useita satoja JBL:n jälleenmyyjiä. Ihan jokanen kauppa johon tulee tavaraa suomen akvaariotukusta on samalla myös JBL:n jälleenmyyjä. Lähintä jälleenmyyjää voi kysyä vaikka suoraan suomen akvaariotukusta: 09-836 6420yepp kirjoitti:Eikös noi JBL:t oo vähän kiven alla?
Varmaan parissa kymmenessä akvaarioliikkeessä tullut käytyä ny parin kuukauden sisällä, eikä yhdessäkään muistaakseni ole jbl:n mitään tekniikkaa myynnissä ole ollut, jotain pienimmän pään sisäsuodattimia ehkä. Netistä noita yhdestäkään muusta liikkeestä kuin zooplussasta tunnu löytyvän myöskään, ulkomaisista varmasti löytyy (juu ei zooplussaka nyt varsinaisesti suomalainen ole, muttaa...). Sielläkin näyttäis seuraava erä olevan tulossa vasta 12.1, ennen joulua tais noita pienempi muutama tulla, mutta nekin meni aika hätäseen.Teemu Salonen kirjoitti:Mitenkä niin? Suomessakin on useita satoja JBL:n jälleenmyyjiä. Ihan jokanen kauppa johon tulee tavaraa suomen akvaariotukusta on samalla myös JBL:n jälleenmyyjä. Lähintä jälleenmyyjää voi kysyä vaikka suoraan suomen akvaariotukusta: 09-836 6420yepp kirjoitti:Eikös noi JBL:t oo vähän kiven alla?
Siksi mielestäni ovat aika kiven alla, kun esim. eheimin vermeitä nyt löytyy melkeinpä kirpputoreiltaki myynnistä.
40+140+530 litraa
Pakko kommentoida tuohon JBL-suodattimeen... Olen katsellut 180litraiseen ulkosuodatinta ja jos uuteen päädyn, niin todennäköisesti ostan JBL Christal Profi e-sarjan suodattimen. Todennäköisesti e900 (mutta e1500 on käynyt mielessä myös, koska voisin hyödyntää tarvittaessa myös isommassa akvaariossa. (Lienee kuitenkin tuohon 180litraiseen turhan jytky? Onko?). Kaverina tulee olemaan Fluval U3.
Zooplussalla hinta e900 on 74,90e, mutta suodatin ei ole tällä hetkellä siellä saatavilla. Kävin sitten paikallisessa akvaarioliikkeessä katsomassa, josko sama löytyisi sieltä. No löytyi kyllä, mutta hinta oli 155e
! Eli taidanpas odotella, että tulee tuonne nettifirmaan.
Zooplussalla hinta e900 on 74,90e, mutta suodatin ei ole tällä hetkellä siellä saatavilla. Kävin sitten paikallisessa akvaarioliikkeessä katsomassa, josko sama löytyisi sieltä. No löytyi kyllä, mutta hinta oli 155e

Yepp: Ei ne tavarat sinne kauppaan itsestään tule. Ne pitää myyjän/yrittäjän erikseen sinne tilata:)
Jokaisella kaupalla on oma perusvalikoima joka vaihtelee kauppakohtaisesti. Jos omassa kivijalkakaupassa ei jotain haluamaa tuotetta ole, niin ihan rohkeasti vaan sinne tiskille ja pyytää tilaamaan ko. tuotteen tukkurin seuraavaan toimitukseen. Ihan älyttömän helppoa.
Jokaisella kaupalla on oma perusvalikoima joka vaihtelee kauppakohtaisesti. Jos omassa kivijalkakaupassa ei jotain haluamaa tuotetta ole, niin ihan rohkeasti vaan sinne tiskille ja pyytää tilaamaan ko. tuotteen tukkurin seuraavaan toimitukseen. Ihan älyttömän helppoa.
Eli kun alkuperäisellä topicin aloittajalla on vähän hoppu saada uusi ulkosuodatin vanhan rikkoutuneen tilalle, niin helpointa on mennä lähimpään akvaarioliikkeeseen, odottaa että myyjä epätoivoisesti yrittää etsiä tukkurilta tuollaisen JBL:n ulkopöntön, ovat juuri tilanneet joten seuraava tilaus tehdään vasta 2viikon päästä, niin avot, älyttömän helposti saa ehkä jo 3viikossa uuden suodattimen.Teemu Salonen kirjoitti:Yepp: Ei ne tavarat sinne kauppaan itsestään tule. Ne pitää myyjän/yrittäjän erikseen sinne tilata:)
Kyl mun mielestä helpompaa mennä vaikka akvaarion.fi ja pistää tilaukseen vaikka eheimin classic 2215 (tai 2217), joka käsittääkseni on toimintavarmuudeltaan hyvä (kuhan muistaa tuplahanat jne...), yksinkertainen laite ilman turhia hienouksia. Paketti varmaan dagen efter jo postista noudettavissa. Noihin kumminki saa tulevaisuudessa sit varaosia melkeinpä joka akvaariokaupasta suodaa hyllystä.
Ja anteeks juu tykkään vängätä vastaa jos oon jostain asiasta ihan eri mieltä kuin joku toinen. Ite ainakin jo pitkään tehnyt niin, että jos ei kaupasta löydy, tilataan netistä. Jos ei netistäkään löydy, vaihdetaan tuotetta. Ei kai nykyaikana kukaan maahantuoja tuotteitaan seisota omassa varastossa, niin että niitä ei edes minkään nettikaupan listoilta löydy? Ja kun olen elektroniikka tai akvaario juttuja tiskiltä mennyt kyselemään, niin 95% myyjistä kyllä ollut niin laiskoja koneelta katsomaan löytyykö tuotetta muualta kuin omasta varastosta, että eipä kauheasti innosta enää edes kysellä.
40+140+530 litraa
Ilmeisesti me sitten käydään eri liikkeissä kun ei mun ainakaan ole koskaan tarvinnu odottaa viikkotolkulla mitään tuotetta mitä olen tarvinnut. Parissa päivässä yleensä ovat tulleet. Joskus olen tosin joutunut maksamaan tuosta nopeasta toimituksesta vähän extraa (tukun pientoimituslisä) mutta sen saa sitte mukavasti takasin jos joskus on tilanne jossa onkin aikaa odottaa tuotetta saapuvaksi. Silloin myyjä ei yleensä laske tuotteen hintaa ihan normikertoimien mukaan. Vaan sen saa roimasti "listahintaa" halvemmalla.
Näin toimittiin myös liikkeessä, jossa joskus olin töissä. Uskomattoman nopeaa ja näppärää. Ja se mikä siinä oli paras puoli, siinä hyötyi sekä asiakas, yrittäjä, että tukkukauppias.
Tosin jos joku vieras naama joka yleensä tarvikkeensa tilaa netistä alkaa akvaariokaupan tiskillä tilaamaan jotain ihan ufoa tuotetta voi toimitus olla vähän hankalaa. Tässäkin kivijalkakaupan kannattaminen auttaa kovasti:)
Tämä nyt menee vähän ohi aiheen, mutta antaa vähän osviittaa kokonaisuudesta mitä ajan takaa: Muistan yhden tapauksen liikkeessä jossa olin töissä. Mulle tuli asiakas, jonka kanssa hierottiin kauppaa vähän kalliimmasta akvaariovempeleestä. Käytin siihen tarmoa ja aikaa reippaasti. Lopuksi asiakas kuitenkin ilmoitti, että haluaa asiaa vielä miettiä. Kului muutama viikko ja samainen asiakas tuli kaupan ovesta sisään juuri sellainen aparaatti kainalossa josta kauppaa oli tehty. Kysyin, voinko olla avuksi. Joo, tota ku tilasin tän sitte ulkomailta ku oli niin halpa, mut en mä tätä osaa käyttää ku tässä ei ole suomenkielisiä ohjeita. Kerroin kohteliaasti, että neuvoisin kyllä mielelläni, mutta vain jos tuote on meiltä ostettu ja sitähän se ei ole. Joten olehan yhteydessä sinne myyjäliikkeeseen. Sitten taas valiteltiin huonoa kielitaitoa ja muuta. Kerroin vain, että olen todella pahoillani, mutta meillä palvellaan meiltä ostettujen tuotteiden ongelmien kanssa. Omistajapariskunnalta sain kehut tän tapauksen jälkeen. Ko. asiakas käy kuulemma edelleenkin siellä asiakkaana ja vahingosta viisastuneena maksaa vähän enemmän ostoksistaan kun pystyy luottamaan siihen että palvelu pelaa alusta loppuun.
Näin toimittiin myös liikkeessä, jossa joskus olin töissä. Uskomattoman nopeaa ja näppärää. Ja se mikä siinä oli paras puoli, siinä hyötyi sekä asiakas, yrittäjä, että tukkukauppias.
Tosin jos joku vieras naama joka yleensä tarvikkeensa tilaa netistä alkaa akvaariokaupan tiskillä tilaamaan jotain ihan ufoa tuotetta voi toimitus olla vähän hankalaa. Tässäkin kivijalkakaupan kannattaminen auttaa kovasti:)
Tämä nyt menee vähän ohi aiheen, mutta antaa vähän osviittaa kokonaisuudesta mitä ajan takaa: Muistan yhden tapauksen liikkeessä jossa olin töissä. Mulle tuli asiakas, jonka kanssa hierottiin kauppaa vähän kalliimmasta akvaariovempeleestä. Käytin siihen tarmoa ja aikaa reippaasti. Lopuksi asiakas kuitenkin ilmoitti, että haluaa asiaa vielä miettiä. Kului muutama viikko ja samainen asiakas tuli kaupan ovesta sisään juuri sellainen aparaatti kainalossa josta kauppaa oli tehty. Kysyin, voinko olla avuksi. Joo, tota ku tilasin tän sitte ulkomailta ku oli niin halpa, mut en mä tätä osaa käyttää ku tässä ei ole suomenkielisiä ohjeita. Kerroin kohteliaasti, että neuvoisin kyllä mielelläni, mutta vain jos tuote on meiltä ostettu ja sitähän se ei ole. Joten olehan yhteydessä sinne myyjäliikkeeseen. Sitten taas valiteltiin huonoa kielitaitoa ja muuta. Kerroin vain, että olen todella pahoillani, mutta meillä palvellaan meiltä ostettujen tuotteiden ongelmien kanssa. Omistajapariskunnalta sain kehut tän tapauksen jälkeen. Ko. asiakas käy kuulemma edelleenkin siellä asiakkaana ja vahingosta viisastuneena maksaa vähän enemmän ostoksistaan kun pystyy luottamaan siihen että palvelu pelaa alusta loppuun.
Päädyinpäs nyt kuitenkin eri ratkaisuun. Meille matkustaa Eheim prof. 2228 isompaan akvaarioon (ostin akvaarioliikeestä, tosin en omalta paikkakunnalta)ja isommasta akvaariosta siirtyy toinen nykyisistä ulkosuodattimista pienempään.MinHa kirjoitti:Pakko kommentoida tuohon JBL-suodattimeen... Olen katsellut 180litraiseen ulkosuodatinta ja jos uuteen päädyn, niin todennäköisesti ostan JBL Christal Profi e-sarjan suodattimen. Todennäköisesti e900 (mutta e1500 on käynyt mielessä myös, koska voisin hyödyntää tarvittaessa myös isommassa akvaariossa. (Lienee kuitenkin tuohon 180litraiseen turhan jytky? Onko?). Kaverina tulee olemaan Fluval U3.
Zooplussalla hinta e900 on 74,90e, mutta suodatin ei ole tällä hetkellä siellä saatavilla. Kävin sitten paikallisessa akvaarioliikkeessä katsomassa, josko sama löytyisi sieltä. No löytyi kyllä, mutta hinta oli 155e! Eli taidanpas odotella, että tulee tuonne nettifirmaan.
Jos paikallinen akvaariokauppa olisikin sellainen, mistä löytyisi asiantuntemusta ja apuja tarvittaessa, niin mieluusti maksaisinkin tuotteista sinne vähän nettifirmaa enemmän. Valitettavasti näin ei ole, vaan useimmiten kun siellä käy, niin tulee tunne, että saa olla opastamassa myyjiä milloin missäkin ( vaikka omakaan tietotaso ei todellakaan ole vielä huima).
Oikeasti asiantunteva ja laadukas akvaariokauppa olisi kyllä mahtava juttu tällekin seudulle

Vähän ot, mutta millä seudulla olet?