Juovaperhosnuoliainen +26 C

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ihuna
Junior Member
Junior Member

Juovaperhosnuoliainen +26 C

Viesti Kirjoittaja Ihuna »

Meneekö kyseinen nuoliainen n. 27-28 lämpötiloihin, vai onko maksimi se 26?

Vähänlaisesti löytyy tietoa ,kun toisessa lähteessä sanotaan 24, toisessa 20, ja yhdessä 26
mitä näistä nyt uskoa?
840 litraseen mielelläni parven ottaisin mutta jos tulee pleko niin ei mene lämmöt kohdille.

Auttakaa kun ois päätöksen aika viimeistään huomenna :)...
Pystyykö siis pitämään 26+ asteen lämpötiloissa ?
Harrastus tauolla
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Juovaperhosnuoliainen +26 C

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Moi
Ei menesty noin lämpimässä sanoisin, viileää virtaavaa vettä tarvitsee. Loaches online, joka on mielestäni "arvostettu" tietolähde antaa lämmöiksi 20-23.8 eli viileän veden kala ehdottomasti. Itselläni kaikki sewelliat max 24 asteessa, kesällä tuulettimet päällä yötä päivää.
sinituulevi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja sinituulevi »

Näin on, pysyvä 26 astetta on liikaa. Mulla kuoli näitä pari nuorta yksilöä kuumana kesänä, kun akvan lämpö pyrki nousemaan jonnekin 26-27 asteeseen, vaikka muuten ovat olleet hyvin hengissä pysyviä.
Ihuna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Ihuna »

Joo en tilannut niitä...
Oisivat olleet todella ihania ja kauniita... Josko sitten kun saadaan toinen akvaario pystyyn..
Kiitooos
Harrastus tauolla
joedoe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Noh noh...

Mulla on ollut kolmisen vuotta Sewellia lineolatat 27 asteisessa vedessä ilman mitään ongelmia.
Lisääntyvätkin ihan kiitettävästi.

Eli minä en ainakaan pitäisi ehdottomana ylärajana 26 astetta. 8-)
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

joedoe kirjoitti:Noh noh...

Mulla on ollut kolmisen vuotta Sewellia lineolatat 27 asteisessa vedessä ilman mitään ongelmia.
Lisääntyvätkin ihan kiitettävästi.

Eli minä en ainakaan pitäisi ehdottomana ylärajana 26 astetta. 8-)
Hyvin näytti sinunkin pervikset vipeltävän ja hoitavan lisääntymispuolen kun näin ne:).

Yhdyn edelliseen:). Pervikset voivat hyvin ja lisääntyvät huimaa vaihtia 26 asteessa. Kesäisin voi nousta lämmöt 28:aankin. Kunnon virtaus ja imastus siksi hyvin tärkeää, että happea riittää. Tämä on Sewellia sp. spotted, mutta samantyyppiset elinvaatimukset.

Lämpötila tuskin yhdestä asteesta kiinni. Tietysti rajansa silläkin. Ja muutoksen nopeus myös oleellisessa roolissa.

Pahinta tietysti, jos paljon orgaanista jätettä, joka kuluttaa hapen. Vesi ei liiku ja lämmöt nousee...
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”