Kuinka paljon monnisia?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka paljon monnisia?
Olisikohan jotain nyrkkisääntöä kuinka monta monnista voisi ottaa 180l akvaarioon, pohjan ala 95cm X 35cm?
Akvassa on nyt 5 täplämonnista ja niiden parven kasvatusta mietin / taikka parvi jotain toista lajia. Nykyisten monnisten lisäksi pohjakaloja tässä on vain partamonni-koiras. Luulen että tästä aiheesta on keskusteluja ollutkin, mutta enpä vaan onnistunut löytämään...
Akvassa on nyt 5 täplämonnista ja niiden parven kasvatusta mietin / taikka parvi jotain toista lajia. Nykyisten monnisten lisäksi pohjakaloja tässä on vain partamonni-koiras. Luulen että tästä aiheesta on keskusteluja ollutkin, mutta enpä vaan onnistunut löytämään...
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kuinka paljon monnisia?
Kyllä niitä täplämonnisia menee tuohon parisenkymmentä. Jos hommaat toisen lajin (monnisia vai mitä?) niin ei ehkä sitten noin paljoa täpliä.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Juupajuu kirjoitti:....5 täplämonnista ja niiden parven kasvatusta mietin / taikka parvi jotain toista lajia...
Joo... huomaan kirjoittaneeni tulkinnanvaraisesti. Eli jotain toisenlajisten monnisten parven hankkimista mietin myös.Pullahiiri kirjoitti:Jos hommaat toisen lajin (monnisia vai mitä?)
Siis kysymys on että kuinka monta monnista yhteensä mahtuu? Mahdollisesti siis se noin 20.
-
Pullahiiri
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
No se parikymmentä ja vähän päälle niin on varmasti ihan sopiva. Toki jos partis ei oo mikään terroristi.. 
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
Ota mieluummin paljon samaa lajia kuin vähän kahta eri lajia. Kalat on onnellisempia niin. 
500-litrainen seurala.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Myykää minulle rantamonni! Mieluusti kaksi.
Tungen oman kysymykseni kanssa tähän samaan^^
Montako monnista menisi 350 litraiseen akvaarioon? Kupari/albiinomonnisista siis kyse
....
Montako monnista menisi 350 litraiseen akvaarioon? Kupari/albiinomonnisista siis kyse
Harrastus tauolla
-
[groovehai]
- Senior Member

- Sukupuoli: Mies
350 litraan menee jo aikamoinen parvi monnisia. Riippuu tietysti muusta kalastosta ja akvaarion pohjapinta-alasta. Jos akvaario ei ole valmiiksi täyteen ahdettu niin joku 20-30 pyrstön parvi olisi jo aika veikeä 
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
also in ig @aquariumbyjuha
Akvaariossa ei vielä mitään, partamonnia ja piikkisilmiä suunnittelin, monnisten lisäksi...
jospa sitä 10+ pyrstöllä alotetaan
jospa sitä 10+ pyrstöllä alotetaan
Harrastus tauolla