Mistä uudet kalvot Sera Air 275 - kalvopumppuun?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä uudet kalvot Sera Air 275 - kalvopumppuun?
Moro
Olisi tarvetta uusia Sera air 275 - ilmapumpun kalvot. Onko jollakin tietoa mistä niitä saa, vai saako?
En millään löydä mistään "tavallisista" nettikaupoista mitään tietoa siitä, että niitä yleensäkään myydään varaosina. Eli jos joku tietää varaosan artikkelinumeron tai jonkun, olisin kiitollinen.
Onko kukaan kys. malliin koskaan kalvoja vaihtanut?
Onko olemassa joku sopiva "tee-se-itse" -vaihtoehto?
Kiitoksia.
Olisi tarvetta uusia Sera air 275 - ilmapumpun kalvot. Onko jollakin tietoa mistä niitä saa, vai saako?
En millään löydä mistään "tavallisista" nettikaupoista mitään tietoa siitä, että niitä yleensäkään myydään varaosina. Eli jos joku tietää varaosan artikkelinumeron tai jonkun, olisin kiitollinen.
Kiitoksia.
Niinpäniin. Paikallinen akvaarioliike ei myy kyseisiä pumppuja (yhdestä tosin vasta ehtinyt kysymään), lupasivat kyllä tilata, jos osaan toimittaa niille jotkut tarkemmat tiedot niistä osista mitä haluan (siis ne artikkelinrot tms.).
Akvaariokeskus on ansiokkaasti pumpun mulle myynyt joskus pari vuotta sitten, ja hyvin toiminut, mutta eipä heilläkään ole näistä varaosista mainintaa nettisivuilla.
Akvaariokeskus on ansiokkaasti pumpun mulle myynyt joskus pari vuotta sitten, ja hyvin toiminut, mutta eipä heilläkään ole näistä varaosista mainintaa nettisivuilla.
-
- Junior Member
Kannattaisikohan sinne Akvaariokeskukseen soittaa ja kysyä, niin yleensä asiat selviävät?
Kaikkihan nykyään postittavat tarvikkeita jos ei muuten onnistu hakea. Ja jos siellä myydään laitetta, niin eiköhän ne myös järjestä varaosia, jos niitä yleensäkään on saatavilla.
Miten se menikään - Kysyvä ei tieltä eksy.

Hullu saa olla, muttei tyhmä.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Kalvot on pakko vaihtaa, jos ovat hajonneet. Muuten ei ilmapumpusta tule ilmaa. Jos pummppu on vähällä käytöllä, kalvoja ei välttämättä tarvi vaihtaa koskaan. Ovat kuluvia osia.
Seran ilmapummpuja samoin kuin muitakin Seran tuotteita tuo maahan Tampereen akvaario- ja lintuliike. Soita sinne, niin saat varmasti ja helposti varaosanumerot ym. tiedot. Numero on: (03) 344 5700 tai (03) 344 5789
Seran ilmapummpuja samoin kuin muitakin Seran tuotteita tuo maahan Tampereen akvaario- ja lintuliike. Soita sinne, niin saat varmasti ja helposti varaosanumerot ym. tiedot. Numero on: (03) 344 5700 tai (03) 344 5789
Kiitoksia!
Kyllähän nuo kysymällä selviää, ihmettelin vaan kun ei mistään saksastakaan löytynyt mainintoja kys. varaosista. (tyyliin jos joku tietää, ettei sera ole varaosia tehnytkään, vaan pumppuun käy jotkut tetratechin tms. kalvot yhtä hyvin)
Hyvä pumppu kyseessä, mutta ei ehkä kuitenkaan kovin ahkerasti markkinoitu/myyty...
Kyllähän nuo kysymällä selviää, ihmettelin vaan kun ei mistään saksastakaan löytynyt mainintoja kys. varaosista. (tyyliin jos joku tietää, ettei sera ole varaosia tehnytkään, vaan pumppuun käy jotkut tetratechin tms. kalvot yhtä hyvin)
Hyvä pumppu kyseessä, mutta ei ehkä kuitenkaan kovin ahkerasti markkinoitu/myyty...
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Re: Mistä uudet kalvot Sera Air 275 - kalvopumppuun?
Minkä näköinen osa se kalvo on? Ja miten vaihdetaan jne? Mulla on 20-vuotias Whisper 100 -merkkinen ilmapumppu, joka ei nyt tunnu enää jaksavan puhaltaa. Huopaahan näissä Whispereissä ei ole. Oliskohan missään hyvää havainnollistavaa kuvaa ilmapumpun sisäosista nimettyinä? Ja näkeekö siitä kalvosta jotenkin silmämääräisesti, onko se kulunut?
Akvarismia 1992-2014
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Viesti:
Akvaariokeskus myy noita masinoita - jopa melko ehdullisesti. Kysyppäs sieltä. Petri yleensä järjestää myyntiin nopeasti mitä vain asiakas haluaa - melkein vaikka oman mummonetiiti kirjoitti:Moro
Kiitoksia.

Hyvä idis.CrystalCat kirjoitti:Kannattaisikohan sinne Akvaariokeskukseen soittaa ja kysyä, niin yleensä asiat selviävät?Kaikkihan nykyään postittavat tarvikkeita jos ei muuten onnistu hakea. Ja jos siellä myydään laitetta, niin eiköhän ne myös järjestä varaosia, jos niitä yleensäkään on saatavilla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Niitä whispereitä ei nyt saa rikki kuluttamallakaan. Maailman parhaita ilmapumppuja. Harmi ettei enää valmisteta:(
Kuten tuolla ylhäällä mainittiinkin, tampereen akvaario- ja lintuliike on seran suomen maahantuoja. Sieltä voit kysellä lähintä sera jälleenmyyjää.
Kuten tuolla ylhäällä mainittiinkin, tampereen akvaario- ja lintuliike on seran suomen maahantuoja. Sieltä voit kysellä lähintä sera jälleenmyyjää.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä sain tänään jenkeistä saapuneen varaosasetin Whisper 100 -pumppuuni
Pumppuvanhus oli ihan hyytynyt, pikkaisen vaan jaksoi puhaltaa. Mutta nyt - se puhkuu kuin uudesti syntyneenä yhtä aikaa kahteen pillisuodattimeen. Joskaan ei ole enää niin hiljainenkaan, mutta aivan mahtavaa, että löytyi varaosat ja vieläpä edullisestikin. Sama setti käy kai myös Whisper 200 -malliin (joka myös käytössä nyt, jossa mitä ilmeisimminkin alkuperäiset kalvo/ym. kumiosat). Taidanpa ostaa lisää varaosia. Kaikkea sitä oppiikin uutta, kuten varaosasetin ohjevihkosessa oli maininta kuvien kera, kuinka kalvon asentoa hieman muuttamalla voi vaikuttaa puhallustehoon. Tämä olikin ihan ennenkuulematon asia mulle. Ja että vaihto-operaatioon tarvitaan esim. kynsilakkaa! Onneksi löytyi himasta...

Akvarismia 1992-2014
Jenkkilässä vielä myydään whispereitä? Loistavaa! Siellähän on markkinoilla vielä sellaisia tuotteita mitä euroopasta ei enää saa. Ainakin vielä jokunen vuosi sitte penn-plax tuotemerkin alla myytiin helevatun hyviä (suomessa sacem tuotemerkillä) varustettuja suodattimia ja pumppuja. Nyt en tarkoita niitä viimeisiä sacemeja jotka oli ihan susia vaan sitä edeltävää RF-sarjaa.
Jos ilmapumput ovat olleet käytössä pitkään, kannattaa puhdistaa kalvot/pesät/ventiilit (sinne kerääntyy pölyä ja likaa), sen jälkeen toimii kun uusi. Jos kalvo on rikki useimmiten puhallusteho on sellaiset 20 %, silloin vaihdettava uuten.. Huolto vie 15 minuttia kokemattomalta, siihen tarvitset ruuvimeiselin ja pihdin.
L. B
- Viesti:
En tiedä että jenkkilässä myytäisi uusia Whispereitä, mutta hyvällä tuurilla voi löytää varaosia. Mä satuin löytämään setin, jossa oli muutkin vaihdettavat kumiosat kuin pelkkä kalvo, sekä metallinen työkalu, millä irrottaa se osa, jossa kalvo on kiinni. Onneksi mulla on sopiva vanha haarukka, mitä tarvitsin myös semmoisen kumisen "putken" irrottamiseen. Se olikin selkeästi kuluneen näköinen, sen keskellä oleva reikä oli venynyt soikeahkoksi, kun uudessa vastaavassa osassa reikä on toki ihan pyöreä. Itse kalvosta ei kyllä silmämääräisesti nähnyt, että se olisi jotenkin eri näköinen kuin uusi kalvo, mutta tehon muutos on valtava kun vaihtoi kumiosat.
Akvarismia 1992-2014