Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Valvoja: Moderaattorit
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalat
Akvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Viimeksi muokannut HemuliRocks, 19:18, 24.10.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
nuolimonni11
- Member

- Viestit: 322
- Liittynyt: 20:10, 17.08.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
kerro akvaarion koko, muut kalat ja vesiarvot.
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
-
Eväkäs
- Katalysaattori

- Viestit: 210
- Liittynyt: 18:44, 09.02.2012
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
... monniset on pohjakaloja... kertoisitko mitä on akvaarion pohjalla?
Monta kuutiota vettä noin 20:ssa kiulussa.
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
-100 Litranen
-Muut kalat: 1 partamonni & 12 kardinaalitetraa
- Vesiarvot:
Nitraatti: 10mg/l
Nitriitti: Ei ole
KH: 6d
GH: 6d
pH: 6,8-7
-Muut kalat: 1 partamonni & 12 kardinaalitetraa
- Vesiarvot:
Nitraatti: 10mg/l
Nitriitti: Ei ole
KH: 6d
GH: 6d
pH: 6,8-7
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Bilteman hienoa hiekkaa. Piilopaikkojakin löytyy.Eväkäs kirjoitti:... monniset on pohjakaloja... kertoisitko mitä on akvaarion pohjalla?
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Eväkäs
- Katalysaattori

- Viestit: 210
- Liittynyt: 18:44, 09.02.2012
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Onkos piilot muovia?
Monta kuutiota vettä noin 20:ssa kiulussa.
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Kookosluolia, juurakon piilot ja plekoputkeja on pari kappaletta. Kasvejakin on tottakai.Eväkäs kirjoitti:Onkos piilot muovia?
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viestit: 6209
- Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
-
HemuliRocks
- Junior Member

- Viestit: 134
- Liittynyt: 20:19, 23.01.2012
- Sukupuoli: Mies
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
Minulla on jo suodatin, joka tuottaa todella kovaa virtausta ja tuottaa samalla happea (kuplia). Eheim-suodatin: http://akvaariokala.fi/index.php/compon ... 010-detailFisutar10 kirjoitti:Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
-Akvaario ja 2 koiraa 
-
Fisutar10
- Elite Member

- Viestit: 6209
- Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Uudet kuparimonniset kuolevat heti
http://www.akvaariokauppa.fi/new/produc ... ls.php?p=7HemuliRocks kirjoitti:Minulla on jo suodatin, joka tuottaa todella kovaa virtausta ja tuottaa samalla happea (kuplia). Eheim-suodatin: http://akvaariokala.fi/index.php/compon ... 010-detailFisutar10 kirjoitti:Monniset rakastavat virtausta. Tosin kuparit ovat ns. helpoimmista ja joustavimmista päistä. Pistäisin pohjalle puhuria ja ilmastimen. Vesiarvot kun näyttäisi olevan ok.HemuliRocks kirjoitti:Kävin lauantaina ostamassa 5kpl kuparimonnisia ja tarkoituksena oli ostaa tällä viikolla 3 lisää. Kaikki alkoi hyvin, kaksi ekaa päivää ne vipotti ja uiskenteli ympäri allasta riemastuttavaa vauhtia, kunnes sitten maanantaina tapahtui jotain. Ne kaikki vaan möllötti ja olivat paikoillaan pohjalla. Ja siitä sitten alkoi kuolema-epidemia. Maanantai iltana kuoli yksi, tiistai aamulla oli yksi kuollut ja tänään kolmas oli puoliksi kuollut (hengitti, mutta oli ylösalasin, eikä liikkunut mihinkään). Mikä tämän voi selittää? Muilla akvaarion kaloilla ei ole ollut mitään, ei mitään ongelmaa. Kauppa, josta ostin nämä lupasivat pitkän tinkimisen jälkeen korvausta yhtä kuparista vastaan, mutta en tiedä viitisikö noista kahdesta muusta vielä valittaa. Mulla ei oo koskaan näin nopeasti kuollut uudet kalatAkvaarion vesi oli juuri vaihdettu viime torstaina ja veden arvot on mitattu pariin kertaan ja hyvät lukemat on. En kerta kaikkiaan vaan ymmärrä. Ainoa mitä itse keksin, olisiko stressi aiheuttanut kuolemat? Onko kenelläkään muita ideoita?
Ja akvaari on siis 100 litranen ja sielä asustelee 1 partamonni ja 12 kardinaalitetraa. Veden lämpötila 24-25.
http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ta ... odatus.htm (tuon mukaan nipin napin menis, mutta kalasto vaikuttaa...iso partis esim. röhnää melkoisesti)
Itse en paljon tuon varaan laskisi - kaikki suhteellista. Akvaariokeskus on kanssani melko samoilla linjoilla noista suodatustehoista, tosin itse vielä tupaan plekolassa...mutta jos katsotaan edes Akvaariokeskuksen suosituksia, virtauksesi tuskin on yläkantissa tai suodatus....Eheimin omat suositukset tuulesta temmattuja....pitää ainakin tuplata....
Duunin akvassa noita pari, toinen isompi, toinen pienempi. Pohjalta ei kyllä kerää roskia eikä aiheuta virtausta pahemmin. Ostin Biopowerin -isoin malli 240, avuksi vielä. Nyt riittävä suodatun 120 litran akvassa. Tosin partiksia jokunen ja millejä loput.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi