Kolme vuotta sitten kun perustin akvaarioni etsin tietoa miten hiekasta saisi pois roskat ja muun töhnän. Eläinkaupassa mulle vastattiin, ettei hiekkaa saa laitteilla mennä imuroimaan. He meinasivat, että imurit ovat ainoastaan soralle ja kivelle - ei missään tapauksessa hiekalle! Sanottiin jopa, että paha moka kun olin pohjalle laittanut hiekkaa eikä muuta vaihtoehtoa ole kuin vedenvaihton yhteydessä käsin tonkia roskia pois. Noh, näinhän olen nyt kolmisen vuotta tehnyt ja aika työlästä tuo on.
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nyt kun elämäni on entistä kiireisempää aloin netistä katsella josko teknologia olisi mennyt sen verran eteenpäin, että imureita löytyisi ihan hiekkapohjallekin.
Ja vaikuttaa siltä, että ainakin jotkut hiekkapohjaa imuroivat. Pitääkö paikkansa? Ja mikä imuri olisi paras hiekan puhdistukseen. Ette arvaa millaisen helpotuksen se toisi akvaarion hoitoon - suorastaan luksusta. Voisi olla, että akvaariota jaksaisi siivotakin useammin kuin mitä tällä hetkellä... siihen kun näillään menee sellaiset 2 tuntia per siivousurakka...