Saako monniset ruokaa tarpeeksi?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maria83
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Saako monniset ruokaa tarpeeksi?

Viesti Kirjoittaja Maria83 »

Eilen muutti "parvi" monnisia, vielä hyvin pieniä meille. Ja nyt kun tuossa ruokaa olen antanut, niin keisaritetrat vetelee ensin hirveällä vauhdilla hiutaleet naamariin ja sen jälkeen syödään pohjatabletti, että saakohan nuo poloset ruokaa tarpeeksi?

Tuo "parvi" kun koostuu kolmesta albiinosta ja yhdestä kuparista, ei ollut kupareita enempää kaupassa, tulee kolmen viikon päästä, niin sitten niitä lisää. Ja tämä yksinäinen kupari on niin reipas että. Se kyllä on heti ruokaa pyydystämässä, mutta albiinot makailee pusikoissa ja lähtevät liikkeelle vasta kun ruoka on jo tuhottu.

Liikkeessä sanoi että pitää ruokkia kahdesti päivään kun ovat vielä niin pieniä.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Re: Saako monniset ruokaa tarpeeksi?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Maria83 kirjoitti:Eilen muutti "parvi" monnisia, vielä hyvin pieniä meille. Ja nyt kun tuossa ruokaa olen antanut, niin keisaritetrat vetelee ensin hirveällä vauhdilla hiutaleet naamariin ja sen jälkeen syödään pohjatabletti, että saakohan nuo poloset ruokaa tarpeeksi?

Tuo "parvi" kun koostuu kolmesta albiinosta ja yhdestä kuparista, ei ollut kupareita enempää kaupassa, tulee kolmen viikon päästä, niin sitten niitä lisää. Ja tämä yksinäinen kupari on niin reipas että. Se kyllä on heti ruokaa pyydystämässä, mutta albiinot makailee pusikoissa ja lähtevät liikkeelle vasta kun ruoka on jo tuhottu.

Liikkeessä sanoi että pitää ruokkia kahdesti päivään kun ovat vielä niin pieniä.
Kuparimonniset ovat ihania vipeltäjiä:). Itse ruokin fisuja monenlaisella ruoalla, niin kaikki saa omansa. MOnnisia varten annan pikku raksuja, granulaatteja, jotka vajoavat pohjaan. Mitä hienojakoisempi raksu, sen helpommin röhnää. Mutta itse ruokin joka akvaani granulaatilla, joka leviää pohjalle. Pienetkin kalat saavat omansa ja arkajalat.

Itse käytän Tetran granululaatteja (TetraMinGranulates). Jokin pieni granulamainen varmaankin hyvä. Tabuistakin tykkäävät, mutta voi tulla kinaa ja kaikki ei saa. Tetran TabiMin sopii monnisille. Käsittääkseni pehmeämpi kuin PlecoMin (vastaava tabu, kovempi ja sis. spiruliinaa).

Aquatic Nature -sarjassa myös noita pieniä pohjalle vajoavia granuloita....Laittaisin pintakalojen hämäämiseksi hiutaleita, sitten granuloita (leviävät hyvin ja menevät pieniin koloihinkin monnisille) ja muutaman pohjatabun. Kaikki saanee:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Maria83
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Maria83 »

Tuota granulaattiakin löytyy, joten pitänee sitä alkaa antamaan. Ja tabiminit on ostoslistassa.
Myös surviaisia saa kaikki kun leviävät hyvin pitkin allasta, mutta kun en sitä kuitenkaan joka pvä anna.

Nuo keisarit on oikeita ahmatteja. Yritetään vetää kaikki mahdollinen ruoka mitä vaan altaaseen laittaa ja sitten mahat näyttää siltä kuin räjähtäisi :roll:
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Myös Tetra tips on hyvä ruoka monnisille.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”