Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Eli mikä kasvi on mielestänne paras/helpoin/kaunein.... eli lyhyesti suosikkinne akvaariokasveista. Ja sit mikä kasvi ei koskaan enään löydy teidän akvaariostanne? Miksi?

Mulla ehdotomaks suosikiks on päässy Jättivesitähdikki. Aluks epäilytti et saanko sitä kasvamaan, mut sain ja ne on niin isoja ja upeita. ja pikku tähdikeitä tulee tasaseen tahtiin. :D

Kasvi joka ei koskaan löydy enään mun altaasta on varmaan karvalehti... [}:)] koskaan ei oo menestyny mun altaassa, ja jatkuvasti on allas täynnä niit "irtokarvoja".. muutenkaan ei mielyttäny ulkonäöllisesti mun silmää.. :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
007
Senior Member
Senior Member
Viestit: 677
Liittynyt: 10:53, 19.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja 007 »

NinZe kirjoitti:Eli mikä kasvi on mielestänne paras/helpoin/kaunein.... eli lyhyesti suosikkinne akvaariokasveista. Ja sit mikä kasvi ei koskaan enään löydy teidän akvaariostanne? Miksi?

Mulla ehdotomaks suosikiks on päässy Jättivesitähdikki. Aluks epäilytti et saanko sitä kasvamaan, mut sain ja ne on niin isoja ja upeita. ja pikku tähdikeitä tulee tasaseen tahtiin. :D

Kasvi joka ei koskaan löydy enään mun altaasta on varmaan karvalehti... [}:)] koskaan ei oo menestyny mun altaassa, ja jatkuvasti on allas täynnä niit "irtokarvoja".. muutenkaan ei mielyttäny ulkonäöllisesti mun silmää.. :mrgreen:
Ihaninta kasvia en osaa sanoa, oikeastaan kaikki mun akvaariostani löytyvät kasvit on sellasia (vallisneria, vedensuosikki, vesitähdikit, jaavansaniaiset yms.)
mutta tällä hetkellä tykkään eniten akvaarioissani punamelalehdistä, vesimiekoista ja upeasta punaisesta tiikerilumpeesta, jossa on tälläkin hetkellä monta uutta taimea kasvamassa.

Kamalimmat ovat olleet aina ja varmaan tulevatkin olemaan keihäslehdet, aluksi ne kyllä ovat todella hienoja, mutta vanhetessaan vanhoihin lehtiin tulee rumaa levää. [}:)]
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Elena_
Member
Member
Viestit: 432
Liittynyt: 18:39, 21.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja Elena_ »

Kivoimpia kasveja on varmaan pogostemon stellatus ja ruosteärviä. Stellatusta ei tällä hetkellä löydy altaasta kylläkään. Inhokkilistan kärjessä on varmaan limaska, riccia sun muut rikkaruohot.
nicholaus82
Junior Member
Junior Member
Viestit: 218
Liittynyt: 15:33, 05.01.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja nicholaus82 »

omaa silmää miellyttää tuo karkeaviuhkalehti todella paljon.

mutta tota hemmetin karvalehteä ei muuten tule mullekkaan enää, sotkee vaan joka paikan [}:)]
"pakkanen kesyttää nudistin"
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Vallisneria Nana on mun lemppari, sain sen silloin puolitoista vuotta sitten Retun "tulevalle akvaarioharrastajalle"-lahjoitus paketissa. <3
Ja se pienen pieni taimi on kasvanut siihen 15cm korkeaksi, ja poikinut itselleen toisen samanlaisen kaveriksi! :D
Voi kun vain saisi viihtymään paremmin...

Susse on se mitä en ota. Hyi. roskia.
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Paras kasvi on rasvalehti ja inhokki on intianvesitähdikki. Inkkarilla kun on tapana alkaa tehtailla ihan älyttömiä määriä juuria leijumaan veteen jos ne pääsevät kasvamaan vähänkään liian suuriksi.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihanin & kamalin akvaariokasvi

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ihanimpia ovat melalehdet ja vesitähdikit. Jos pitäisi valita laji joka olisi sekä ihana että kamala samaan aikaan niin se kaiketi olisi intianvesitähdikki; upean kaunis kasvi joka voi kuitenkin unohdettuna kasvaa hetkessä viisinkertaiseksi ja tukahduttaa alleen kaiken muun. Ehdoton inhokkini on puolestaan tammenlehväruoho, josta ei tarvitse jäädä akvaarioon kuin kynnen kokoinen pala ja taas se puskee jostain esiin. Limaskastakin on paljon helpompi päästä eroon kuin tammenlehvärikkaruohosta.

Pitäisi varmaan laittaa pystyyn yksi amazonilainen akvaario vaihteeksi kun alkaa selvästi olla ikävä joitain amerikkalaisia kasvilajeja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”