vesihyasintti

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
poppu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

vesihyasintti

Viesti Kirjoittaja poppu »

Mun vesihyasintti (sillä nimellä ostettu) on kasvanut pituutta niin, että sitä pitäisi lyhentää. Voinkohan katkaista sen? Ja kun katkaisen, voinko istuttaa katkaistun osan, lähteekö kasvamaan?
60,200,600
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Re: vesihyasintti

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Näyttääkö se tältä? Jos näyttää, niin poikki vaan ja tökkää latva pohjaan, niin se lähtee kasvamaan. :) Tuota ei pidä päästääkään kovin paljon kasvamaan pinnanmyötäisesti, jos haluaa, että se pitää tuon "palmumaisen" kasvutapansa. Se nimittäin muuttaa lehtimuotonsa jossain vaiheessa erilaiseksi, jos se kasvaa kovin pitkään pinnanmyötäisenä. Sen nykyinen nimi on sinivesihyasintti, aikaisempi (aikakin kutsuma)nimi oli nauhavesihyasintti. Niiden pohjaan jääneiden varsien kai pitäisi alkaa tehdä uutta uutta haaraa katkaistun tilalle, mutta mielestäni ne eivät minun akvassani niin tehneet, vaan revin sieltä sen juuriosan pois ja istutin sen katkaistun latvan tilalle. Siitä on kyllä jo aikaa kun tuota minulla oli, joten väärinmuistaminen on aina mahdollista....
poppu
Junior Member
Junior Member

Kiitos! Juurikin tuo kasvi kyseessä. Mulla sen ylimmät oksat hipoo pintaa, joten pääsenpäs heti katkomaan.
60,200,600
poppu
Junior Member
Junior Member

Ymmärsinkö nyt oikein, että tökkään siis sen katkaistun osan latvan pohjaan, en siis sitä kohtaa mistä katkaisin? :o
60,200,600
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Taisin ilmaista itseni epäselvästi... Koitetaas uudestaan. :) Itse istutin siis sen koko yläosan, jonka olin katkaissut. En pätkinyt sitä siis enempää. Eli siis se koko irtopätkä, joka jäi tuon kasvinkatkaisun jälkeen käteen. Jonkin verran siitä kyllä karsin pois lehtiä, jotta ne eivät jääneet hiekan alle. Ne taisivat olla muuten aika hanakoita nousemaan pintaan, eli sitä hiekan alle tulevaa lehdetöntä pätkää sai olla aika runsaasti, jotta ne suostuivat jäämään paikalleen.
Onnistuikohan tämä kommunikaatio nyt? :)
poppu
Junior Member
Junior Member

Joo, nyt tajusin =D Aattele jos olisin kasvattanut sen ylösalaisian :D
60,200,600
oijoih
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja oijoih »

Tietääkö kukaan, että löytyykö Tampereelta tai likeltä mistään vesihyasinttia? http://alecto.bittwiddlers.com/fish/Tro ... ts/095.jpg
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”