Pandamonnisten omistajia

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Pandamonnisten omistajia

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Hei!
Olen tässä lueskellut ja etsiskellyt aiheita pandamonnisista,mutta aika vähän on.
Siksi nyt kyselen tän otsakkeen alla onko täällä muita kyseisen monnilajin omistajia minkäverran?
Itse olen erityisen ihastunut juuri pandamonneihin.Ne on vekkulin näköisiä pikku vipeltäjiä.
Meillä ainakin tykkäävät kovasti kasvienlehtiä myöten taiteilla menemään.Albiinomonnit kun ovat lähinnä keskittyneet vain pohjasoran kaiveluun.
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Re: Pandamonnisten omistajia

Hei!
Ajattelin että pandamonnisten omistajat olisivat voineet kertoa tänne omien monnien touhujaan.

Kertokaas päteekö pandamonnien sukupuolieroihin sama kuin kupari ja albiinomonnisiin,että naaras on urosta isompi?
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Mulla on Pandamonnisia ollut kohta 8 vuotta ja olen ihan hurahtanut niihin hassuihin söpöläisiin...maailman suloisimpia vipeltäjiä, akvaarion pikku klovneja...koiraalla on hieman korkeampi selkäevä ja naaras on pulleavatsaisempi. Naaraan vatsaevät ovat leveämmät ja pyöreäkärkisemmät.

Vedenvaihto saa ne ihan sekaisin "onnesta"..siellä mennään virtauksessa ja kuplaseinässä niinkun huvipuistossa...koko parvi parhaimmillaan...aika monet naurut on saanut niiden touhuja katsellessa...
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Quu007 kirjoitti:Mulla on Pandamonnisia ollut kohta 8 vuotta ja olen ihan hurahtanut niihin hassuihin söpöläisiin...maailman suloisimpia vipeltäjiä, akvaarion pikku klovneja...koiraalla on hieman korkeampi selkäevä ja naaras on pulleavatsaisempi. Naaraan vatsaevät ovat leveämmät ja pyöreäkärkisemmät.

Vedenvaihto saa ne ihan sekaisin "onnesta"..siellä mennään virtauksessa ja kuplaseinässä niinkun huvipuistossa...koko parvi parhaimmillaan...aika monet naurut on saanut niiden touhuja katsellessa...
Samanlaisia vipeltäjiä nuo minunkin monniset.
Tämän vastauksen perusteella olen sata prosenttisen varma,että mulla on kaikki poikia. :)
Quu007
Member
Member
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

No minä en ole hirveästi vielä ehtinyt tarkastamaan että onko uroksia vai naaraita kun osa niin onnettoman pieniä rääpäleitä että hyvä kun niistä erottaa että kyseessä on Pandamonninen...
Mutta jos kutua alkaa jossain vaiheessa tulemaan niin eiköhän se sitten ole aikalailla selvää pässinlihää että siellä on sikinsokin sekä että... :mrgreen:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Ensi viikolla jos hyvin käy niin saavat nämä vipeltäjät uusia kavereita. :)
Eivät kyllä kaupassa satavarmana luvanneet,mutta odotellaan ja katsellaan.

Sekä jännätään tuleeko sieltä tyttöjä poikien kaveriksi. [;)]
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pandamonninen kirjoitti:Ensi viikolla jos hyvin käy niin saavat nämä vipeltäjät uusia kavereita. :)

Varustaudu jo kutupuuhiin ja pohdi, kuinka kudun metsästät talteen:). KUn h-hetki tulee, on toimintasuunnitelma valmis:). Monniset innostuvat lähes heti kutemaan, kun uusia kykyjä saapuu:). Poikashäkki, babyfoodia varoiksi :mrgreen:
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Fisutar10 kirjoitti:
pandamonninen kirjoitti:Ensi viikolla jos hyvin käy niin saavat nämä vipeltäjät uusia kavereita. :)

Varustaudu jo kutupuuhiin ja pohdi, kuinka kudun metsästät talteen:). KUn h-hetki tulee, on toimintasuunnitelma valmis:). Monniset innostuvat lähes heti kutemaan, kun uusia kykyjä saapuu:). Poikashäkki, babyfoodia varoiksi :mrgreen:
Hei!
Joo,täytyy varautua poikas-allas onkin jo.Vaikka platyjen kohdalla sitä ei kyllä tarvittu,mutta nehän synnyttikin eläviä poikasia.
Kutevat kalat ei ole meillä vielä lisääntyneet tai ei olla ainakaan havaittu tällaista tapahtuvan. :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pandamonninen kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:

Hei!
Joo,täytyy varautua poikas-allas onkin jo.Vaikka platyjen kohdalla sitä ei kyllä tarvittu,mutta nehän synnyttikin eläviä poikasia.
Kutevat kalat ei ole meillä vielä lisääntyneet tai ei olla ainakaan havaittu tällaista tapahtuvan. :D
Seura-akvassa yleensä muut kalat ja joskus itsekin pitää nopeasti huolen kudusta:). Monnisilla kyllä lisäpopula, uusi allas ja runsas vedenvaihto viriloittaa kummasti [;)] Survarin toukkia vielä kyytipojaksi, niin eiköhän monniset innostu:). Toisilla monniset kutee jatkuvasti, minulla juuri noissa erikoistilanteissa:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
tttiia
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tttiia »

Mulla on seura-akvaariossa pienenpieni parvi pandamonnisia - täytyy käydä ostamassa lisää heti kun budjetti antaa periksi! Ihan uskomattoman vallottavia kavereita, ei voi kyllä muuta sanoo (:
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Nuo pikku kaverit valloitti mun sydämen kyllä kokonaan. :) Ei niitä vielä 90-luvun alussa akvaristi harrastukseni alkuaikoina löytynyt kaupoista.
Nyt kasvattelen laumaa ja toivon,että lisääntyisivät.
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Hei!
Nyt jos jollakulla ois Tampereella tarjota kotikasvatettuja pandamonneja,niin pikaista vastausta mulle.
Kesälomamatka huomenna keskiviikkona siihen suuntaan.
satuheikkila
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland, Meri-Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja satuheikkila »

Mullaki on pieni parvi pandoja! Kivoja kaloja. :) Näin kalakaupassa 60pandan parven ja oli hienon näköstä.. Siihen ois tavoite! ;)
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Kirjoitetaan nyt tähänkin viestiketjuun,että maanantaina haettiin kotiin kaupasta kolme pandamonnia.Persoonat erottuu jo.Isoin ja hieman erakko luonne on nimeltään Kung fu Panda.Ottaa rauhallisesti ja möllii itsekseen,kun taas kaks muuta Pilli ja Pulla jotka parkittavat usein vierekkäin.Pulla on kova poika polskimaan ja tykkää poseerata kameralle.Pitää pientä showta aina iltaisin.Pilli tykkää leikkiä piilosta.Osaa välillä kätkeytyä niin hyvin etten meinaa löytää lainkaan.Aivan valloittavia persoonia ovat. [;)]
pandamonninen
Junior Member
Junior Member

Heh,vedenvaihto teki taas sen,että meidän pikku pandat lähti sen jälkeen pulikoimaan kahta kauheammin altaassa.Ihastuttava näky. [;)]
Pilli on kyllä tosi arka.Aina kun avaa kannen niin ui piiloon koristedelfiinin alle. Hassu. :D

Mitäs muiden pandamonneille kuuluu?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”